Blij en bang.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door disney1986, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    net de 20 week echo gehad! Alles zag er goed uit, hartje mooi, niertjes mooi alles goed en gezond zover ze kunnen zien.
    MAAR ze loopt 6 dagen achter in groei:( Onze dochter woog met 34 weken ook maar 1630 gram dus ik ben erg verdrietig!

Wie heeft er tips? en wie heeft het zelfde gehad en is toch goed gekomen?
    Ik mag voorlopig niet meer werken, moet veel op bed liggen en over 3 weken weer een echo.

2. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand??

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik dacht dat 6 dagen nog binnen de norm viel?! Een week voor op achter op groei mag volgens mij?
    Is er nog een andere reden waarom je niet meer mag werken misschien?
    In ieder geval heel veel sterkte meid. Ik hoop dat je kleintje door de rust lekker gast groeien!

4. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wat pijn in mijn buik, door de KS wond van mijn dochter.
    Maar echt bed rust voor de groei!

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hmm...bedrust krijg je hier pas met 2 weken achterstand of voorsprong geloof ik... Eerder wordt je ook niet doorgestuurd naar de gyn en hoef je je eigenlijk ook niet echt zorgen te maken.

Bij mij is met 30 weken geconstateerd dat de kleine achterliep. Met 32 weken liep ze nog verder achter, waarna mij werd gevraagd te stoppen met werken. Hoefde immers toch niet meer heel erg lang en het zou de kans dat ze nog verder achter ging lopen verkleinen. Liep toen ongeveer een week achter...
    Of het geholpen heeft weet ik niet, krijg over 2 weken weer een echo.

Wat zegt je vk dan als je aangeeft dat je er bang van wordt?

Sterkte in ieder geval en probeer je niet zoveel zorgen te maken. Dat is weer stress wat weer niet echt bevorderlijk is voor de groei...

6. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben bang weer een prematuur te krijgen!
    ik moet mij ziek melden en 3 weken bed rust! misschien overdreven, ik luister er maar na.
    Als ze over 3 weken het zelfde is gebleven is er niets aan de hand, maar is het erger moet ik naar een gynaecoloog.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Deze babyliep met 20 en 25 weken ook achter, en nu een week voor.

8. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Mijn dochtertje liep met de 20 weken echo en de pretecho daarna standaard een week achter. Ze werd geboren met 40.2 en woog toch 3680 en 49.5 cm lang! Het hoeft dus ook niet perse wat te betekenen!
    Sterkte!

9. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik denk dat er in het zh bedoeld wordt dat 6 dagen achterlopen met 20 weken wel al erg vroeg is voor een achterstand in de groei. Maar als jullie baby deze lijn blijft groeien, blijft de achterstand ook maar 6 dagen en dat is prima! Hier een baby die 3 weken achterloopt (ik loop al bij een gyn) en ze meten elke keer of de navelstreng wel goed doorbloedt is. De gyn heeft aangegeven dat zo lang dit het geval is, we ons geen zorgen hoeven te maken. Neem je rust en dan zal het vast allemaal meevallen, baby's groeien toch in sprongetjes en mss is de volgende keer de achterstand weg

10. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    heb vandaag weer een groei echo gehad (bij de vk) en nu loopt onze kleine meid al 9 dagen achter :(((((
    Ik moet as woensdag naar een gynaecoloog, en moest rekenen op opname.

iemand een positief verhaal???

11. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Mijn meisje liep met 20 weken bijna 1 week achter....
    Was helemaal geen probleem...
    Ze word nu geschat op 7 pond.

12. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat raar dat ze bij mij zo paniek maken

13. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    helemaal niemand verder die het zelfde heeft gehad???!!!

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind he heel erg bijzonder dat jij met nog geen week groeiachterstand bedrust boorgeschreven krijgt.
    Ik zou me er wel aan houden hoor, maar me vooral niet te druk maken en je er zorgen over maken: dit gebeurt voortdurend en de meeste van die kids worden gewoon gezond geboren.
    Als je echo ook net even voor een groeispurt aan is geweest, vertekent het hele beeld al, dus maak je niet te druk, er is de grootste kans dat het niets om het lijf heeft!

15. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik hoop zo dat de vk overdreven heeft gedaan, en dat de gynaecoloog morgen positief is. maar 9 dagen achterstand bij 23 weken is toch wel veel?

16. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Bij ons liep ze alleen met haar hoofdje achter met 20 weken en nu met 30 weken loopt ze keurig op schema.
    Ik vind wel dat ze erg paniekerig doen bij jou ik zou me er niet te veel zorgen om maken ieder kindje groeit op zijn eigen tempo:)

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Onze tweede vonden ze te groot, moest gaan prikken op zwangerschapssuiker ( dit was rond 27 weken). Geen suiker gelukkig, maar ze bleven m groot vinden. Tot 38 weken, toen zeiden ze opeens dat ie klein was en niet groter dan 6 pond zou zijn met 40 weken...
    Uiteindelijk is ons mannetje geboren met 40.3 en was 4130 gram!

Ik zou het advies wel opvolgen, maar hoop dat het allemaal erg mee zal vallen!

18. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    Ik snap niet helemaal waarom er zo'n big deal over gemaakt wordt door je verloskundige (en daardoor nu ook door jezelf)...

Er wordt idd altijd 2 weken aangehouden, voor zowel achterstand, als voorlopen... (tenminste, dat is mij altijd verteld)...
    Ik vind 6 dagen nog echt helemaal niks. Kijk, als de baby 3 weken gaat achterlopen wordt het een ander verhaal, dan snap ik dat ze even extra gaan kijken wat er aan de hand is.

19. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    het was 6 dagen, maar 3 weken later al 9 dagen.
    Ik snap het ook niet.

20. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    Ja, maar je moet ook goed beseffen dat een echo maar een SCHATTING is...

Zo hebben ze met 34 weken bij mij een echo meting van P50 gedaan (gemiddeld) en gisteren een echo meting van P98 gedaan. (P98 is boven het bovengemiddelde)
    Er is NO WAY dat in 3 weken tijd die beeb zo hard kan groeien.
    Hoogstwaarschijnlijk is het gisteren erg groot uitgevallen, en met 34 weken erg laag... andere apparatuur, nooit door dezelfde persoon etc etc etc...

Nee, die 3 dagen verschil in 3 weken tijd zegt mij ook niet echt gelijk: wow, wat ernstig.

Deel Deze Pagina