schoonmaakster

Discussie in 'De lounge' gestart door toetie, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik vraag mezelf af hoe jullie hier over denken.
    ik heb een rug afwijking en ik merk dat mijn rug gewoon steeds slechter word.
    ik ben afgekeurd door het uwv en ben thuis moeder.
    aangezien mijn vriend het niet lukt de boel bij te houden na zijn werk en ik al met moeite ons lieve ukkie til willen wij eigelijk een schoonmaakster. (wel pas als we verhuisd zijn).
    ik ben dan gewoon thuis als diegenen langs komt ik zou diegene niet voor de voeten lopen.
    maar ik vind het raar iemand in huis te hebben poetsen terwijl ik bijv op de bank zit..

hoe vinden jullie dit?

2. Delta

Delta Niet meer actief

nee ik vind dat niet raar !!! dat komt vaker voor hoor... je hebt last van je rug, lichamelijke beperkingen.. je betaald iemand er toch voor, jij blij, zij blij! en veel beter voor je rug enzo en je relatie denk ik :)

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    nee waarom is dat raar?

Mijn ouders hebben al jaren een schoonmaakster, mijn vader werkt gewoon fulltime en mijn moeder werkt nog parttime maar kan thuis weinig doen ivm reuma dus als de schoonmaakster komt, ligt ze op bed of zit ze op de bank.

4. Dana

Dana Niet meer actief

ik vind het een goede oplossing hoor, wat ik me afvraag, als je man fulltime werkt, heb je dan niet recht op thuiszorg, bijvoorbeeld 1 keer in de 2 weken een ochtend iemand die de zware klussen komt doen?

nou ja wat je vraag betreft, niet druk om maken mijn moeder zit er ook gewoon bij op de bank en die kan het lichamelijk ook niet dus dan is er niks aan de hand toch? ook al was je 100% gezond en had je er gewoon geen zin in, je betaald er toch voor? ;)

5. Bri

Bri Niet meer actief

Al had je geen pijn in je rug, en zat je gewoon op de bank soaps te kijken of met je vriendinnen over de buurvrouw te roddelen terwijl er iemand bezig is jouw huis schoon te maken. Jouw geld, jouw huis, je mag ermee doen wat je wilt.

Je bent aan niemand uitleg verschuldigd, en een werkster die er een probleem van zou maken dat jij niet iets heel belangwekkends aan het doen bent terwijl zij jouw huis schoonmaakt, heeft snel geen werk meer.

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou het gewoon doen. Ook al ben je wel 100% fit, dan nog zou je een schoonmaakster kunnen nemen.
    Als ik normaal aan het werk ben dan kom ik wel toe aan de kleine huishoudelijke zaken maar dingen als badkamer enz blijven vaak liggen (muv de wcpot) dus dat gebeurt minder vaak, en daarvoor zou ik best een schoonmaakster willen hebben... Nu ben ik zelf trouwens niet 100% maar juist voor de wat grotere dingen als dweilen, keukenkastjes, badkamer enz...

nee dus in jou geval kan ik het me helemaal voorstellen!
    Doen dus :D

7. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Ik vind het helemaal niet raar. Mijn oom en tante hebben ook een schoonmaakster omdat hun allebei fulltime werken en omdat ze het gewoon makkelijk vinden, dan zijn ze niet thuis als zij komt.
    En zoals al eerder vermeld; je bent aan niemand een uitleg verschuldigd, zij word er toch voor betaald, en het is haar werk.

Maar als je jezelf bezwaard voelt, zou je bijvoorbeeld (als dat gaat) met je kindje een stukje gaan lopen of evt. wat lichte boodschappen doen.
    Zou ik wel pas doen als je je schoonmaakster volledig vertrouwd :), je weet immers maar nooit...

8. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    sterker nog, in vele gevallen kan je hier nog PGB (persoons gebonden budget) voor krijgen.
    Dat moet je aanvragen bij de gemeente geloof ik.
    Ik weet niet hoe dat nu is met alle bezuinigingen, maar vorig jaar had mijn moeder kanker en kreeg ook PGB om iemand te nemen die voor haar het huishouden zou doen.

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Volgens mij is de uitgave van PGB gestopt... las ik ergens... ?
    Weet niet zeker hoor.
    Maar thuiszorg kan natuurlijk ook, dan betaal je een eigen bijdrage.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Meid je betaald er toch voor? Het is geen schande om een paar extra handen in huis te hebben!

11. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    wat een lieve reacties.
    ik weet dat ik er niet van zou houden want ik zou het gevoel krijgen op mijn handen gekeken geworden.
    deze woning zou ik het zoiezo niet doen maar als we verhuizen.
    ik denk heel eerlijk gezegt dat ik er geen thuiszorg voor krijg want dat krijg je tegenwoordig echt voor de ernstige gevallen maar dat zou ik navragen als ik verhuizen kan.
    en ik vind het ook echt niet erg ervoor te betalen dusja.
    een hele opluchting in elk geval..

12. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik vind het helemaal niet gek hoor. Ik ben ook regelmatig thuis als onze schoonmaakster komt. We kletsen altijd even of drinken een bak koffie en verder probeer ik vooral niet in de weg te lopen.

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je recht hebt op thuishulp (ik vraag het beroepsmatig regelmatig voor mensen aan). Tegenwoordig wordt er van 'gezonde' partners verwacht dat ze dat zelf bij kunnen houden in de avonduren en weekenden. Maar proberen kan altijd. Eventueel kan MEE je informatie geven over waar je wel en geen recht op hebt.

Deel Deze Pagina