in een draagzak op de fiets

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shanice81, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Hallo dames,.

Nu is het me al een paar keer opgevallen dat ik moeders zie op de fiets met een draagzak met daarin een baby!!!
    Ik krijg er al rillingen van over mijn lijf als ik dat zo zie,.het idee da het los schiet en kind eruit valt of een ongeluk!!!,.,.echt sneu!
    En dat terwijl het niet eens mag,.maar als ik naar het CB ga zie ik da sommige moeders daar ook gewoon komen op de fiets met draagzak ervoor,.ik begrijp best da als je geen auto hebt da je dan enkel de fiets hebt maar neem dan de bus ofzo,.

Wat vinden jullie daarvan?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Hoezo mag het niet? staat zover ik weet geen boete op, is gewoon je eigen verantwoordelijkheid.
    Ik zou het zelf niet zo snel doen, al woon ik in een dorp waar niks gebeurt. Maar komt ook omdat ik geen draagzak heb ivm rugproblemen. Ik zou dan eerder kiezen voor een babymee (maxicosi achter op de fiets).

Maar wie ben ik om over iemand te oordelen....laat iedereen gewoon doen wat ze zelf prettig vinden!

3. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik krijg er ook de kriebels van.
    Zoontje van een vriendin van me is er ooit bijna uitgegleden. Zij doet dit nooit meer. Doodeng!

Gr. Marieke

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    het staat in de handleiding van de BabyBjorn dat je niet met je kindje in de zak mag fietsen. Er staat idd geen boete op nee...
    Maar ik zie het zelf ook en vind het het levensgevaarlijk. Als je valt, iemand tegen je aan rijdt, of er gebeurt iets onverwachts en je kindje krijgt het stuur tegen zich aan... brrrr moet er niet aan denken!!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier een draagzak uit oostenrijk vandaan deze is speciaal voor op de fiets. deze is hardcover )mijn bevallige zwager kan er met zijn ruim 100 kilo op gaan staan en het blijft in vorm .nu ben ik nog nooit wezen fietsen met dat ding. maar hij is er wel voor gemaakt.

met een baby bjorn of zoiets zou ik het sowieso niet doen hoor vind ik dood eng.

6. sylvie120

sylvie120 Lid

27 jun 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    Ik begrijp ook niet dat je met zoon ding op de fiets gaat zitten .Op de fiets ben je al zo kwetsbaar in het verkeer een auto ziet je zo over het hoofd .
    Wat een kneusen joh.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, hier stapte ik af en toe voor een snelle boodschap wel even met Thirza in de buikdrager op de fiets en manlief haalde haar zo bij de gastouder vandaan, toen we nog geen zitje hadden en Thirza nog niet zelf zat.
    't Is niet ideaal, maar niet verboden en perse onveilig zou ik het ook niet noemen. Ik zou het daarmee niet als 'veilig' betitelen, maar een reactie als: hoe kun je dat je kind aandoen, vind ik echt wat overtrokken, zeker als het gaat om mensen die geen auto of rijbewijs hebben...

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lopend met kinderwagen ben je trouwens ook kwetsbaar en in de auto ook... met al die randidioten die de verkeersregels direct na hun examen weer vergeten :(

9. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik heb het ook gedaan, een paar keer omdat het echt niet anders kon. Maar het mag toch echt niet.
    Ook kun je een boete krijgen op grond van artikel 5 WVW (Wegenverkeerswet). Het is een ieder namelijk verboden zich zo te gedragen dat een gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt.

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Zelf zou ik het niet doen. Vind het toch wel een eng idee. Stel voor dat je valt. Maar ja, wat andere mensen doen is natuurlijk hun keuze!

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Sommige doen net alsof je niet anders kan als je geen rijbewijs hebt. Wij hebben ook geen rijbewijs maar de baby-mee, houder voor maxi-cosi achterop, bestaat volgens mij al jaren.
    Dit werk prima en is veilig. Dus zie echt niet in waarom je een baby in de draagzak op de fiets mee zou nemen.

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb het ook met allemaal gedaan, maar dat is inmiddels bekend hier. Nooit wat gebeurd, ook nooit bijna wat gebeurd ofzo. Ik heb nu een bakfiets daar kan de kleine in straks maar als ik eens makkelijk weg wil en alleen met de kleinste ben gebruik ik gewoon de babybjorn op de fiets.

Het "mag" wel er is geen wet tegen, het wordt alleen om niet geheel onderbouwde redenen afgeraden.

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @mvliam, ik weet niet wie je dat heeft verteld maar dat is niet waar. Ik heb namelijk een tijd terug daar uitgebreid over gebeld met postbus51 en de politie omdat ik vragen had over het vervoeren van een peuter op een scooter. Er zijn GEEN regels/wetten over.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zag vandaag een vrouw met een heel klein babytje op de fiets met het kind in de babybjorn. Ik kan dat dus echt niet begrijpen. Buiten het feit dat het mij heel erg kwetsbaar lijkt (nee, het is niet te vergelijken met de kinderwagen), belast je toch het ruggetje en nekje op die manier te veel? Je vervoert de kleine rechtop en je fietst daarmee over hobbels. Hoe kan dat nou goed zijn?

15. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Een babybjorn is idd vanaf een bepaalde leeftijd pas, tot die tijd is het volgensmij idd te belastend voor het ruggeetje en nekje.

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou het zelf ook niet doen, maar bent het wel eens met Rozemarijke

17. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ben het ook wel eens met Rozemarijke dat je idd lopend ook kwetsbaar bent, want idd je hebt er idioten tussen zitten die denken op een racebaan te rijden...
    Wij hebben ook geen auto en rijbewijs, maar met de 2de ga ik toch echt lopend naar de oppas totdat het kindje in een zitje kan. Doe ik wel 20 min over ipv 5. Of idd de babymee achterop. Maar das meer omdat ik zoiets heb van: als er toch iets gebeurt vergeef ik me dat nooit meer

18. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Mijn leraar strafrecht tijdens een college met als onderwerp Handhaving Wegenverkeerswet. :(
    Er zijn geen officiele wetten over het vervoeren van een kind op de fiets maar een agent mag wel degelijk een bekeuring uitschrijven als hij vindt dat jij een gevaarlijke situatie creeert. Dit kan hij doen op basis van het (ontzettend brede) artikel 5 van de eerder genoemde WVW.

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Voor zover ik weet vinden er meer ongevallen met de fiets plaats dan met lopende mensen...?

20. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik zou het in iedergeval niet doen

Deel Deze Pagina