Hoi, Mijn zoontje van 7 weken heeft sinds een paar dagen last van de hik tijdens t slapen. Ik laat hem tijdens een fles van 150 cc al 3 keer boeren. Dat doet ie goed, heel af en toe spuugt hij. Normaal slaapt hij snachts wel 5 a 6 uur achter elkaar, maar nu niet meer. Hoogstens 2,5 uur. Heb zijn matras al hoger gelegd ook dit lijkt niet te helpen. Iemand tips?
Het is een fase, hier ook veel gehad bij mijn eerste! Wat helpt is om heel rustig te laten boeren. Houd je hem 30 minuten hoog voordat je hem in bed legt? Ik gaf vaak nog een slokje drinken als hij de hik kreeg. Is 150 misschien teveel voor de nacht?
Ok, ja het is zo vreemd dat het ineens zo vaak is. Elke keer als ik hem in bed leg, na 45 min of zelfs pas na 2,5 uur ineens de hik. Boeren doet ie goed en niet altijd recht ophouden na t drinken maar goed voorheen hoefde dat ook niet. 150 krijgt ie niet snachts wel voor t slapen, maar drinkt niet alles op, we bieden meestal 150 aan maar vaak krijgt ie dat niet helemaal op
Hoe lang doet hij over de fles? Hier kreeg hij vaak de hik als hij te snel en te gulzig had gedronken. Daarbij zou ik hem zeker wel een half uurtje omhoog houden. Het kan zijn dat dit voorheen niet nodig was, maar nu met wat meer voeding in z'n maag is het wellicht wel nodig?!
Hij doet minimaal 15 min over de fles maar ook vaak 20/25 min. Dus dat gaat goed. Gisteren 21:45 de fles en net om 04:15 wakker en de hik, dus vannacht wel goed geslapen, maar wel dus weer de hik. Na 6,5 uur.
Fijn dat hij weer 6,5 uur heeft geslapen! Maak je je zorgen over de hik? Zoniet dan zou ik even 3 weken aankijken, dan is hij 10 weken en dan gaan veel dingen vaak vanzelf beter. Mijn dochtertje is nu 3mnd en ze spuugt nog steeds maar de hik en krampjes zijn veel minder.