Hoi, Hoe was dat bij jullie? Ferron die krijgt nu nog 5 flesvoedingen van 200cc melk 6:30 10:30 14:30 18:30 22:30 Om de 4 uur dus, en om 9:30 krijgt hij een fruithapje. Maar voor die fles van 22:30 moeten we hem iedere keer uit een hele diepe slaap halen. Hij is zowat niet wakker te krijgen! het begint me al meer tegen te staan, vind het zo sneu voor hem. Het kost hem door de moeheid ook vaak wat moeite om de fles leeg te krijgen. Lukt hem wel, evengoed binnen 10 minuten maar hij slaapt nog half. Nu weet ik niet of ik bijv. minder in de fles moet doen, of overdag meer in de fles en die laatste minder. of de fles van 18:30 met scheppen nutrix pap erin, en geen 5e laatste fles meer? Ik weet t niet. Hoef pas 24 mei weer naar het Cb en 1 juni naar de Kinder-arts. Hij is nu trouwens bijna 5.5e maand. krijgt aparte voeding ivm pre(dys)matuur.
Ik ben al overgestapt naar 4 flessen toen Annika net 4 maanden was, omdat ze ook moeilijk wakker te krijgen was. Ze kreeg toen 4 x 200 ml (om de 4 uur)en in de laatste fles van 19.00 uur gingen 3 schepjes nutrix. Het is vanaf het begin goed gegaan en ze slaapt de hele nacht door. Nu krijgt ze dit nog steeds, maar 's ochtends een fruithapje erbij en rond 17.30 een groentehapje.
hai Danili, Omdat wij Kim ook uit een diepe slaap moesten halen zijn wij bij 4 maanden ook gestopt met de laatste fles. CB bureau zei dat we het gewoon konden proberen en als ze s nachts komt, een week later weer proberen. Nou ze sliep gewoon hetzelfde als anders en dat is zo gebleven. Wel zijn we rijstebloem door de laatste fles gaan doen. En toen ze alles netjes op bleef drinken zijn we dat ook smorgens gaan doen. succes gr Bianca
ik zou hem niet wakker maken en gewoon lekker laten liggen... en gewoon de hoeveelheid aanhouden die je nu doet per fles, en kijken hoe hij er op reageerd, merk je dat hij minder lang met een voeding doet, er wat meer in doen....
Britt gaf zelf aan dat ze de laatste fles niet meer wou, ze weigerde deze gewoon te drinken...... ze kreeg al bijna een liter op een dag en nu verdelen we dat over 4 flesjes en in de laatste een paar schepjes rijstebloem....gaat heel goed Dus als ik jou was zou ik dat proberen
hij drinkt die 200cc van de laatste 5e fles wel leeg. maar zo moe! Vind het zo zielig. probeer as maandag wel naar het inloop spreek uur te gaan van het cb met mijn vraag hoe en wat. thanks
waarom probeer je het niet om hem gewoon te laten liggen en kijken hoelaat hij dan komt, kijken hoe hij het doen...
Hoi Danili, momenteel zit ik ook een beetje met dat probleem. Ik vraag me ook af of ik naar 4 voedingen kan, hoe, en of het verstandig is. Ik denk dat hij wel doorslaapt, maar ik maak me de hele tijd zorgen of hij dorst heeft! Als je voedingen minder vaak gaat geven krijgt hij toch ook minder vocht binnen? Moet je denken dat je zelf zo weinig drinkt! Marc heeft ook best last van spugen, dus extra water geven is een crime. Hij vindt het vreselijk. Ben ik nou gek dat ik aan zijn vocht inname denk? Groetjes, Dominique
Justin zit sinds 3 dagen op 4 voedingen van gemiddeld 220/240. Dit ging eigenlijk vanzelf. Ik gaf op verzoek en er ging steeds meer tijd 'tussen' zitten dus.. En van t cb was t prima.
Vond het CB 220-240 cc ook goed? Het lijkt me zo veel per fles, en hij is nog zo jong!? Ik mocht de laatste fles van Jikke gewoon laten vallen (proberen) toen ik bij het CB aangaf dat ze zo vast sliep als ze nog een fles moest krijgen. In eerste instantie gaven we haar toen grotere flessen (210 + 7 schepjes), maar omdat ze meer ging spugen zijn we weer naar 180 gegaan. Alleen de laatste fles krijgt ze nog 210. Dit is vanaf het begin heel goed gegaan. Ze slaapt standaard van 20.00 tot 8.00. Soms al iets eerder of tot later. Ze krijgt nu om 8.00 - 12.00 - 16.00 - 19.30. 's middags krijgt ze nog een half potje fruit.
Met grote verbazing lees ik jullie reacties. Indira zit nog steeds op de 6 voedingen. Gek wordt ik ervan. Ze krijgt gedeeltelijk BV en FV. Daardoor weet ik niet exact wat ze binnen krijgt. Bij de FV geven 150 ml en bij de BV krijgt ze vaak nog wat FV aanvulling. Ik probeer altijd wel te gokken dat ze ongeveer 900 ml binnenkrijgt. Daarnaast spuugt ze ook nog erg veel. Uiteindelijk zullen we ook wel definitief overstappen naar gehele FV. Ik wil ook 4 voedingen! En Indira 's avonds gewoon te laten slapen. Als wij dit nu doen dan wordt ze om half 5 wakker en dat vinden we toch wel iets te vroeg.
Robin zit ook al vanaf 4 maanden op 4 flessen. Hij lag altijd zo lekker te slapen dat het ons ook ging tegenstaan om hem om 23.00 wakker te maken voor een fles. Hij krijgt nu 4x200 en fruit en groente. Gaat lekker om 20.00 naar bed en slaapt tot 7.30. Gewoon een keer proberen en kijken of het lukt. Succes!