Welk bijzettentje is een aanrader?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door GroeneBomen, 23 mrt 2025.

1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Na lange gesprekken met onze oudste zoon, wil hij wel een bijzettentje proberen.
    (En plan b is dat ik daar wel in lig, maakt mij ook niet veel uit)

Maar welke is een aanrader? Budget tot 150 euro.
    Wat voor slaapmatje gebruik je in de tent?

Alles is verandert; laatste keer dat wij kampeerden met tentje was 10 jaar geleden. Daarna sleurhut en huisjes of chalets. Nu weer terug naar onze kleine sleurhut. Waar er voor 4 plek is.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
  3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Oeh. Ik zou er een middagje de Wit aan besteden. :D

Bij uitzoeken letten op:
    Ingang hoog genoeg, zodat je niet moet kruipen (vervelend als het gras nog nat is)
    Binnen voldoende ruimte voor matrasje en kleding.
    Hoe hoog wil je het binnen hebben?
    Is je zoon erg lang? Dan ook letten op de lengte. Mijn man (bijna 2 m) kan niet in alle tenten languit liggen.
    Voldoende ventilatiemogelijkheden. Ook bij regen (ooit een tentje gehad, waarbij het ventilatieraam zo zat dat het dicht moest bij regen. En dan werd het heel benauwd binnen)
    Materiaal: nylon is lekker licht, maar ademt slecht. Katoen is zwaar, maar geeft een prettiger binnenklimaat.
    Opzetgemak: de meeste koepels staan wel in een minuut of 5.

Slapen: ik ga zelf voor zelf-opblaasbaar. Die heb je in vele soorten en maten. Ook meteen even uitproberen in de kampeerwinkel. Ik heb verschillende merken gehad. Allemaal prima.
    Maar zoon zweert juist bij een luchtbed.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.482
    113
    wij hebben zo een Pop-up tent voor 3 personen 2 Seconds blauw QUECHUA | Decathlon
    Vooral voor onze kinderen, ze passen er prima samen in. wij hebben zelf dan alle kleding/spullen in onze tent. zij hebben dan alleen wat knuffels, boeken, en schoenen in die tent.

Ik zou als ik het nog een keer zou kopen voor de fresh and black variant gaan. Pop-up tent voor 3 personen 2 Seconds Fresh&Black QUECHUA | Decathlon

dan is het niet zo warm en lekker donker van binnen.

qua mat zou ik voor een self inflatable gaan, decathlon heeft daar ook prima varianten voor. Zelfopblazend luchtbed voor kamperen Ultim Comfort 70 cm breed 1 persoon QUECHUA | Decathlon

Alle punten van @Mamafiets zijn goede om in overweging te nemen.
    Bij ons was het vooral een kwestie van we proberen wat, onze oudste was 8 toen we deze tent kochten en we hebben er toen zelfs met zn 4-en een nacht in gelegen.. ;), en als ze groter worden kopen we wel een keer een andere variant als dat nodig is. daarbij gaat zo'n polyester (pop up) tent maar een paar jaar mee, daarna is het materiaal vergaan, dus ook weer een goede reden om een andere te kopen.

7. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.462
    833
    113
    Wat slaapmat betreft zou ik voor een selfinflating matje gaan deze isoleren beter dan een luchtbed.

Wat tent betreft zou ik persoonlijk niet voor een nylontent gaan, deze condenseren erg waardoor je last van vocht kan hebben.

Zou voor een polykatoen tent gaan, zijn lichter dan een katoenen tent maar hebben vrijwel geen last van condens.

En zou persoonlijk een 2 persoons tentje nemen, zo is er voldoende ruimte voor hem zelf en voor zijn spullen.

Tip wij hebben al een aantal keer op marktplaats hele mooie en goede tenten gescoord voor relatief weinig geld.

Zo hebben wij vorig jaar voor 200 euro een polykatoenen 4 persoons tent gescoord voor de Kids.
    Een gewone tent zodat ze voldoende ruimte hebben om in te verblijven met slecht weer.

8. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
  9. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
  10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zeker weten de eerder genoemde popup tent van de decathlon - en dan de fresh and black voor 3 personen.
    https://www.decathlon.nl/p/pop-up-tent-voor-3-personen-2-seconds-freshenblack/_/R-p-346717?mc=8801561&c=Sneeuwwit

ideale tent. Wordt hier al jaren gebruikt. 1x is een rits gesneuveld- die is vervangen onder de garantie. Tegenwoordig pompen we thuis de luchtbedden al op en die leggen we dan in de caravan. Puberdochters hebben hem samen in een kwartiertje staan: Onderzeil eronder (scheelt met opruimen) - tent open laten vallen - op de juiste plaats zetten - haringen erin en samen de spulletjes erin.

En nu ze het invouwen goed doorhebben, kunnen ze hem ook in een kwartiertje weer opgeruimd hebben. Meeste werk zit hem vooral in de verzamelde was/zooi eruit halen ;) .

Als hij sneuvelt - komt er direct een nieuwe... en dan is het ideaal dat er in heel veel landen een decathlon zit ;) .

Madeliefke vindt dit leuk.
  11. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
  12. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    619
    678
    93
    Vrouw
    Heb je al gekozen? Ik zou voor een niet-werptent gaan, aangezien die gewoon makkelijker op te bergen en mee te nemen zijn. Die Coleman tenten zijn prima, en 'om te proberen' zou ik het zeker niet te spannend maken qua duurdere materialen etc :) En zo'n klein voortentje is fijn voor vieze schoenen etc. Als ie puur voor slapen en omkleden moet dienen, even opletten dat je een tentje neemt waarin hij in ieder geval wel rechtop kan zitten.

13. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Wij hebben ook een fresh en black 3 persoonstent van de Decathlon, bevalt goed :)

Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina