Laten liggen als het kan over heen stappen weg lopen. Je doet het niet verkeerd hoor uit de buggy is vrijheid en die gaan ze gebruiken Lopen wanneer zij willen en niet wanneer jij het wil. Wat je zegt op de grond vallen.. Stap er overheen als het kan kan het niet pak het bij de hand en loop door. Doet peuter het niet hoppa buggy in op straat heeft mijn kind te luisteren naar mij. Waarom het verkeer is te gevaarlijk ik woon ook in een redelijk grote stad er is altijd wel een auto fiets voetganger die je ziet. Ik maakte er een spelletje van kan nu goed typen net was mobiel. Van je mag tot die paal lopen als ze je begrijpt. En dan breid je het uit tot de boom tot de volgende deur. En willen ze niet hoppa buggy in. In het park speeltuin kun je gerust over je kind heen stappen en er even van weg lopen. Meestal lopen ze van zelf wel naar je toe even volhouden.
ja dat probeer ik ook op het strand ofzo (diva vind zand bah) maar ze bleef gerust staan of liep van me weg... uiteindelijk stond ze in haar uppie helemaal boven op de duin en wij waren al lang beneden. achja peuters zijn vreemde wezens maar goed, ik probeer idd gewoon consequent te blijven en haar dan maar in de buggy te zetten en blijven doorzetten.
ja leuk wel gelukkig, kan zo hard met haar lachen. is echt een kleine clown soms. behalve het wandelen mag ik zeker niet klagen
Ik heb d'r ook zo een. Ik heb hele duidelijke regels gemaakt. Je mag lopen maar je blijft bij mama. Bij parkeerplaatsen, oversteken etc. houd je mijn hand vast. Dat soort dingen. Doe je dat niet? Dan ga je of in het karretje (in de winkel), we gaan naar huis (vind ze heel erg, heb ik 1 keer gedaan), ik til je op etc. Er zit altijd een consequentie aan vast die ik ook direct uitvoer. En dan nog is ze vanmiddag weg gesprint op een grote parkeerplaats. Iemand anders hield haar tegen omdat ik zo gilde (niks voor mij trouwens). Uiteindelijk heb ik zelf een sprint getrokken wat ik beter niet had kunnen doen (wist niet dat je zo'n pijn in je doos kon hebben). Tjonge wat was ik geschrokken.. We zijn direct naar huis gegaan (zouden eigenlijk naar de stad), ik kon alleen niet meer lopen. Wat bleek.. Ze zag een jongetje rennen en wilde mee rennen. Kinderen zijn zo onvoorspelbaar. Ook al lopen xe keurig aan de hand of los. Brrr
Hier huppelt hij ook alle kanten op behalve de goede. De laatste weken begint hij meer mijn hand vast te houden maar het moet wel van hem komen. Als ik vraag voor een handje dat vertikt hij het, wil ik mooie foto's maken laat hij mijn vinger niet los Als hij niet luistert dan hef ik hem op een laat ik hem niet meer los, is dan wel voor korte stukken. En als het hier voor het huis is dan wacht ik en volg ik hem niet (tussen de stoep en straat staan struiken) en dan komt hij wel. Vroeger liep hij door en door en door, nu wil hij dat ik bij hem blijf dus uiteindelijk luistert hij wel met wat onverstaanbaar gevloek Ik zou zeggen oefen elke dag even op ongevaarlijke plekken, niet alleen met het handje vasthouden maar ook met het luisteren buiten. Met drammen geef ik niks toe en gaan we naar huis, ben dan niet boos maar dan is het wandelen gedaan. dit is echt de leeftijd van het leren. Hou het gezellig maar blijf buiten iets strenger, duidelijker.
Hier ook gehad, met mijn dochter uit school halen rende ze elke keer zo ver vooruit dat ik er achter aan moest rennen voor ze bij een weg kwam en luisteren ho maar. Bij school de weg over rennen, het was vreselijk. Uiteindelijk heb ik een tuigje gekocht vond ze ook niet altijd prettig maar het is niet anders. Nu rent ze nog steeds maar stopt wel bij de weg, precies waar de stoep ophoud dus nu nog leren waar ze precies moet stoppen. Ik ben haar nu ook aan het leren dat wanneer ik stop roep ze moet stoppen, stopt ze niet is het aan het handje, klaar.
Oef, herkenbaar! Hier is het in de buggy ook makkelijk te doen met hem om een boodschapje te halen of iets dergelijks. Maar 'gewoon' een stukje wandelen, laat staan in een supermarkt voor een boodschap, is één drama. Handje vasthouden wil hij al helemaal niet, en als ík zijn hand pak dan is het ook hier trekken / op de grond liggen etc. Daarentegen gaat hij wel eens met oma een stukje lopen als oma oppast, en ja hoor, dan houd hij de hele weg haar hand vast. WTF! :/ Ik niet snap haha. Maar goed. We oefenen stug verder. In de hoop dat het ooit goed komt. Het zou zo fijn zijn als hij gewoon mee loopt, zonder drama te schoppen. En dan met name in de supermarkt / KV / marktplein.
Optillen gaat nu niet echt meer zo goed, daarnaast gaat ze ook vaak voor me staan met haar armpjes in de lucht, dus krijgt ze nog haar zin ook, of in de buggy/winkelwagen. Wel fijn te lezen dat ik niet de enigste ben. Gek is wel dat ze het bij anderen wel gewoon doet zoals het hoort... Zegt mijn vriend: tja doe je toch iets verkeerd... tja, daar word ik ook niet echt zeker van
Neen je doet niks verkeerd! Bij mama kan je lekker dingen uitproberen, daar dient ze voor Hoe beter ze zich voelen hoe meer ze uit proberen en gaan kijken hoe ver ze kunnen gaan. Als een kindje altijd perfect luistert naar de mama, dan maak ik me zorgen! Dan is een kindje bang.
Je hebt al veel reacties maar wat echt hier heeft geholpen en nog helpt is het volgende. Minn peuter loopt heel graag en heeft een hekel aan de kinderwagen. Ik ga dan een kort stukje met hem lopen (dus juist op een moment dat je nergens naartoe moet). Ik neem alle regels door en als hij luisterde mocht hij de keer erna weer lopen. Luisterde hij niet wat hij in het begin dus deed dan ging ik met alle moeite weer terug naar huis. Ik vertel duidelijk volgende keer wordt het de kinderwagen want je luisterde niet. Dat doe ik dan ook echt. Volgende uitstapje is dus met de kinderwagen en dan beid ik hem weer aan om de volgende keer tr lopen als ie goed luistert. Dit was echt een kwestie van een week of twee en nu luistert hij negen van de tien keer. Gaat het maar een keer mis komt de golgende keer gewoon weer de kinderwagen tevoorschijn. De keer erna weer niet met duideijk benoemen waarom etc.
Hahaha net als mijn man laatst! Ze ging in de winkel op de grond liggen huilen (krijsen). Hij was helemaal verbaasd, had haar nog nooit zo gezien. Ik heb hem het wel eens verteld dat ze soms van die buien heeft. Dus ik liep rustig met een gillende rood aangelopen peuter onder mijn arm de AH uit. En hij liep meters achter ons en compleet in shock. In de auto zei hij.. dat doet ze bij mij echt nooit! Dus ik heb gezegd: Nou dan is dat de oplossing! Dan ga jij voortaan met haar alle boodschappen doen en winkelen . Ze probeert mij veel meer uit dan mijn man.