Nu is het zo dat mijn dochter speelt met een ander meisje , want de moeder en ik spreken ook wel eens wat af , dat klikt wel tussen ons. Maar het klikt niet zo tussen de dochter en mijn dochter zijn nu 4,5 jaar Haar dochter is nogal pesterig, dingen afpakken, slaan , duwen , je kan het niet verzinnen maar alles wat niet mag doet ze . En mijn dochter is niet zo , is gevoeliger en niet zo van het slaan, het huilt wat eerder. En slaat niet gelijk, anders dan haar iniedergeval Hebben jullie dat ook wel eens meegemaakt dat een kind in de klas slaat, bijv met schep op een hoofd slaat , of takken enzovoorts of iets anders meegemaakt ???? En wat doen jullie daaraan, en hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt , en kwam dat later toen ze ouder werden weer goed? Hopenlijk komt het goed als ze wat ouder zijn? ps ik ben blij dat mijn dochter op judo zit !!!
Ja hoor, hier ook wel met kindjes gespeeld die wat mondiger waren. En dat lossen ze 9 van de 10 keer zelf prima op. Ik wil ook niet dat hij elke keer naar mij toe kwam rennen met 'maammaaaaaa hij pest mij'. Praat er over, en anders ga je even alleen spelen. Slaan is een no go, en dat mag ook best gezegd worden tegen dat kindje, maar daarna is het gewoon weer verder spelen. Als het uit de klauwen loopt, dan even met beide kids spreken. Ook met de moeder er bij. Mijn advies is het gewoon even los te laten, en kijken hoe je dochter zichzelf 'verdedigd' en haar grenzen stelt.