wat ik me afvroeg is als het straks hoogzomer is kan ik dan gewoon naar het strand met mn zoontje? is een parasol en dichtbij het water zitten dan goed? zelf zat ik te denken om bijv alleen sochtends te gaan en voor 12 uur weg of na half 4 nog even naar het strand.. hoe doen jullie dat? mn zoontje is nu 8 maanden... wanneer namen jullie je kindje mee naar het strand?
Met 8 maanden zou ik het wel doen, is toch ook leuk voor het kindje. lekker met de voetjes in het water en een beetje spelen met het zand. Bij het water is het zand lekker hard, maar let wel op eb en vloed, anders zijn je spullen ineens nat! Lekker een parasol of strandtentje erbij. Ik zou inderdaad van 10 tot 11 gaan of na 15:30. Op vakantie gingen wij vaak na 15:30 ivm de zonnesterkte en de hitte.
Verleden jaar was onze dochter ongeveer zes maanden in de zomer. We hebben haar gewoon meegenomen naar het strand. De hele dag eigenlijk. We gingen niet heel vroeg, maar na haar ochtendslaapje. Op het strand hield ik haar goed in de schaduw, maar ze kroop toen nog niet ofzo. Dus dat was redelijk makkelijk. Haar middagslaapje deed ze in de bak van de kinderwagen. Soms gewoon stilstaand en soms ging ik lekekr met haar een uurtje wandelen. Ging allemaal prima. Maar wel opletten met de zon! Nu is ze ouder en nog maar 1 slaapje. Afgelopen weekend zijn we ook met haar op het strand geweest. Vind ze prachtig. Slaapje doen we dan gewoon in het huisje, maar ja, dat moet je dan wel op loopafstand hebben...
Wij zijn van het weekend met onze kids geweest (bijna 3 en 11 maanden) en dat was een groot succes. Het was zonnig, maar een petje op bij de jongste met nek bescherming tegen het verbranden en ze kroop als een speer door het zand en vond het geweldig. Gewoon doen, goed smeren met zonnebrand en een hoedje of petje op, dan kan er volgens mij niks mis gaan. Buggy mee oid met parasol en lekker genieten!
Dicht bij het water zitten is misschien niet zo heel erg slim, gezien het water het zonlicht reflecteerd.
o ja met 8 maanden zou ik het ook wel doen hoor, zeker op de tijden die je aangeeft. Toen ik het topic las dacht ik aan een baby van 2 a 3 maanden ofzo.
Lekker doen! Wel heel goed smeren (ik zweer bij factor 50, liever een spierwitte dan beetje-verbrande baby!) - ook de voetzooltjes, petje op (als ze die op willen houden). En je hebt ook van die UV-filterende zwempakjes, die zijn helemaal handig. Niet te lang blijven, niet tussen 11 en 15 uur en ik zou juist niet vlak bij de waterlijn gaan zitten ivm verbranden.