autostoel 1 tot 9kg, 9mnd of te groot?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ruben, 2 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Me zoontje is nu ruim 9 maanden, hij weegt bijna 9 kilo maar komt nog niet met zn hoofd over de rand.. mag ik hem nog steeds in deze stoel vervoeren? Of moet hij al over naar stoel 2?

Ow ja, hij kan nog niet zelfstandig zitten!

Gr,

Diana

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ze zeggen altijd dat wanneer je kindje met de oren boven de rand uitkomt, hij/zij naar een andere stoel moet. dus ik denk dat jouw kindje nog wel even kan in je huidige stoel.
    waarom dacht je zelf van niet dan?

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Idd zolang het nog past past het hoor. En zo te horen kan het nog goed. En bij die vervolgstoel is het toch fijner als ze zelf kunnen zitten.

4. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Nou ik zat te zoeken naar wanneer ze over moeten naar een ander zitje.. en toen las ik >> tot 9 maanden of 9 kilo. Maar had ook al eens gelezen dat wanneer ze er niet overheen komen het nog mag.

Wou het even zeker weten.. moet natuurlijk niet wezen dat als ze boven de 9 kilo uitkomen het zitje dan niet meer veilig is.. vandaar!

Gr, Diana

5. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Eh Lien78 >> Met de oren boven de rand?

6. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Weet je wel zeker dat je zitje voor groep 0 is? Vaak zijn ze groep 0+.

7. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Uhm geen idee?!

Ik heb de maxicosi cabrio.. zal 0+ wezen? Maar wat houd dat dan in..
    Zoveel verstand heb ik er dus van.. :oops:

Zal nog es googlen :D

8. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Dat scheelt, die is voor max 13 kg. Dus je kunt nog even vooruit :)

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Laat hem nog maar lekker in de maxi cosi zitten hoor. Tot een jaar is het het veiligste om hem achterstevoren te vervoeren. Mijn dochter zit met haar 10 kilo ook nog lekker in de maxi cosi

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Vriendin van mij haar kind is/was ruim 1 jaar zat het nog in een maxi cosi. Als het nog past mag het.

11. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Gaan we ook zeker doen.. maar wanneer zijn ze dan echt te groot daarvoor?

Echt totdat ze met de oren over de rand komen? Ik dacht altijd zodra het hoofd over de rand steekt moeten ze in een andere stoel.

12. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Ik weet het niet maar met de bovenkant van de oren over de rand lijkt mij de grens, dat is vergelijkbare hoogte als waar je je eigen hoofdsteun op in moet stellen.

Zodra het hele hoofd over de rand steekt, is het levensgevaarlijk - een noodstop oid en hij breekt zijn nek, dat is dus royaal te laat! Oren er helemaal bovenuit lijkt me net zo gevaarlijk, dan zit ie dus juist met zijn nek/achterhoofd bij de rand van het zitje. :-s

13. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Het liet me niet los dus ik heb even gegoogled!

Geadviseerd wordt om pas over te stappen van een groep 0 of 0+ autostoeltje naar een groep 1, als het kind én meer dan 9 kg weegt én te groot is voor de 0 en 0+ groep kinderzitjes.

Een kind is te groot voor het autostoeltje als het aangegeven gewicht is overschreden of als de bovenkant van de oren boven de rugleuning uit komen. Het is niet erg als de beentjes over de rand heen steken of gebogen in het autostoeltje zitten.

bron: http://www.camperleven.nl/index.php?doc=kinderzitje_01

Als meer dan één derde van het hoofd boven de rand van het zitje uitsteekt, moet je een zitje voor een hogere gewichtscategorie gebruiken.

bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=3341

14. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn mannetje (anderhalf) zit nog steeds soms in MC
    Hij weegt nog geen 10 kilo en het is bij gebrek van een ander stoeltje in de 2e auto, nu hebben we er wel een 2e stoeltje bij omdat hij dat zelf niet meer wilt.
    Maar eigenlijk past hij in MC beter dan het volgende stoeltje. Dus lekker zolang mogelijk in de MC houden.
    Past beter en het is toch veiliger. en zeker als hij nog niet zelfstandig kan zitten.

15. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Keiko >> ik bedoelde de bovenkant van het hoofd.. dus niet het hele hoofd.

Het verbaasd me dat hier wel weer over 9 kilo gesproken word bij stoel 0+

Vind dit eerlijk gezegd erg verwarrend overkomen ! Of ligt dit aan mij :(

16. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Oooh zo kan je het ook lezen ja :oops: dat klinkt beter :D

Ze willen twee groepen in 1 zin onderbrengen en dat lukt dus niet zo netjes nee inderdaad. (Feitelijk staat er nu zelfs dat als je kindje al wel te lang is maar nog geen 9 kilo weegt, het nog best in de MC mag. :-k Lijkt me niet echt wat ze wilden zeggen!)

17. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Hahaha.. Toch wel he! ;)

Gelukkig ligt niet aan mij. Pffiewww..
    Maarre ik laat hem er lekker in zitten zodra hij goed zelfstandig kan zitten gaat ie over. :D

Deel Deze Pagina