Ik ben extreem aangekomen.Ik ben 1.68 en woog voor de zwangerschap 52 kilo. Al mijn kleding waren maatje xs. Nu weeg ik 65.7 Van cupmaat C65 ben ik naar F70 gegaan, van maatje 34-36 naar maatje 40 rondom m'n heupen. Ik vraag me af of ik ooit na m'n zwangerschap, weer op m'n oude gewicht terug kan komen. Ik accepteer mijn gewicht omdat ik zwanger ben en ik mag gewoon genieten en niet een dieet volgen, maar na m'n borstvoeding, zou ik graag terug willen naar m'n oude gewicht. Wie heeft het ooit hetzelfde gehad als ik en ben je weer terug naar je oude gewicht?
Ik!!!!! Ik kom (ook al eet ik vrij gewoon) altijd aan als ik zwanger ben. Nu zwanger van derde kindje. Elke zwangerschap netjes terug afgevallen naar mijn gewoon gewicht! Ik heb dezelfde maten als jij normaal en heb veel leuke kleding en ik wil na het afvallen er ook weer van kunnen genieten. Het duurt wel even eer ik terug op gewicht ben maar daar hou ik rekening mee. Ik heb nu maat 38 en van jogging een M nu en hoop dat dit zo blijft tot ik beval.
Zo extreem als ik m'n vorige zwangerschap aan kwam (30 kilo!), zo extreem viel ik ook af na de bevalling! In de eerste 18 dagen was ik al 22 kilo kwijt. Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik tijdens de zwangerschap een yogi drink en drop verslaving had. En na de bevalling gewoon niets meer naar binnen kreeg. Daarbij de borstvoeding en hoppa, de kilo's vlogen er af Deze zwangerschap mijzelf voorgenomen echt niet meer zover te laten komen... Maar ja, nu 17 weken en plots beginnen de kilo's weer :s Valt nog mee, 4 kilo erbij... Maar hoopte 'braaf' met 20 weken pas 4 kilo erbij te hebben Ach joh... Als je maar geniet!!!
Bij de eerste was ik met 56 kilo begonnen bij 1.64. De eerste weken gaan bij mij het hardst. Aan het einde woog ik 72. Maar na de bevalling zat ik binnen 2 weken al op 62, daarna heel snel weer op gewicht. Heb wel borstvoeding gegeven en na 6 weken weer voorzichtig met sporten begonnen. Nu zit ik ongeveer op dezelfde aantal kilo's als bij mijn eerste op dit termijn.
Ik woog 53kg en op het einde 74. Vk zag er geen probleem in, had wat reserves nodig voor de bv zei ze. Toen m'n zoon 4 maanden oud was zat ik alweer zonder dieet oid op 59, alleen was ik toen weer zwanger . Terug naar 73... Nu de derde zwangerschap (4de, 1mk) gok dat ik wel weer op hetzelfde uit zal komen, maar ik maak me echt niet druk. Na de bevalling kom ik vanzelf wel weer op m'n startgewicht. Dus no worries!
Ik ben bij de eerste 23 kg aangekomen en alles weer kwijtgeraakt. Na de derde denk ik een kg of 15 denk ik aangekomen, en daar maar 5 van kwijtgeraakt denk ik (vond ik helemaal niet erg, was altijd best licht en voel me prettiger om iets zwaarder te zijn.) Nu pas 10 kg of zo aangekomen, dus een beetje in de buurt van het gewicht van beide zwangerschappen (van de tweede weet ik het echt niet meer..)
Ik ben tijdens de zwangerschap 40kg bij gekomen en dat terwijl ik in de 34e week ben bevallen. Mijn startgewicht was 78. Na de bevalling al vrij snel veel kwijt aangezien ik door de PE heel veel vocht vast hield. Na 4 maanden op oude gewicht. Nadat ik klaar was met borstvoeden wilde ik nog meer gewicht kwijt en ben gaan lijnen. Nu nog maar 61 kg.
@Mompelientje: je bent zwanger hoor, ook daar horen nou eenmaal extra kg's bij. Komt vast wel goed. wie weet zit er ook een hoop vocht bij, dat ben je straks snel weer wkijt. Ik ging van 60 naar 80 kg, nu een jaar later vanzelf weer terug op 63 kg
Ik ben in het eerste en tweede trimester snel zwaarder geworden, maar nu in het derde nauwelijks, terwijl ik niet anders eet. Nu al een maand lang niets meer bijgekomen, ik zit op +14. De baby groeit wel, dus blijkbaar teer ik al wat in op mijn reserves. De vk vind het geen probleem. Bij iedereen verloopt de gewichtstoename anders.
Maak je niet druk meid! Zolang je weet dat je niet elke dag 3 taarten wegwerkt is er echt niets aan de hand. Ik was bij mijn 1e, 23 (!) kilo aangekomen. En dit kwam echt niet alleen door het eten. Een week na mijn zwangerschap was ik er al 17 kwijt. Dus ik denk dat ik gewoon standaard veel vocht vasthoudt. Nu weer zwanger, en het gaat weer net zo snel heb ik het idee. Al hoop ik stiekem op iets minder, want 23 kilo extra is best zwaar voor de enkeltjes
Ik vind het ook niet extreem. Ik heb hetzelfde trouwens in alle truitjes en jurkjes xs en broeken 34/36. Nu heb ik broeken maatje 40 en mijn dikke armen krijg ik niet meer in een xs gepropt hoor haha. Ben ook flink wat aangekomen, ben 1.58 en woog 54kg, zit nu op 73kg dus ik vind wel dat ik flink ben aangekomen. Soms vraag ik me weleens af ohjee komt dat straks nog goed. Maar maak me er niet zo druk om. Heb er tenslotte ook zelf kilo's aangegeten, heb me echt niet ingehouden. Ohja en in my defense ik hou veel vocht vast, vooral in mijn benen, heb er zelfs striemen van op mijn kuiten gekregen.
Volgens mij is het ook zo dat als je een lager bmi hebt je meer mag aankomen. Je eet waarschijnlijk niet ineens 2 keer zoveel, dus je kunt er gewoon vanuit gaan dat jij en de baby het nodig hebben. Lekker genieten dus!
Laat je suiker een keer testen. Zo'n uitgebreide test. Op zich ben je niet heel veel aangekomen maar je bent pas 21 weken. Vaak komen de kilo's juist vanaf dat termijn. Anders heb je net pech, dan zal het na de bevalling vast snel weg gaan..
Nog zon ukkie ja hier ook 1.57cm en 54kg voor de zwangerschap.. nu 65kg en indd van maatje 34/36 naar maat 40. heb eigelijk echt alleen buik erbij gekregen cupmaat is ook niet veel groter dan het was.. indd niet te druk om maken! Lekker van genieten en je krijgt er tenslotte wat moois voor terug
nou dat valt nog wel mee. ik ben met de eerste 30 kilo aangekomen van maatje 38 naar maatje 46!!!! het heeft even geduurd maar heb alles eraf gekregen. en na een jaar zat ik weer op mn gewicht van voor de zwangerschap. en toen werd ik opnieuw zwanger. toen heb ik veel meer op mn eten gelet maar doordat ik hoge bloeddruk had en veel vocht vasthield vlogen de kilo's er weer aan. na de bevalling kon ik na 2 dagen mn oude broeken weer aan. nu zwanger van de derde ruim 31 weken en ik ben alweer 17 kilo ofzo gegroeid. ik denk er zo om maar op een of andere manier vliegt het eraan ik ga volgend jaar mn best doen om in shape te komen. wil naast mn gewone gewicht nog wat kilo's kwijt dus de zwangerschapskilo'splus nog es 10 extra ofzo. heb nooit iets hoeven doen om de kilo's kwijt te raken ging allemaal vanzelf. ga nu wel iets doen haha
Cupmaat is ook flink wat groter geworden haha herken mijn eigen borsten niet eens. Had een volle B kleine C lag aan de bh. Nu heb ik een E aan en daar ploppen ze alweer bijna uit. Mijn man vind ze geweldig ik ben blij als ze straks weer weg zijn haha
Hoe lager je BMI voor de zwangerschap hoe meer je aankomt. Ik weeg 51 kilo (ook voor mijn zwangerschap) en ben 1.69. Ik ben 23kilo aangekomen in totaal..74 gaf de weegschaal dag voor bevalling aan.. Ook wel wat vocht erbij maar toch ook echt spekkies op mijn billen etc. Ik zag het triest in maar ik was na 6mnd weer helemaal de oude. Niemand die aan mij ziet dat ik een kindje heb gekregen! Dus geniet en maak je niet te druk. Het kan goed komen, en blijven er een paar kilo's plakken is dat met onze gewichten geen groot probleem.. Succes!
Ikzelf ben 1,67 lang. Gewicht voor zwangerschap: 52kg Gewicht nu: 67kg. ..goed vergelijkbaar met jou dus Het is normaal om tijdens je zwangerschap zo'n 12-15kg aan te komen. Als je BMI aan de lage kant zat voor de zwangerschap(18.4 moet dat zijn geweest en dat is dus zeker aan de lichte kant) kom je gemiddeld 15-18kg aan. Daarbij verschilt het ook nog eens ontzettend per persoon. Ik deel je zorgen hoor, vind die extra kilo's zelf ook echt verschrikkelijk en weet niet hoe ik het ooit weer kwijt ga raken. Het is wel fijn om te weten dat een groot deel van het gewicht er bij de bevalling al uit gaat. En als je gewoon gezond eet, is er niets aan de hand.