Wallbox voor elektrische auto

Discussie in 'De lounge' gestart door Vaasje, 17 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dit hebben we laten doen via de leverancier. Zij hebben een elektricien geregeld. Omdat we al een uitgebreide meterkast met voldoende groepen hadden, hoefden we geen extra groep te laten aanleggen. Het klusje was zo gepiept.

2. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.099
    1.099
    113
    Hier gaat de stekker gewoon in het buitenstopcontact bij de schuur.

Wat is (het voordeel van) een Wallbox?

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Laad de auto dan wel een beetje snel op?

Wij hebben een Tesla model 3 en ik rijd daarnaast nog een Peugeot 5008 suv, deze willen we gaan inruilen voor de Tesla Y wij willen nooit meer anders dan eclectisch rijden!

4. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Klopt!

Omdat wij eigenlijk nauwelijks met zijn zessen in de auto zitten (en als we dit wel doen het voordeliger is voor een dag een grote te huren) gaan we een Peugeot E-2008 rijden.

We rijden nu ook in een 2008 (uit 2018)

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  5. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik begreep dat het met een wallbox sneller laden is dan een gewoon stopcontact.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Oh, hier mag je in deze gemeente geen kabels over de stoep/straat laten lopen, ook niet met zo'n plaat erover of kabelgoot. Of heb je direct naast huis een parkeerplaats?
    Wij hebben een laadpaal op onze oprit en zonnepanelen.

7. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.456
    1.038
    113
    Vrouw
    Dit doen wij nu ook, maar hebben wel steeds een verlengsnoer nodig en dat vind ik best een gedoe. Heb jij geen verlengsnoer nodig?

Maar niet elke auto kan zomaar via het stopcontact opgeladen volgens mij

8. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dat gaat veel te langzaam voor ons;);)

Met de wallbox is de auto lekker snel opgeladen en schijnt veiliger te zijn.
    Heeft iets te maken met kortsluiting en oververhitting volgens de elektricien... dus wij willen wat dat betreft geen risico lopen.

Deel Deze Pagina