Wat voor wasmiddel gebruiken jullie om de baby kleertjes voor de 1e keer te wassen? Moet dat per se Neutral zijn?
ik heb altijd met mn normale wasmiddel+wasverz gewassen. als ze er niet tegen kon, had ik het wel opnieuw met neutral gewassen
Hier de eerste kleertjes gewassen met Neutral heb daar de wasmiddel en wasverzachter van gekocht. Maar je heb meerdere merken hoor als je bij de supermarkt kijkt zie je er een aantal staan bijv. van persil en wasverzachter van robijn babyzacht.
Er wordt een NEUTRAAL wasmiddel aangeraden, niet met neutral wat iedereen er zelf van maakt. Ik had toen zelf toevallig iets van Ariel sensitive in huis, heb dat gebruikt. Wasverzachter wordt afgeraden maar dat is zowizo slecht voor je machine dus dat gebruik ik toch al niet.
hier ook gewone wasmiddel gebruikt. je merkt het gauw genoeg of ze erop reageren en dan kan je altijd nog neutraal wasmiddel gebruiken. maar inderdaad geen wasverzachter gebruiken. als een kindje een reaktie geeft dan is dat meestal op de wasverzachter.
Ik had geloof ik Robijn Sensitive ofzoiets. En zonder wasverzachter. Na een paar weken ben ik weer wasverzachter gaan toevoegen om te kijken of hij daarop zou reageren maar dat was niet het geval.
ik heb alle eerste kleertjes wel met Neutral gewassen tot het pak op was( ik ben geboren met eczeem dus wilde geen risico lopen) Maar toen de kraamverzorgster er was, zei ze dat het gewoon bij de normale was kon ( dus ons wasmiddel + wasverzachter) en dat je het snel genoeg merkt en dan altijd nog terug kan op neutral.
Ik koop waspoeder wat in de aanbediening is en wasverzachters koop ik hypo-allergeen bij kruitvat of trekpleister als het in de aanbediening is. En als mijn baby uitslag krijgt dan ga ik neutral halen geen probleem.
Ik ben begonnen met de hypoallergene wasmiddel en wasverzachter van Robijn maar na een maand of 3 overgestapt op mijn gewone wasmiddel en wasverzachter, hier nooit een probleem geweest.
Hier was ik alles met gewone wasmiddel. Ik heb een speciale babywas-programma op de wasmachine en daar zit extra spoelen bij zodat er bijna geen wasmiddel achterblijft.
Ik heb 1 fles neutral wit en 1 fles neutral voor kleur gekocht en toen die op waren gewoon ons eigen wasmiddel.