Wallaboo (en een vleugje Snoozebaby en Lodger ;))

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door EdN, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Na veel wikken en wegen tussen een Lodger Bunker en wrapper ben ik er uit: Ik neem een Bunker. De wrapper vind ik ook geweldig, maar de bunker vind ik toch iets meer bijzonder en langer te gebruiken. En ik vind de Lodger-prijzen net iets te decadent om ze allebei te nemen! Als wikkeldoek ga ik daarom voor een Snoozebaby: iets vriendelijker geprijsd en ik lees daarover ook heel veel positieve reacties op dit forum!

Nu was ik nog aan het zoeken naar een lekkere warme voetenzak voor de maxi cosi en kwam ik de Wallaboo newborn voetenzak tegen. Vind ik ook superleuk, heeft iemand daar ervaringen mee? En met de "grote" Wallaboo voetenzak voor de wandelwagen? Ook de wikkeldoeken zien er erg leuk uit! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
  3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Een voetenzak voor de maxicosi leek mij overbodig, dus ik werkte eerst met dekentjes enzo die mijn dochtertje al heel snel los trapte of waar ze het warm in kreeg (die wrapper van Prenatal bijv. waar ze binnen 5 minuten bezweet in was). Toen ze een maand of drie was alsnog een Wallaboo gekocht. Echt een fijn ding, had spijt dat ik die niet eerder had aangeschaft.
    Ze komen trouwens ook gewoon als nieuw uit de was, ik dacht dat die stof misschien wel wat zou gaan rullen, maar het blijft mooi. Bij de tweede heb ik ook een Wallaboo voetenzak gekocht voor in de wandelwagen, omdat hij zo goed beviel.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Heb ook zitten twijfelen tussen de Koeka slaapzak en de wallaboo voetenzak en heb uiteindelijk voor de Koeka gekozen. Vind hem zelf erg fijn, lekker van katoen (neemt goed vocht op en is niet zo zweterig) en heel soepel.

5. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik heb ook zitten twijfelen voor een MC voetenzak van Wallaboo voor mijn dochter 2 jaar geleden. Ik heb het toen niet gedaan omdat wij niet echt gingen wandelen met de MC en ze er nog maar kort in zou zitten. Voor deze baby heb ik een Shelter fleece gekocht na aanleiding van een topic op ZP (mooie aanbieding €20 bijenkorf) en wil nu een cotton erbij voor de zachtere dagen. Een dekentje in de MC vond ik ook niet handig, dus vandaar deze keuze
    Wel heb ik toen gekozen voor de wandelwagenzak van Wallaboo! Ik ben er zooooo blij mee! Hij is heerlijk warm, makkelijk te wassen en hij blijft super mooi en zacht.
    Afgelopen winter weer veel plezier van gehad. Echt een aanrader!

6. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    je kunt ook voor de Shelter van Lodger gaan voor in de MC.
    Om het nog moeilijker te maken.

Ik zou gaan voor de Shelter en de bunker.

Shelter als Mc zak en draagzak en later heupdragen
    Bunker voor in de bak en zitgedeelte. Deze kun je echt tot 3 jaar gebruiken.

7. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik ken de voetenzak van Wallaboo voor in de maxi cosi niet uit persoonlijke ervaring, maar vind em heel mooi en jammer dat ik er niet eerder achter kwam dat deze bestond.
    Toen ik daar wel achter was, was zoon inmiddels uit de maxi cosi dus heb ik een voetenzak voor in de wandelwagen gekocht.
    Ik heb een bugaboo maar volgens mij past hij op elke wagen.
    Ideaal! Ik heb de lichtblauwe, erg mooie kleur en blijft mooi in de was.
    Je kan em lekker ver naar boven dichtritsen wat ik heel handig vond als het erg koud was, en ook als zoon in slaap viel, dan ging ie lekker dicht.
    Als ie niet helemaal dicht is, heb je een leuke bontrand die je met drukkers vast kan zetten.
    Langs de bovenrand zit een touwtje zodat je dit ook rond het hoofdje wat dicht kan trekken, erg handig met koude wind.

Wat ook een aanrader is, zijn de autostoelhoezen van wallaboo.
    Ik heb die voor de 2e autostoel. Lekker stofje ( vind die stof van autostoelen altijd zo zweterig) en kan ook deze goed wassen zonder dat ie lelijk wordt.
    Er is ook een hoes voor de maxi cosi

8. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Ik ben ook voor de Lodger Shelter gegaan. Krijg ze deze week binnen

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik heb de MC voetenzak van Wallaboo inmiddels gekocht (stomtoevallig in de aanbieding bij een lokale babyzaak), en - hoewel nog niet in gebruik - ik ben er erg enthousiast over, heerlijk zacht en lekker warm! Waardoor ik dus wel gelijk weer aan het twijfelen ben geslagen over een voetenzak voor de wandelwagen, bunker of Wallaboo, wordt soms en beetje moe van mezelf.... :)

De shelter heb ik ook bekijken, maar als draagzak lijkt die me niet zo fijn (ik ben meer van de Beco-achtige zakken), en alleen als voetenzak vind ik de Wallaboo dan mooier, maar da's natuurlijk weer persoonlijk!

10. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik had mijn dochter in de Lodger Shelter (in de Maxi cosi) maar daar kwam ze zelfs in de winter nat bezweet weer uit.... Als draagzak vind ik de Lodger shelter ook niks... Heb haar altijd in de babybjorn draagzak en in de Maxi cosi als het fris is gewoon een dun dekentje over haar heen, goed instoppen, ideaal en niet duur.

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik raad de Shelter ook echt af... waardeloos ding!!! Mijn zoontje vind het gedragen worden in de shelter ect afschuwelijk... en ik moet zeggen, ziet er ook totaal niet comfortabel uit! En zoals mausi hierboven zegt.... het kind zweet eruit, zelfs in de winter! Hij begon elke keer keihard te krijsen achterin de auto... bleek dat dat arme jong helemaal nat was van het zweten in dat ding! Shelter weggedaan, en probleem nooit meer gehad!

Heb de wrapper wel gebruikt, maar dat is maar even, na enkele weken gebruik je geen wikkeldeken meer bij een baby! De bunker ligt klaar voor in de winter in het zitgedeelte van de wandelwagen, geloof dat ik daar wel veel gebruik van ga maken!!

Deel Deze Pagina