darmkrampen invloed op baarmoeder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sunnyke, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

even misschien een dom vraagje, maar zit er toch een beetje over te denken. Heb vandaag de hele dag krampen gehad. Ik dacht eerst dat het alleen mijn baarmoeder was, maar naarmate de dag vorderde, heb ik gemerkt dat blijkbaar mijn darmen van slag zijn en ook wel pijn doen.
    Kan het zijn dat darmkrampen een invloed hebben op je baarmoeder, en daardoor ook krampen kunnen teweegbrengen?

Groetjes,
    Sunnyke

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Het zou mijn vraag kunnen zijn.. ;)Heb precies hetzelfde.. Ben benieuwd of er dames zijn die dit weten

Liefs Daantje

3. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Ik zou het niet weten!
    Wel dat tijdens je zwangerschap je darmen wat anders werken dan normaal, al moet ik zeggen dat ik daar weinig last van heb gehad (in het begin!, nu loop ik zowat leeg ;))

Ik weet wel dat als je op het eind loopt, en je darmen flink rommelen je baarmoeder mee kan gaan doen en daardoor je bevalling kan beginnen. Nu ik dat zo typ denk ik ja, dan zou ook in het begin van je zwangerschap dat wel uitwerking op elkaar hebben :)

4. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ik heb anders ook echt last van obstipatie, dan moet ik echt serieuze moeite doen om te "kunnen" zeg maar, en vandaag ben ik al 4x moeten gaan, en ook krampen, dusja, ik denk wel dat mijn darmen er voor iets tussenzitten ;)
    @Riannechilly: voor jou breken spannende momenten aan zie ik! Leuk dat je toch nog even je ervaring wilt delen zo net op de valreep! Heel veel succes trouwens he!

Liefs,
    Sunnyke

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou een zwangerschap heeft wel zeker invloed op heel je darmgebeuren vaak (gas, obstipatie is bij veel mensen anders) er gebeurd toch heel wat in die buik denk ik dan, harde buiken en voorweeen hebben bij mij altijd invloed op mijn darmen dus is erg lastig omdat ik al voorweeen snachts heb vanaf een week of 30 en dan zit je vaak ook meteen op de wc :p

6. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    In begin van de zwangerschap heb ik ook heel veel last gehad van vreselijke krampen! Net of ik kon heel veel dingen plots niet meer verdragen. Gelukkig is dit vanzelf weer overgegaan en nu geen last meer van. Heb dit ook besproken met mijn gyn en als ik het voelde opkomen moest ik van hem een pijnstiller nemen om felle kramp toch wat te voorkomen.

7. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Hoi, Ja! Ik kan antwoord geven want ik heb het zelf gehad.. en de verloskundige gebeld. Een week of 10 geleden had ik een buikgriep te pakken en daarvan kreeg ik harde buiken. Dus door de darmkrampen. Het een prikkelt het ander kan je zeggen.
    Omdat ik er regelmaat in had zitten (elke 10 minuten, op de klok af) heb ik toen de VK gebeld en die heeft me gerustgesteld. Met een warme kruik in bed gaan liggen en na een paar uur ging het beter.

Groetjes!

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb een prikkelbare darm en kan ook uit eigen ervaring vertellen, dat het één zeker het ander beinvloed. Voordat ik zwanger was, konden menstruatiekrampen mijn darmen erg van streek brengen. Nu ik zwanger ben..merk ik dat, zeker nu ik obstipatie heb, die hele buik zeer doet. Maar er is ook zoveel in beweging en wordt (of is al) van de plek geduwd. Het is eigenlijk best logisch, zij het ook heel vervelend.

9. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Ik heb ook erg veel last van mijn darmen. Ik heb altijd al last van obstipatie en nu ik zwanger ben is dat er alleen maar slechter op geworden. Ik krijg daardoor ook meteen last van mijn buik en ben 's avonds (na het eten) opgeblazen als een olifant. Ik loop soms helemaal krom van de krampen en bolle (gas) buik.

10. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Ook hier last van mijn darmen, zo dat het idd harde buiken veroorzaakt. Erg vervelend en soms best pijnlijk!

Deel Deze Pagina