Hallo, Overdag ligt onze dochter van 7,5 maanden op de buik te spelen ze begint snel te mopperen. Ik weet dan niet of ik haar moet laten mopperen en zo ja wat kan ik doen. Sinds kort kan ze zitten, en dit doet ze dan ook heel lang ze valt niet meer om. Als ik haar in de wipstoel zit gaat ze zitten, bij ons in bed trekt ze zich op en gaat zitten, op de laminaat vloer kan ze niet overeind komen. Als ik haar laat zitten is ze wel tevreden maar mag dit? Ze is hele dag praktisch wakker dus dan zit ze heel veel, ik weet anders ook niet zo goed wat te doen want in de wipstoel zit ze ook, ze ligt hier niet in. Of gewoon laten mopperen? Ze gaat dan vliegen en komt niet vooruit en dit zorgt denk ik voor frustratie. Ik ben bang dat als ik haar laat zitten ze niet gaat kruipen. Ze wiebelt al heel lang op handen en knieeen af en toe en vliegt heel veel maar komt niet vooruit . Wat zal ik doen zitten of laten mopperen?
Gaat ze zelf zitten of zet je haar neer? Het is belangrijk dat ze dat zelf gaat oefenen. Mocht je haar neerzetten dan zou ik dat niet te vaak doen. Veel afwisselen en wel op de buik laten spelen, van daaruit gaan ze kruipen en zitten. Verder kun je het leuker maken door samen te spelen op de buik, haar uit te dagen met wat speelgoed. Even alleen en dan samen.
Ze gaat alleen rechtomhoog zitten in haar wipstoel en op ons bed. Telt dat ook? Op buik gaat ze super snel huilen.
Buikligging blijven oefenen. Mijn mannetje vond het ook nooit leuk, maar ik hield wel vol, want het is uiteindelijk de basis waaruit ze alles gaan leren. Neerzetten inderdaad niet te vaak doen. Is 1) niet goed voor de rugspieren en 2) kunnen ze 'lui' van worden, en willen dan dus niet meer op de buik en dan zelf leren zitten. Wat gebeurd er als je haar op haar rug legt? Draait ze al naar haar buik? Hier was het namelijk zo, dat zodra hij dát kon, de rug positie niet meer leuk was, en hij eindelijk leuk ging spelen op zijn buik.
Ja, ze draait gelijk naar haar buik. Maar gaat dan vliegen en mopperen. Zitten vindt ze leuk, als ik haar dus even wil laten rusten in haarwipstoel zodat ze niet op haar buik ligt gaat ze gelijk zitten, gewoon recht omhoog. Dus liggen wil ze echt niet meer.
Laten mopperen. Samen spelen, afleiden. Blokken stapelen hielp hier heel goed. Compleet gefascineerd om vervolgens de toren in elkaar te meppen..
Ons meisje moppert sinds deze week niet meer als ze op haar buik ligt omdat ze nu eindelijk zelf kan gaan zitten. Zelfstandig zitten kan ze al maanden, maar het niet zelf kunnen gaan zitten was echt hetgeen haar frustreerde... Ik zette haar wel regelmatig gewoon op de grond om te spelen. Het zal vast niet helemaal de bedoeling zijn, maar alleen maar frustratie (tot overstuur huilen) lijkt me ook niet goed. Ik legde haar standaard na ieder slaapje op de buik om te oefenen maar heel lang heeft ze dat nooit volgehouden... Ze heeft leren kruipen vanuit zit en is pas zelf gaan zitten vanuit buikligging nadat ze kon kruipen en optrekken.