Wakker zijn..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ingrid77, Jul 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HAllo

Ik heb een vraagje over het ritme van onze zoon.. Ik heb het idee, dat hij nog best heel veel slaapt overdag..

Als hij zijn fles heeft gehad, speelt hij hooguit 3 kwartier, en wil dan weer slapen... En slapen doet hij op bedje, in de box wordt het een groot drama.. En nu vind ik dat niet zo erg, want de box is om te spelen en niet in te slapen. JA dat mijn mening hoor..

Maar heeft hij niet de leeftijd om al wat langer op te kunnen blijven..

Hij zit nu op het volgende schema:

- 7.00 fles, even knuffelen en weer naar bed
    - 11.00u fles, knuffelen en spelen in de box, en daarna weer naar bed, om 12.00u
    -15.00u fles, knuffelen en spelen in de box, om de dag in bad en dan weer naar bed om ca 16.00u/16/30u
    - 19.00u fles, knuffelen en naar bed, om 19.30u
    - 22.30u fles..

En dan ligt hij er om 23u dan echt voor de nacht in..

2. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik vind het slaapschema van je zoon best goed hoor! Onze zoon sliep ook nog heel veel toen hij drie maanden was. Alleen sliep hij 's nachts nog niet echt door, dat is hij pas bij 4/5 maanden gaan doen.
    Als hij aangeeft dat hij moe is, lekker laten slapen, denk ik dan :)

3. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    je mag blij zijn dat ie zoveel slaapt, ik denk dat het heel normaal is. mijn dochtertje slaapt de laatste week van +/- 19.30 tot 11.00 met telkens tussenpozen om te drinken. in de namiddag doet ze korte slaapjes.

4. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb er een die maar gemiddeld tussen de 12 en 16 uur slaapt op een dag, en van mij mag dat best wat meer zijn. Dus ik zou lekker zeggen, geniet ervan.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    verschilt per kindje hoeveel slaap ze nodig hebben en hoeveel ze wakker zijn. Dus lekker zijn behoeften volgen daarin, zou ik zeggen :)

6. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Wees blij dat jouwe op een 4 uurs schema zit. Die van mij doet nog elke 3 uur een flesje.
    Wordt meestal wakker om 7, dan 10/13/16/19/21 uur en dan weer slapen tot de volgende ochtend 7.

Na elke fles is Nathan ongeveer 1 uur tot 1.5 uur wakker en dan slaapt hij weer een uur ongeveer.
    De laatste week lijkt zijn schema te veranderen, soms slaapt hij voorbij de 3 uur, dus ik hoop dat we langzaam schuiven naar elke 4 uur een flesje, maar we zien we.
    Dus mijne slaapt ook zoveel als die van jou.
    Als ze zich daarbij lekker voelen, gewoon doen toch? Zal tzt wel veranderen denk ik.

Audrey

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Heerlijk toch zo n schema, hier een dame die nog vaak spookt in de nacht. En toen ze rond de 3 maanden was mocht ik blij zijn als ze overdag 2 keer 45 min sliep !

8. Jaja ik ben der ook wel blij mee, hoor dat het zo'n goede slaper is.. Heeft ie van zijn pa..

Maar zat het me gewoon af te vragen, of ik niet te makkelijk was met hem weer op bed te leggen...

9. Niet meer actief

Heb precies hetzelfde gedacht als jij. Stef is ook zo'n goede slaper :) Vind het nu alleen maar heel fijn en merk dat hij eigenlijk pas sinds kort langer wakker blijft. Als ik hem op bed leg, gaat ie trouwens altijd lachen. Hij vindt het gewoon leuk in bed haha. Maar eerst wilde hij ook echt persé naar bed, hield ik hem te lang op was het huilen geblazen. Nu vind ie het allemaal wel prima, breng ik hem naar bed is het goed, breng ik hem niet naar bed, is het ook goed...

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier sliep Joris ook erg veel, lijkt een beetje op het schema wat je beschrijft...

Share This Page