3e zwangerschap zo moe van die opmerkingen.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Porsche, Mar 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

hoi allemaal,

dit is mijn derde zwangerschap en we weten of we een jongen of meisje krijgen,
    maar ik word zo moe van die opmerking van vele mensen :
    nu maar hopen dat jullie een meisje krijgen, we hebben al 2 boy's
    nee als alles erop en eraan zit en als het maar gezond is,

laatst gooide iemand een opmerking naar mijn kop oh zijn jullie nog een keer zwanger om een meisje te proberen te maken :$ kom op zeg dat zeg je toch niet ..

ligt het aan mijn hormonen of ? maar iedere keer als ik zo'n op merking hoor gaan mijn haren rechtop staan, alsof je er wat over te zeggen hebt, alsof een derde jongen niet welkom was geweest :( grrrrrrrrrrrrrrrrrr

hihih zo gal gespuwd ;)

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Ik heb ook 2 boys en er word nu al gezegd door sommigen: jullie gaan nu zeker ook voor een 3de, willen er vast een meid bij.... Ppfff idd rare opmerkingen worden er gemaakt en t is een oud iets dt nog steeds heerst gedoe over jongen en meisje moeten hebben of net zolang doorgaan om van beiden geslachten 1 te hebben. Trek je er niets van aan is makkelijk gezegd, want ik kan ook slecht tegen zulke opmerkingen. Joh jij weet wel beter en geef dit lekker bot aan ;) hahahaha dan voelen ze het wel.

Geniet van je zwangerschap! Ben nu wel benieuwd wat je krijgt want jullie weten t al schreef je ... :)

3. jomidi

jomidi Bekend lid

Oct 13, 2010
    904
    1
    0
    Hahah ik ken ze, en heb ook 2 boys....
    Jullie krijgen nu een meisje?

Kan er zelf niet echt wakker van liggen, zeg altijd (en dat meen ik ook) dat ik echt geen voorkeur heb. Een meisje is leuk omdat je het niet hebt, maar een jongen, 3 stoere knullen.....prachtig!

Je kunt wel raden als je een derde jongen krijgt wat voor een opmerkingen er dan komen....

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wij hopen in oktober ons 2e kindje te krijgen maar ik herken het wel. We hebben al een prachtige dochter en heel veel mensen zeggen dat we nu maar moeten hopen op een jongen, dan hebben we van beide iets. En tuurlijk lijkt het me geweldig om van beide geslachten een kindje te mogen krijgen, maar in de eerste plaats is het natuurlijk het belangrijkst dat het kindje gezond is! Ik kan me vergissen, maar uit je verhaal kan ik halen dat jullie nu een meisje mogen verwelkomen?! :)

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ach... herkenbaar....;)

Al hadden ze bij mij andere opmerkingen wat tja IK had al een jongen en een meisje....
    dus ben je toch helemaal gek als je een derde kindje wil....
    (ze hadden immers al op kraamvisite van nummer 2 gezegd: "nu ben je klaar"...)

Verder heb ik 'grappen" gehad over...
    elftallen, fokboerderijen, extra onkosten posten en uitgelubberde baarmoeders....

en feliciteren bij een derde (zelfs door mijn eigen vader en familie) zat er ook niet in.....
    Heb deze mensen ook geen kaartje meer gestuurd trouwens.... ;)

tja.... de standaard twee kindjes he...
    Een is zielig ;)
    twee is goed.... (en dan wel het liefst jongen en meisje)
    drie is te veel..... ;)

domme mensen.... :x

(gekke is trouwens dat mensen nu anders reageren.... of zou het komen dat ik de rest vorige keer "geroyeerd" heb)

6. Porsche

Porsche Niet meer actief

hahah ja we krijgen een meis :) natuurlijk is dat leuk omdat je al 2 jongens hebt, maar ik ben zelf meer een jongens mama en persoon, als we op een feest staan sta ik het liefst tussen de mannen en niet bij de meiden bleegh dat geroddel, en geklets ik hou er niet van !

7. Porsche

Porsche Niet meer actief

weten jullie het niet ? * respect hoor ;) *

ja joh wat mensen uitkramen !!

8. Porsche

Porsche Niet meer actief

pfffff wat kunnen mensen toch horken zijn :( !

9. Porsche

Porsche Niet meer actief

nou merk wel hier in de omgeving en vrienden groep dat er wel met respect om word gegaan dat wij nog een derde kindje krijgen ( hun willen wel maar durven niet ivm de opvoeding / kosten )

maar deze opmerkingen komen vooral van "oudere "mensen ...

10. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    moet trouwens zeggen dat niet alleen oudere mensen opmerkingen hebben hoor....

als ik met mn kroost loop (ook voor dikke buik).... moet je mensen zien kijken.. en krijg je nog opmerkingen hoor....

Terwijl ik dus zelfs soms door vreemde moeders word aangesproken: "vind het zo knap dat jouw kindjes zo netjes meelopen, ik heb met een al moeite".....

De reacties blijven heel wisselend....

11. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Weet je, ik denk dat het ook deels komt doordat mensen niet weten wat ze moeten zeggen. Ze zullen zelf toch ook wel weten dat je het niet zelf in de hand hebt wat het wordt, en dat je blij bent met het kindje ongeacht het geslacht, of hebben ze nou echt zo'n bord voor hun kop?

Ik heb een prachtig kereltje en bij een tweede maakt het me echt niks uit. Tuurlijk, jongen-meisje is leuk, maar jongen-jongen lijkt me ook geweldig! Eerst dacht ik die voorkeur te hebben voor een meisje maar mijn zoontje is gewoon mijn KIND en niet een bepaald geslacht. Who cares! En als er straks 2 jongens zijn en we voor een derde gaan, zal ik er zeker weer zo in staan. 2+1 is leuk, maar 3+0 is ook helemaal geweldig :)

Het probleem van de huidige maatschappij is, dat het bij 2 ophoudt want 2 is al duur genoeg, 2 moet dus 1+1 zijn voor de meeste mensen. De verbazing is dan ook enorm dat je voor een derde gaat, dus dan gooien ze het maar op het feit dat je nog eentje van het andere geslacht erbij wilt. Dikke onzin, maar mensen willen graag overal een verklaring voor weten.

12. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    nou t ligt niet aan je hormonen
    maar aan die mensen...

alsof nog een jongen krijgen een mislukking is
    alsof je niet gewoon wilt en knt genieten va 3 kids
    maar alsof je probeert een meisje te produceren :S

nou gewoon raar

13. Porsche

Porsche Niet meer actief

hahaha knap vinden dat je kindjes zo netjes mee lopen
    luisteren moeten ze :p hahahaha ( grapje )

14. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    Ik ben ook zwanger van ons derde wondertje en heb al een jongen en een meisje.en de eerst reactie's die ik kreeg je hebt van allebei al 1 waarom wil je dan nog een derde. nou en daar werd ik wel een beetje boos om.ik zeg waarom om wil je een eerste kind om het alle liefde van de wereld te geven toch nou dat hebben wij het zelfde bij een derde die willen wij dat ook graag geven.
    ach en zo hebben mensen altijd wel wat te zeuren.en te klagen.
    mijn schoonzusje was boos dat wij een derde krijgen zei zijn al heel lang bezich voor een eerste en dat wil niet zo lukken,maar dat was voor ons geen reden na heel lang uit stellen voor hun dat wij geen derde wilden.nou ik heb geen leuke reactie van hun gehad,snap het aan de ene kant wel maar je kunt ook blij zijn dat het bij een ander wel gaat.en ik denk dat het bij hun nog steeds wel goed komt want er is nog altijd geen reden gevonden waarom het niet lukt.
    gewoon lekker genieten van je zwangerschap.
    liefs esther

15. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    hihi daar hoef je niet eens zwanger voor te zijn hoor....
    wij hebben "wereldkundig" gemaakt dat we voor een 3e gaan "ow zeker omdat jullie een meisje willen"....
    mijn schoonvader heeft 5 (!) zoons en we kregen de opmerking (niet van hem of de rest van het gezin): ow jullie gaan zeker voor een meisje om paps de loef af te steken!! :$:(

pff rot op denk ik dan... ben allang blij als ik een positieve test in de handen zou hebben.... en helemaal gelukkig als het kindje gezond is!!!

16. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Ik ben zwanger van de 5e.. en bij de 4e kreeg ik al geweldige opmerkingen, dus bij deze zwangerschap zullen ongetwijfeld ook weer geweldige opmerkingen komen. Ach laat ze maar lekker lullen, als ik maar gelukkig ben met mijn gezin.
    Ik heb trouwens 1 dochter en 3 zonen en sinds mijn pretecho weet ik dat er weer een zoon onderweg is. Best grappig hoe sommige mensen reageren als ik vertel dat het weer een jongen is.:p
    Ik snap het wel hoor, dat je er moe van wordt maar laat het gewoon gaan joh.

17. Porsche

Porsche Niet meer actief

wow dat vind ik pas knap nummer 5 :)
    ik wil heel graag een groot gezin, maar kan ik lichamelijk niet aan en manlief wil nog van luxe genieten dus drie is genoeg ...

onverstelbaar wat mensen durven te zeggen !!!

18. Dana

Dana Niet meer actief

Ja ik heb ook al gehoord dat wij nu nog niet klaar zijn omdat we een 2e meid verwachten terwijl wij hartstikke blij zijn met 2 meiden en we ook hartstikke klaar zijn na deze.

Ik dacht altijd dat we dat zelf mochten beslissen maar blijkbaar wil iedereen meebeslissen. Jammmeeerrrrrr :D

19. cook

cook Bekend lid

Jan 17, 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    ik krijg ook mijn derde en ben mama van twee boys. ook hier krijg je de nodige reacties hoor van mensen. maar vnl je wil zeker een meisje. ik zeg dan alijd van jah ik woon in een mannenhuis waar zelfs de huisdieren mannetjes zijn dus wil nu backup.
    tuurlijk wil ik heel graag een meid. maar een boy is net zo welkom. bij mij gaat het er echt om dat deze kleine gezond is. mijn jongens hebben allebei problemen met hun gezondheid vanaf hun geboorte. dus zou evjt blij zijn als deze dat niet heeft. zoja net zo welkom.
    ook hebben we genoeg negatieve reacties gehad. ik regaeer daarop met zeg gewoon gefeliciteerd of hou je mond. je mening interreseert me niet.
    het is een beetje hard maar mensen houden wel gewoon gelijk hun mening voor zich. sommige zijn een beetje beledigt maja liever hun dan jij. want dat is wat hun commentaar is een belediging.
    geniet gewoon van het feit dat je een derde krijgt en laat die mensen.

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Hier ben ik van te voren al duidelijk in geweest en heb de meeste mensen al lang verteld dat ik drie kinderen wil. Jongens, meisjes, ik wil er DRIE!
    Het liefst nog veel meer maar dat vindt manlief niet zo'n goed idee :p.

En mensen die het durven om kwaad op mij te worden omdat ik aan mijn tweede of derde kindje bezig ben en het bij hen niet lukt konden van mij een enorme uitbrander krijgen. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt. Ik kan het verdriet begrijpen en zal het niet bagatelliseren maar omdat een ander ongelukkig is hoef ik dat nog niet te zijn.

Share This Page