bonken met hoofd, herkenbaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lob, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    als mijn zoontje iets wil doen wat niet lukt (bijv. bepaalde figuurtjes in de bijbehorende vorm stoppen) omdat hij het gewoon niet voor elkaar krijgt om dat figuurtje er precies goed voor te houden, stopt hij na 2x proberen en gaat dan boos met zijn hoofd op de grond bonken :$
    hij lijkt dan zo gefrustreerd....

ook doet hij dit bonken als ik iets van hem afpak.

is dit herkenbaar gedrag?

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik zou hem helpen. zeker bij het spelen: als hem iets niet lukt dan geraakt hij gefrustreerd... dat hebben wij ook. help hem een beetje zodat het wel lukt! wijs bv het goede gaatje aan. (doe ik bij jamie altijd) en hij hoeft dan niet uit 6 verschillende gaatjes te kiezen maar hoeft hem er alleen maar in te stoppen. haal de moeilijke vormpjes weg. sterretjes enzo zijn nog te moeilijk maar geef hem het rondje en het vierkantje...

als jij iets van hem afpakt moet hij dat begrijpen en accepteren. als hij dan met zijn hoofd gaat bonken zou ik heel kordaat zijn! duidelijk nee zeggen. helpt dit niet dan zet je hem even in zijn eetstoel ofzo...

3. bianca1711

bianca1711 Actief lid

10 dec 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    hoi lob

Andro doet dat ook.
    als iets niet lukt of hij krijgt even geen aandacht, omdat ik aan het afwassen of zo ben, dan slaat (wel redelijk zachtjes) zijn hoofd tegen de grond. meestal doet hij dit 2 keer en komt dan "huilend"(zonder tranen) naar me toe om hem te knuffellen.
    de eerste 2 keer ben ik er ingetrapt haha
    slimme vent

ik geef er nu totaal geen aandacht aan en als hij "huilend" naar me toe komt, dan laat ik hem en ga ikzelf wat anders doen.
    als hij dan weer gaat spelen geef ik hem een knuffel en ga mee spelen.

hiervoor liet andro zich op de grond vallen en sloeg dan op de grond.
    uiteindelijk (na tips van hier) heb ik het genegeerd en het ging vanzelf over

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ons zoontje doet dit ook, maar niet uit frustratie. Hoe doet t sinds een maandje als hij in bed ligt voor het slapen gaan?!
    Ook soms als hij aan het spelen is of ergens tegen aan staat. Soort van ontspanning?!
    Ik vind het erg naar om te zien maar probeer er geen aandacht aan te besteden. ik vind dat namelijk bevestigen van iets wat ik als negatief zie, alhoewel het voor hem een soort rust geeft denk ik??

Deel Deze Pagina