Hoi allemaal, Ik ben nu bijna 34 weken en veel last van harde buiken. Zal even precies vertellen hoe en wat: Heb al weken last van gevoelige baarmoeder. Steeds pijn bij opstaan en lopen wanneer ik iets gedaan had. Getest op blaasontsteking etc. Maar niks aan de hand. Nu heb ik afgelopen week veel harde buiken gehad. Afgelopen vrijdagavond zat ik gewoon op de bank en had ik ze 2 uur lang om de 5 a 10 minuten. Die nacht ook paar keer wakker geworden door de harde buiken. ook zaterdag en vandaag veel harde buiken maar steeds met vlagen. Dan even een uur lang om de 5 min en dan weer maar 4 a 5 in 1 uur ong. Alleen worden ze wat pijnlijker. Ook blijft de buik de hele dag door redelijk hard en gespannen. Daarnaast ook steken en pijn in liezen gehad. Ik heb het idee dat dat laatste misschien komt door het indalen? Maar die harde buiken is dat normaal? Zal dit erbij horen? Kan het van mijn dochter niet meer herinneren. Ben toen ook een week over tijd pas bevallen dus het zal nu toch niet al echte weeen zijn? Iemand die dit herkent? Groetjes Chanti
Jij ook al hier! . Vervelend zegt, wat je voelt! Ik had het bij s. soortgelijk, dat was de week voor de br bevalling. Alleen toen was ik al 37 weken... Ik zou dus morgen ook even contact opnemen. Heb je geen bloedverlies oid?
Ik heb het ook vanaf 24 weken en zit nu op week 39.. de harde buiken worden alleen heftiger maar het zet niet door. Bel wel Ff de verloskundige voor de zekerheid.
Hier ook gehad vanaf dertig weken ongeveer. Bij de eerste twee zwangerschappen. Nu bij de derde begint het ook weer. Hele gevoelige baarmoeder, heel vervelend. Voordeel was wel dat ik bij 38 weken al bijna 3 cm ontsluiting had. Ik zou morgen even je verloskundige bellen en kijken of er iets aan de gang is en anders rustig aan doen om de harde buiken zoveel mogelijk te beperken.
Oke dus waarschijnlijk betekent het niets? Ik denk ook dat ik de vk maar even bel morgen. Voel me alleen dan zo'n zeikerd 😉 En de vk waar ik heen ga doen er vaak niets aan. Zolang je bloeddruk goed is en je de baby goed voelt vinden ze het wel prima.
Ha Sallie!, nee geen bloedverlies gelukkig. Was het bij jou dan ook een voorteken van de bevalling? Hajar, wat zegt de vk bij jou dan? Mamavjulia, ook vroeg bevallen uiteindelijk dan? Beckje, geen idee nog niet met de harde buiken onder de douche gestapt. Zijn het dan wel echte weeen als je ze onder de douche nog hebt?
Ik ben 2x ingeleid met 38 weken. Vorige week bij de gynaecoloog geweest en die zei dat ik de veertig weken waarschijnlijk niet ging halen. We wachten maar af. Nu dertig weken. Succes morgen en je geen zeikerd voelen. Dat hoeft echt niet. Waarschijnlijk heb je gewoon harde buiken maar je weet natuurlijk nooit.
Hai . Nee, hier geen bloedverlies.. maar omdat vk dat steeds vroeg aan mij, dacht ik, dat hoort er vast bij . Hoe is het nu met je, rustig of gaat het door?
herkenbaar vreselijk irritant ! Vanochtend had ik een paar harde buiken die ook onwijs zeer deden, zo erg dat het zweet me gewoon uitbrak. gelukkig zakte het na 20 minuten af. Mijn vk zegt rustiger aan doen, zolang ze niet zeer gaan doen of de pijn en frequentie toe neemt is er niks aan de hand
Net bleef de hele avond de buik heel hard met af en toe wat krampen. Warme kruik gepakt maar werd niet minder. Nu ik in bed lig zakt het iets af en is de buik niet meer constant hard maar komen de harde buiken Nog om de 10 minuten ongeveer. Pfff echt irritant Hoe is het met jou nu dan?
Ik heb bij mijn eerste vanaf week 34 praktisch elke avond en nacht voorween gehad (om de 6-7 minuten 1,5 minuut een wee en dan van een uur of 12 tot 3 wanneer is in slaap viel) ... Ben gestript met 39 weken omdat ik kapot was van de paar uurtjes slaap (Max 4 uur) per nacht, had toen ik gestript werd 2,5 cm ontsluiting dus de voorween waar niet voor niks maar verschrikkelijk vermoeiend en pijnlijk natuurlijk... Hoop dat het bij jou gewoon de voorween zijn maar dat ze wel voor ontsluiting zorgen, dan is het niet voor niks. Succes!
hier ook veel last van pijnlijke harde buiken maar ik ben wekelijks op controle bij gyn en bij mij kan het geen kwaad..
Bij mij zei de vk dat harde buiken bij het indalen hoort, maar of dit dan "normaal" is :S Ligt hij/zij nog in stuit, misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben of met draaien? Gewoon de vk bellen, je moet namelijk nog ffies. Sterkte