wakker....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by piri piri, Aug 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gerdia

gerdia Bekend lid

Sep 1, 2011
    795
    351
    63
    Female
    Misschirn dat een draagdoek jullie kan helpen..Toch die veiligheid van mama,maar jij wel je handen vrij!! En vooral doen waar jij je goed bij voelt..

2. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Mijn dochter sliep de eerste 2 maanden ook alleen bij ons. Wij hebben daar aan toegegeven. Eerlijk is eerlijk, soms werd ik er weleens gek van omdat je niet echtje handen vrij hebt. En soms vroeg ik me ook af of ik er wel goed aan deed.

In de nachten sliep zij prima, wel ingebakerd maar vanaf week 3 sliep ze al nachten van 22-9uur. De omslag is hier gekomen na de eerste vaccinaties. Zij was hiervan 3 dagen zo moe dat ze 3 dagen neits anders heeft gedaan dan slapen en eten. Hierna kon ik er een mooi ritme inbouwen, die we nu nog steeds aanhouden. We hebben op het moment vrij weinig last met in slaap komen/doorslapen (kan natuurlijk elk moment veranderen maarhet gaat nu al een week of 11 goed).

Belangrijkste is denk ik dat je een goed regelmaat hebt. Geen regelmaat op de klok maar elke keer alles in dezelfde volgorde doen. Dan weet je kleintje waar hij aan toe is. Hier is ons ritme: slapen, wakker, eten, knuffelen, spelen, slapen. En zo elke keer weer. Rondom een voeding is ze nu 1,5-2 uur wakker. Ik ben nu iets soepeler met het ritme als we bijv. een daagje weggaan. Daar reageert ze goed op. De eerste 2-3 weken was ik echter heel streng in het ritme. Wanneer het tijd was om te slapen, haalde ik haar niet uit bed. Ik liet haar ook niet huilen hoor want ik ging er elke 5 minuten naartoe. Maar ik liet haar liggen, troostte haar in haar bedje en liep weer weg. Soms deed ik dat wel 1,5uur lang (je hebt wel wat geduld nodig). Maar nu weet ze dat ze moet slapen als ze in haar bedje ligt. En soms ligt ze gewoon wakker te wezen een tijdje maar goed, slaapt ze niet rust ze toch. Ik leg haar altijd wakker in bed voordat ze gaat huilen/jengelen van vermoeidheid. Mijn vriend legt haar pas in bed op het moment dat ze al huilt en dan duurt het langer voor ze in slaap valt en slaapt ze korter! Voor Danique ishet erg belangrijk dat ze op tijd in bed ligt.

Bedenk dat een oververmoeid kindje slechter slaapt dan een kindje wat fit is!

Hopelijk heb je wat aan mijn tips en slaapt je kindje snel beter. Ik weet hoe vermoeiend het kan zijn.

3. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Wat betreft laten huilen. Ik laat mijn kindje nóóit langer dan 5 minuten huilen. Maar eigenlijk red ik de 5 minuten al nooit :) Zeker in de eerste maand had ik haar eigenlijk continu op schoot. Daar verwen je haar nu echt nog niet mee! (al had ik soms ook mijn twijfels hoor, ik begrijp wel dat je ook aan de toekomst dacht, maar echt hoor, in de eerste maand/2 maanden sliep ze alleen bij mij op schoot en nu echt niet meer. Ze slaapt alleen in haar bedje, ze kan niet eens meer bij mij in slaap vallen!).

Share This Page