De topic zegt het al.. ik ben heel benieuwd vanaf welke leeftijd jou kindje ging doorslapen.. En ging dit gewoon spontaan uit het niets?
hoi... Fenne ging doorslapen vanaf ongeveer 7,5 mnd, ze sliep toen van 19:00 tot 06:00 uur en na het drinken nog tot 09:00 uur. Sinds een paar weken slaapt ze in 1 keer van 19:30 tot 08:00 uur en dan 'kletst' ze nog een beetje in bed en staan we op rond 08:30 uur. En dat ging hier idd spontaan, ineens geen nachtvoeding meer... ben in die periode wel overgestapt van borstvoeding naar flesvoeding, dat zal er zeker mee te maken hebben...
Hoi! Mijn mannetje ging met 6,5 week doorslapen. Eigenlijk wel uit het niets maar misschien wel van invloed: - woog al 3800 gram bij de geboorte en groeide (en nog steeds) als kool - borstvoeding maar late voeding (23:00) een kunstvoeding - hij kwam vanaf de eerste dag maar één keer 's nachts: tussen 4 - 5 - hij maakte wel geluid rond dezelfde tijd maar ik haalde hem er niet meer uit en wachtte af wat hij ging doen (doorslapen of huilen).. hij bleek gewoon door te slapen. - hij is gaan doorslapen toen hij in zijn eigen bedje ging slapen (en ik dus niet meer elke kik hoorde ) - oja, hij sliep overdag niet overdreven veel tussen 6,5 week en 14 weken sliep hij van 19:30 tot 23:00 en dan maakte we hem wakker voor de fles en sliep hij daarna verder tot ongeveer 8 uur 's ochtends. Nu slaapt hij van 19:30 tot 7:30. Errug fijn Inmiddels zijn we 10 weken verder en hij is in die 10 weken één keer 's nachts gekomen (5 uur) maar toen hadden we echt een heeeeel druk weekend gehad (teveel prikkels?)
In de eerste 2 wkn werd hij 2x per nacht wakker, daarna werd dat langzaamaan 1 x per nacht en dan eigenlijk al vroeg in de ochtend. Heel precies weet ik het niet meer ,maar later volgde dit schema: van 8 tot 14 wkn van 19.00 tot 23.00 (moesten we hem wakker maken voor flesje) en dan weer tot 7.00 met 14 wkn zijn we gestopt hem om 23.00 wakker te maken en sliep hij van 20.00 tot 7.00. Tegenwoordig slaapt hij van 19.00 tot 08.00 ( maar dat kan ook tot 9 zijn of een keer tot 7 )
hier zo rond de 6 a 7 weken, van 19.00 tot 7.00 uur. Ik ben met 4 weken gestopt met borstvoeding en toen aan de fles gegaan. Enkele dingetjes die van invloed waren: We gaven op verzoek, dat was ik zo gewend - dus ik wist niet dat een avondfles 'moest', dus heb haar nooit wakker gemaakt voor een voeding . Fae krijgt comfort voeding (is wat zwaarder) Fae slaapt overdag alleen hazeslaapjes. Verder gaat ze gewoon erg snel met haar flessen. Ze zat met 2,5 maand ook op 4 flessen al, omdat we dus nooit een avondfles gegeven hadden. oja; wij moeten er dus wel snachts uit voor een speentje. Soms 2x , maar op slechts avonden/nachten soms ook 8x (s avonds dan al hoor)
De eerste paar dagen moesten we hem twee keer per nacht een voeding geven (02.00 uur en 05.00 uur), daarna nog maar 1 keer (04.00 uur). Toen hij 7 weken was sliep hij door (van 24.00 uur tot 06.30 uur). Na de 1ste prikjes kwam hij weer 3 nachten achter elkaar 's nachts en vanaf toen (hij was toen 8 1/2 week) slaapt hij door van 23.00 uur tot 08.30 uur. Hier is het spontaan gegaan, hij meldde zich gewoon ineens niet meer.
Zo dat is allemaal redelijk snel dat geeft hoop hihi.. ik hou zó onwijs veel van mn ventje, maar als ik lees dat sommige tot 7.5 maand niet doorslapen dan krijg ik het toch wel benauwd..
Tot 2 jaar hoeft een kindje niet door te slapen he, dat is tot 2jr normaal...over t algemeen slaapt een kind wel eerder door natuurlijk haha
Gebeurt wel vaker hoor Hier slaapt ze vanaf 8,5 maand door, rond 23:00 de laatste fles en dan slaapt ze sinds kort door tot ongeveer 8:00
Valt wel mee opzicht, je raakt er aan gewend Ik baalde wel eens, natuurlijk, maar ze sliep wel meteen weer verder in mijn bed haha beide nachtrust. Soms worden ze nog wel wakker hoor omdat ze dorst hebben bijv. daarom zet ik meestal een bekertje water naast hun bed neer
Hier met 3 weken (overgegaan op fv) al van 22.30 tot 7.30 uur en met 14 weken van 19.00 tot 07.00 uur! Waarschijnlijk had ons ventje al wel eerder kunnen doorslapen maar hij bleef de fles van 22.30 uur altijd leeg drinken. Wel moesten we hem daarvoor uit een hele diepe slaap halen. Een paar weken terug zijn we per ongeluk zelf in slaap gevallen en schrokken 's ochtends wakker ! Hij had de hele nacht doorgeslapen! hihi Sindsdien maken we hem dus niet meer wakker en slaapt hij heerlijk door!
Wat heerlijk zo snel doorslapen zeg En bamjolan maar dan hebben ze snachts geen voeding meer nodig toch? Dan is het al ''minder erg'' omdat je ze dan idd in bed kan nemen en dan samen direct verder slapen
Nu niet meer idd, maar Jadey heeft tot vorig jaar niet doorgeslapen, maar ik gaf tot ze 7 maand was zoiezo nog een nachtvoeding zelf. Daarna werd t idd flesje maken, maar pakte gewoon lauw water uit de kraan, dit kon volgens het cb toen, schijnt nu weer anders te zijn Ze heeft tot 1,5/2jr nog wel snachts een voeding gehad.
Hier was ze 7 weken denk ik toen ze doorsliep. Wel maakten we haar toen nog rond 23:30 voor de laatste fles. Sinds 1,5 week doen we dat niet meer, ze dronk hem toch nooit leeg omdat ze weer heel diep in slaap viel. Nu slaapt ze vanaf 20:00 tot een uur of 5/6.