noppies kleding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door prachtigwonder, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik heb een stuk of 6 setjes van noppies kleding mt 50 en mt 56.
    alleen nu ben ik tot de conclusie gekomen met strijken.
    dat sommige maatjes 56 van noppies kleiner zijn dan de maatjes 50 of even groot.:( en soms zijn de maatjes 50 juist groter dan de 56.

moet ik er nu vanuit gaan dat ze allemaal als maatje 50 uitvallen? of vallen de maatjes 50 uit als 56?

en als ik naar de setjes kijk lijkt het mij zooo klein. zou het wel passen met de geboorte en niet te klein zijn?
    kan iemand mij vertellen wie er bijv noppies mt 50 had bij de geboorte en het gewicht?

ik heb namelijk nog 3 setjes besteld van noppies maar ben zo bang dat ik ze voor niks koop. nu verwacht ik geen groot kindje maar toch lijkt noppies mij er erg klein uitzien. ( al heb ik er geen verstand van hoor want dit word mijn eerste kindje, dan lijkt mischien alles klein;))

ik hoop dat iemand mij wat handige tips kan geven hoe ik dit het beste aan kan pakken.

alvast bedankt

2. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Ik vind noppies klein vallen.
    Mijn zoontje prematuur geboren droeg al mt 50 toen hij ongeveer 2,5 kg woog

3. prachtigwonder

ojee, maar was die maat dan ook echt pas. of was het nog iets te groot? denk je dat een 6a7 ponder er niet in past?

4. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Mijn dochter had maat 44 en paste in maatje 50.

Mijn conclusie; Noppies valt 1 maat kleiner.
    Er zijn veel baby's die niet in noppies maat 50 passen.

5. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Noppies valt inderdaad wat kleiner dan de gemiddelde babykleding.
    Maar hier had ik wel 2 pakjes van Noppies mt 50 voor de jongste.
    Die heeft hij een week of 3 kunnen dragen na de geboorte.
    Hij was 3330 gram bij de geboorte.

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.674
    113
    Hier viel Noopies ook echt 1 maat kleiner, 56 viel als 50. Ik zou dus geen maat 50 kopen, tenzij je een heel klein kindje verwacht.

7. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Viel mij ook op toen ik noppies bestelling binnen kreeg. Maat 56 maar leek zo klein!

8. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Noppies valt over het algemeen klein, maar het verschilt ook nogal per kledingstuk/lijn. Ik probeerde laatst m'n zoontje in een shirtje maat 56 te krijgen, dat zou met een schoenlepel gemoeten hebben. Pakte een maatje 50/56 en die paste ruim....allebei Noppies.
    Maar het is wel fijn als je kindje wat aan de kleine kant is, dan zitten de kleertjes van noppies goed.

9. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mmm.... Mijn kind van bijna 4.5 kg verzoop in maat 56 Noppies! Misschien verschilt het wel per kleertje. Ik vond Noppies overigens zeker niet het fijnste merk; het ging snel lubberen in de was en de rek ging uit het elastiek. Alles binnen 4 weken.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Naast dat noppies erg klein valt, zou ik het ook vooral niet in de droger doen !!!!

Ik gooi echt alles in de droger, en noppies kwam er als enigste echt 3 maten kleiner uit.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier valt Noppies ook klein, alles valt zoals een maatje kleiner! Bij mijn zoon viel me dat al op en nu bij mijn dochter ook! Had bij mijn zoon een leuk shirtje gehad in maat 68. Dus toen hij maat 68 had,heb ik dat shirt aangedaan... Maar voor het mooie had ik m beter eerder aan kunnen doen!
    Heb een superleuke winterjas voor mn dochter gehad in maat 62. Was blij dat het vandaag koud was want ik ben bang dat ze hem niet al te lang aankan!

Ik "sorteer" de kleding van mijn dochter nu niet alleen op maat maar ik vergelijk ook met elkaar. Leg ze allemaal op elkaar en bekijk hoe het valt,alle merken vallen anders,heel erg vervelend! Nu zijn we over aan het gaan op maat 56 en heb van de week alles wat ik had bij haar aangepast om te zien wat ze nu aankan en wat nog niet! Zonde als ze dingen niet aankan!

12. prachtigwonder

ik had al 5 setjes gekocht via mp gelukkig dus was niet heel duur.
    wel nog nieuw.

maar het viel mij inderdaad ook op dat er wat verschil in zit.
    zo heb ik maatje 50 noppies die hetzelfde valt als de 56.noppies en ik heb een maatje 56 noppies die nog kleiner is dan mt 50 van noppies.
    rara wel is nu de echte 56?:(

oftelwel:
    optie 1 mt 50 valt als mt 44
    optie 2 mt 50 valt als 50
    optie 3 mt 50 valt als 56
    optie 4 mt 56 valt als 50
    optie 5 mt 56 valt kleiner dan 50.

dit is mij opgevallen aan alle setjes die ik nu heb gekocht.
    ik weet nu dus niet of de een nou normaal groot of klein valt.
    of ze vallen gewoon allemaal te klein;)

ik snap niet dat alle maatjes zo van elkaar verschillen.
    je denkt de goede maat besteld te hebben en dan valt het elke keer anders. ik hoop maar dat we een klein kindje krijgen! mischien dat het scheelt dat ik zelf ook heel tenger ben en altijd al was.
    manlief is gemiddeld. maarja hoeft natuurlijk niet altijd wat over de kleine te zeggen.. we gaan maar duimen:) ik koop iig niks meer bij van noppies;)

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Tja dat viel mij ook op 2 jaar geleden.. en sindsdien kijk ik niet meer in labeltjes maar leg ik kleding op elkaar. MIjn zoontje is nu bijvoorbeeld praktisch uit maat 92 Vinrose gegroeid en gaat nu naar maatje 86 van H&M. En ook binnen maten kan het verschillen, heb een longsleeve van Hema in maat 86 waar hij in verzuipt, terwijl andere al weer kort worden met de mouwtjes.
    Alles op elkaar leggen..
    Noppies valt meestal klein (kort), Mexx ook, Zara ook.
    Esprit valt hier meestal groot, H&M ook, Hema valt breed, Wibra is ook erg breed. Maar het kan dus per keer verschillen ja..

14. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Hier een kindje van 3400 gram en paste in noppies maat 50. Niet lang... maar maat 56 shirtjes paste hij ook en tot een week of 2 geleden ook nog. De band van de broekjes vond ik wel vrij strak en zaten ook van maat 56 al snel niet meer fijn.
    Ik vind noppies vergeleken met andere merken inderdaad wel een maat kleiner vallen.

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Noppies valt vrij klein. In ieder geval smal.

Mijn dochter van 2950 (49cm) verzoop echt nog in het maatje 50. Heeft het daarna nog zeker 6 weken aangehad. Hier hebben we er dus een hele poos plezier van gehad, van mijn overcollectie in maatje 50 ;)

16. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Mijn zoontje, 7 pond en 49cm bij geboorte heeft maat 50 van Noppies echt gedragen hoor. Maar het valt idd een stuk kleiner dan bijv Hema. 56 Noppies, is 50 Hema...

Alle kleertjes lijken klein :) vond ik tenminste wel, kon me niet voorstellen dat er een mensje geboren zou worden die het zou passen. Mijn zoontje heeft een week of 8-10 in mt 50 gezeten.

17. prachtigwonder

pfiewww haha toch een paar mensen die nog maatje 50 wel paste.
    ik was zoo bang dat ik 5 setjes voor niks heb gekocht.
    ik hoop dat onze kleine gewoon niet te groot word;) maar tot 7 pond zou het net kunne dan:) als het niet te lang word;) 49 cm is natuurlijk best kort voor een jongetje. vaak zijn die net boven de 50 cm.
    ik was was zelf ook 49 cm en 6 pond. maar manlief daarintegen was 53cm. daar hoop ik toch wel onder te blijven;)

meiden allemaal bedankt voor jullie antwoorden.
    ik hou het bij de 5 setjes. want de 50 e 56 kan ik wel op elkaar liggen want die zijn echt bijna dezelfde maat. dan kan ik beter van een ander merk bijkopen.dus de noppies beschouw ik maar als mt 50. en dan word het 56 bijkopen.

18. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Ik heb via MP ook veel kleertjes van Noppies gekocht voor de baby. 1 setje maat 50, en ik schrok hoe klein dat eruit zag! Ben ook bang dat het niet gaat passen hoor!

19. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Wij hadden een setje van Noppies gekregen 62/68.. Maar viel als 50/56.. Onze zoon heeft het niet lang aan kunnen hebben.. Hij heeft het hooguit 4 keer aan gehad.. Wel jammer als je weet wat het gekost heeft..

20. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    als je van een ander merk wil bijkopen...Feetje is super! mooie zachte stof ook! en maat ook gewoon goed! Lief krimpt eerste keer wassen iets, maar blijft heel mooi van kleur! heb shirtjes die lijken als nieuw!

Deel Deze Pagina