Lui, langzaam of zijn andere kindjes zo snel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van 2 meiden, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mijn dochter is 10,5 maand. Een slim pittig meisje...
    Wat ze wel kan: zelf eten, uit de beker drinken, paar woordjes zeggen, veel wijzen, begrijpt veel, lang zittend spelen, dansen, goede fijne motoriek en achteruit tijgeren.
    Helemaal prima dus..

Maar wat ze niet doet....omrollen en vooruit tijgeren. Heel soms probeert ze zich een beetje op te trekken.
    Ze lijkt niet echt in de gaten te hebben hoe ze moet rollen en tijgeren, op haar knietjes zitten vindt ze eng en dan laat ze zich vallen.
    ik maak me er soms zorgen over; is ze te langzaam? Zou er iets zijn met de grove motoriek of vindt ze t allemaal wel best?

Graag ervaringen en tips....

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Sommige kindjes zijn sneller met de (grove) motoriek - zoals mijn zoon - en andere kindjes zijn weer heel snel met kletsen. Ontwikkelingen gaan vaak ik golfbewegingen. Toen mijn zoontje bijvoorbeeld druk bezig was met leren lopen, toen kletste hij bijna niet. Toen hij het lopen eenmaal goed onder de knie had, kreeg de spraak weer een enorme ontwikkeling.

Als je twijfelt zou ik het eens aan het cb voorleggen, maar ik denk echt dat je je nergens zorgen over hoeft te maken.

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ze doet het lekker in haar eigen tempo, komt vanzelf wel. ik begrijp wel dat je onzeker wordt doordat je leest en ziet dat andere kindjes sneller zijn, maar jouw kindje zegt al woordjes. mijn zoontje kroop op die leeftijd, maar hij zegt nog steeds niet meer dan papa, mama en klaar.
    ik zou me dus echt geen zorgen maken, het komt vanzelf wel als ze er klaar voor is.

groetjes, Miranda

4. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ook hier fysiek heel erg snel, kruipen met 5 maanden, nu los staan en vast binnenkort lopen. Fijne motoriek is prima, kleine dingen oppakken in andere dingen stoppen etc. Maar praten weer nauwelijk. We hebben hem vorige week voor het eerst mama en papa horen zeggen,. maar hij zegt het niet regelmatig en dat is ook echt alles.
    Dus ik zou me geen zorgen maken. En natuurlijk als je nog steeds ongerust bent, dan zou ik het gewoon even bespreken bij cb of ha

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Kindjes doen alles op hun eigen ritme en volgorde. Die volgorde komt doorgaans wel overeen...het ritme al vaker niet.
    Als je dan een kindje hebt wat zich niets van de doorgaans gehandteerde volgorde aantrekt en dan ook nog eens het ritme van wat de doorsnee doet niet volgt...tja, daar kan mama zich dan fijn ongerust over maken (hebt anders toch niks te doen, toch? :p)
    Maak je niet dik joh....die eigewijze pittige dame van jou trekt gewoon haar eigen plan. Ze kan maar 1 ding (ongeveer) per keer door krijgen. Als ze aan het leren woordjes zeggen is laat ze die motoriek even voor wat het is. Straks heeft ze genoeg van dr eigen babbel en raakt ze gefrustreert over het feit dat dat eene speeltje wat ze toch eigenlijk echt wil hebben nou NET niet in de buurt ligt. En ineens komt ze vooruit...of rolt zo dat ze er net bij kan om het in handen te krijgen. En dan zit ze weer even in de pas met anderen.....tot ze ergens anders weer druk mee is.
    Kan zelfs zo zijn dat ze even tijdelijk dingen die ze eigenlijk al kon weer "vergeet" tot ze iets wat ze aan het leren is onder de knie heeft. En dan INEENS weer veel meer kan als vorige week.
    Komt allemaal goed!

Wedde dat je dr nou nog niet gerust op bent? :p
    Leuk heh...mama zijn :)

Deel Deze Pagina