Wakkere kindjes, wat doen jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Ik zou graag willen weten wat jullie met je kindjes doen als ze 's avonds of 's nachts wakker worden. Wij hebben helaas twee slechte slapers die beide wel een paar keer per nacht wakker worden. Nu waren we het laatste half jaar door omstandigheden erg moe en makkelijk met bij ons in bed liggen. Maar de jongste is tegenwoordig zo onrustig dat we zelf geen oog meer dicht doen. Bovendien was het voorhern af en.toe maar tegenwoordig ligt hij iedere nacht bij ons. Maar goed, als we hem laten huilen wordt de oudste ook wakker en zitten we met twee kids.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

#2 raspberry, 8 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2013
    Wij hebben onze oudste dochter met 20 maanden overgedaan naar een peuterbedje en dan kroop ik bij d;r in, in plaats van andersom. Als ze dan weer sliep, kon ik terug naar m'n eigen bed en daar wel lekker verder slapen :)

Edit: vanaf 23 maanden slaapt ze hier door, nadat alles tot rust kwam na weghalen van de neusamandel en buisjes zetten.
    Nu is ze alleen nog wakker 's nachts als ze ziek is, en dan komt ze meestal bij mij in bed en gaat mijn man ergens anders liggen.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik ga erheen en troost ze. Meestal gaan ze snel weer liggen en verder slapen. De oudste heeft wel een lange tijd gehad dat ik niet meer weg mocht en ze weigerde weer te gaan slapen. Ik ben 's nachts vaak te moe om door te zetten, dus vaak nam ik haar dan mee naar ons bed. Mijn man daarentegen is fantastisch. Ten eerste accepteert ze het van hem makkelijker, niks geen "mama bed", en anders blijft hij net zolang bij haar zitten tot ze toch gaat slapen. Sinds we dit weten heeft hij "peuterdienst" en ik "dreumesdienst" ;)

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Probeer dus te troosten in eigen bed. Desnoods ga je erbij liggen idd. Laat je niet teveel tegenhouden door het eventuele wakker worden van je andere kindje. Soms is het niet anders :( Een onrustige dreumes in bed is dodelijk vermoeiend! Dat wil je niet elke nacht.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Ligt nogal krap in t ledikant haha....

6. raspberry

Ik ken iemand die dat wel voor elkaar kreeg.... :D

Maarreh: geen optie om alvast over te stappen op een peuterbedje dan met zo'n uitval-beveiliging?

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier troosten en dan weer in eigen bed, soms houdt troosten in dat ze borstvoeding krijgt, maar als ze al stopt met huilen zodra ik de kamer binnenkom, is voeden vaak niet nodig.

8. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    dat heb ik hier ook met mn zoontje, die wordt ook paar keer per nacht wakker maar dan geef ik hem zijn speentje en slaapt hij wel verder.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    nee hij is net een jaar dus das wel heel vroeg. De oudste slaapt na een.aai over haar bol meestal door in haar eigen bed.
    Ons schuldgevoel speelt ook wel mee, hij heeft 21 weken alleen in het ziekenhuis geslapen en als hij daar een kik gaf stond er een zuster bij hem. Toen hij eindelijk thuis kwam en hij gaf een kik namen we hem in ons bed. Maar nu is hij zo onrustig dt het geen doen meer is. Maar ik heb net dus toen hij wakker werd twee uurtjes naast hem gezeten en.hij is uiteindelijk weer in slaap gevallen

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    speen heeft hij niet en ook nooit borst of fles gedronken.dus daar is hij ook niet mee te troosten

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    speen heeft hij niet en ook nooit borst of fles gedronken.dus daar is hij ook niet mee te troosten

12. raspberry

Matras naast zijn ledikantje dan? Kijken of dat helpt?

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Heeft hij wel een knuffeldoekje? Kan nog weleens helpen.

14. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Heftig hoor, 2 uur ernaast zitten! Hopelijk wordt dat snel minder.

15. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik blijf altijd in hun kamer met ze

bij de oudste kruip ik in zn peuterbedje erbij..

bij de jongste hou ik hem gewoon vast, soms helpt het even een lampje aan te doen...tot lamme armen aan toe blijf ik in zn kamertje dat wel..
    Zodra hij weer toe geeft om te willen slapen, gewoon terug in bed en ga ik weg, dan huilt ie even bijv 1 of 2 min ...vaak hoor ik dan al dat het geen huilen meer is en geeft ie toe gaat ie slapen...
    soms moet ik dit wel een paar x herhalen

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Gister ging hij zonder problemen naar bed, zoals eigenlijk altijd, maar werd rond 8/ half 9 weer wakker. Toen idd 2 uurtjes ernaast gezeten tot hij weer ging slapen en vannacht heeft hij iig wel doorgeslapen. Het is echt verlatingsangst want hij wil ons perse voelen. Toen ik bij hem zat was hij alleen stil als ik zijn hand vasthield. Ik wil dit wel doorzetten in de hoop dat hij gewoon weer goed in zijn eigen bedje slaapt

17. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Goed bezig! Het is belangrijk je kindje te laten merken dat je er voor hem bent. Hij moet waarschijnlijk weer even wennen aan slapen in zijn eigen bed. Fijn dat hij de nacht gewoon heeft doorgeslapen!

Deel Deze Pagina