Hoevaak in bed leggen overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lieverdjuh, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverdjuh

    Lieverdjuh Bekend lid

    10 aug 2006
    568
    0
    0
    hallo,

    Ik heb een vraagje.....
    Mijn dochter is nu 3maanden en 21 dagen.
    Ik zal graag willen weten hoevaak jullie je kindje in bed leggen overdag?
    Ik vindt het altijd zo naar om haar in bed te leggen vooral als ze huilt.
    Maar nu als ze huilt leg ik haar wel in bed en dan valt ze ook in slaap.
    Ik ben erg benieuwd hoe jullie dat doen en hoevaak op een dag?
     
  2. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    onze kleine is bijna 3 maanden en ik vraag me ook af hoevaak of wanneer.

    Nu leg ik ze nog na iedere fles in bed omdat ze dan ook moe is dus om haar dan op te houden is ook zoiets ;)

    ben benieuwd naar de antwoorden
     
  3. Hester

    Hester Niet meer actief

    Onze baby is nog wel wat jonger (bijna 3 maanden) maar hij gaat na iedere fles naar bed.
    (Dus overdag 4 keer)

    Ongeveer een uurtje na de fles ligt hij erin en meestal blijft hij zo'n beetje tot de volgende fles slapen. Soms wordt hij een uurtje eerder wakker en spelen we nog wat tot de volgende voeding.

    Zo'n kleintje heeft de tijd wel nodig om uit te rusten van alles wat ze meemaken.

    En ik leg hem ook altijd wakker in bed: zodra hij moe begint te worden, gaat hij naar bed. Daar speelt hij nog wat (brabbelen, met zijn handjes spelen, rondkijken) en op die manier valt hij zonder morren vanzelf in slaap binnen 5 minuten.

    Eerst wachtte ik altijd zo'n beetje totdat hij ging huilen en dan naar bed (of heel in het begin wachtte ik zelfs met in bed leggen totdat hij op schoot in slaap was gevallen...) maar ik heb gemerkt dat het zonder huilen / protest gaat als je het nét ietsje eerder doet: bij de eerste tekenen van moe zijn. :D (En dat is bij onze baby en bij die van vriendinnen toevallig ongeveer een uurtje na de fles).
     
  4. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    mijn dochtertje ging op die leeftijd nogmaar 1 keer naar bed...
    tussen de middag verder deed ze hazeslaapjes in haar wippen of inde box
     
  5. Lieverdjuh

    Lieverdjuh Bekend lid

    10 aug 2006
    568
    0
    0
    oke , maar ik ben zo bang dat ik haar dan te weinig aandacht geef daar ben ik toch al snel bang voor.
    Daarom ik ben meestal continu met haar bezig.....
    hebben ze al besef van aandacht krijgen? of hebben ze dat nog niet echt door?
     
  6. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    In het begin na elke voeding dus een keer of 7. Nu slaapt hij 2 tot 3 slaapjes in zn bed overdag
     
  7. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Fabian ging toen hij zo oud was ook ongeveer een uur na elke fles naar bed.
     
  8. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Je moet ook tijd voor jezelf nemen en van slapen groeien ze. Ik leg Anouk meestal na een half uur tot een uur na de voeding op bed. Of ze moet met me meegaan naar iemand dan slaapt ze in de kinderwagen.
    Een baby, vooral zo jong, heeft veel rust nodig. Dus inderdaad bij de eerste tekenen van vermoeidheid lekker op bed leggen.
    Je baby staat natuurlijk altijd op nr.1, maar je moet er wel voor oppassen dat ze dadelijk niet meer in hun bedje willen slapen, maar alleen maar bij mama willen zijn. Ze moeten ook leren om alleen in slaap te kunnen vallen, anders moet je altijd bij ze blijven tot ze slapen en dat breekt je op den duur ook op. Daarbij krijgen ze echt wel voldoende aandacht hoor!

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  9. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hier gaan ze ook nog steeds na elk flesje in hun bed.
    Ze blijven wel langer wakker, maar helemaal van voeding tot voeding redden ze nog niet.
     
  10. vanesje

    vanesje Fanatiek lid

    17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Olivier is ongeveer net zo oud. Bijna 4 maanden. Hij gaat ook na elke fles naar bed, soms gelijk na de fles en soms pas na een uurtje of zo. Ligt eraan hoe moe hij is.

    Hij slaapt overdag nog ongeveer 4 slaapjes voordat hij echt zijn slaap voor de nacht ingaat.
     
  11. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bram gaat ook na iedere voeding naar bed. Meestal is hij na een voeding een uurtje wakker en dan bij de eerste gaap leg ik hem op bed.
    Dit werkt perfect.
    Als ik erop uit wil, leg ik hem in zijn wagen ipv bedje, anders moet ik hem slapend weer gaan verleggen.
     
  12. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mark ging na elke voeding naar bed. Hij gaf zelf aan wanneer hij moe was (gapen, in oogjes wrijven, beetje 'huilen').
    Ik liet hem altijd onder een mobieltje in zijn box spelen. Hij werd daar moe van. En dan stopte ik hem in bed.
    Ik had het mobieltje van mijn collega's gekregen (kraamkado). Het is zo'n Fisher Price mobieltje.
    Mark kon ook niet langer dan een uurtje wakker blijven. Da's nu wat langer. Hij kan nu 1,5 - 2 uur wakker blijven. Hij is ook wat ouder.
     
  13. missyb

    missyb Niet meer actief

    Benthe gaat overdag totaal 3 keer naar bed
    ze is ong 8.30 van bed af
    smorgens van 10 tot 11 een slaapje
    smidags 12.00 tot 15.00
    eind van de middag 16.00 tot 17.00
    dan spelen etc in bad voeding en rond 19.00 uur in bed tot de volgende ochtend.
     
  14. Isis75

    Isis75 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Lievertjuh Tessa is bijna net zo oud. Ze gaat tussen elke voeding nog slapen. Ik vind het dan ook zielig als ze huilt maar z eheeft het gewoon nog nodig. Als ze lekker uitgerust zijn kunnen ze als ze wakker zijn zich beter ontwikelen en het is goed voor de groei. Als jij denkt dat je kindje dat nodig heeft dan is dat heus zo!
     
  15. Loewiese

    Loewiese Actief lid

    15 okt 2006
    124
    4
    18
    Hoi,
    OOk hier nog steeds een slaapje na elke voeding, nu 3 slaapjes per dag (6,5 maanden oud). Nukan ze 1,5 a 2 uur wakker blijven, met 3 /4 maandenmaar 1 a 1,5 uur. Ook hier: in bed leggen als ze moe wordt (zo voorkom je huilen!) Wees vooral niet bang te weinig aandacht te geven, genoeg laten slapen is het allerbeste wat je voor haar kunt doen, zo heeft ze genoeg energie om de wereld te ontdekken! Groetjes,
    Maaike
     
  16. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Zodra ik merkte dat Joris moe werd ging hij naar bed en meestal was dit ongeveer 1,5/2 uur na de fles en sliep dan vaak tot aan de volgende fles.
     

Deel Deze Pagina