wandelen met een manneke van 2 jaar en 9 maanden,...

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by sydneys, Oct 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    hier precies hetzelfde, zoon (3 jaar) is te lui om te lopen samen met ons, hij gaat dan voor mn benen staan zodat hij op getild kan en wil worden.
    loop fiets is hier dan ook een uitkomst! en bij lange dagjes uit de buggy idd
    een tas en kind op de arm is mij te zwaar
    maar als zoon met opa en oma of het kdv gaat wandelen is er niks aan en hand en loopt hij grote stukken gewoon zelf zonder te zeuren

2. San1984

San1984 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    1,066
    0
    0
    Dochter is een goede loper, alleen als ze echt moe is wil ze dat ik haar til ( maar dan zijn we meestal al bijna thuis).

Misschien zo'n loopfietsje meenemen?

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,748
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn oudste zoontje was ook te "lui" om te wandelen .. de dierentuin kon hij helemaal rondwandelen maar thuis was zelfs de vuilnisbak op de hoek van de straat een opgave. Wat bij ons hielp was afleiden en een spelletje ervan maken.. een lied zingen en daarop stappen (voetje voetje voetje) of ineens stoppen of ineens rennen (zoef het haasje) of tussenin heen-en-weer zwaaien na zoveel passen.
    Mijn jongste loopt echt super, hij loopt al net zo ver als zn broer.. ze zijn allemaal zo verschillend!

4. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Mijn dochter is even oud als jou zoontje. Hier ook een loopfiets van puky ideaal! Ze vind het geweldig, hier gaat ze ook dagelijks mee met de honden wandelen. Maar heeft er ook een handje van om te zeggen, mama dragen... maar dan leg ik haar uit dat het niet gaat omdst ik de honden vast heb in mijn geval dan. Anders een buggy meenemen, en hem de keuze geven lopen of in buggy zitten?

5. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Wij hebben ook zo'n Puky en die zijn idd erg laag en heel handig voor dit soort dingen. Zoon van 2 jaar en 9 maanden bij ons gaat er zo hard mee, dat ik moet rennen om hem bij te houden. We zijn in 5 minuten op school (normaal kwartiertje lopen!).
    Vervelend blijft alleen dat hij dan halverwege de terugweg moe wordt en niet meer wil en dan is het moeilijk om hem op gang te houden. En hem plus loopfiets dragen lukt mij weer niet.

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,805
    4,191
    113
    De loopfiets was hier ook de oplossing in die leeftijd. Zeker aangezien we 3x per dag op en neer moesten naar school

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Mijn dochter is ook te lui om te lopen soms. Ik grijp dan toch nog snel de kinderwagen. Nu moet ik ook eerlijk toegeven dat we daar allebei nog van genieten 😊

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb alleen de eerste post gelezen, dus misschien is het al genoemd. Maar kun je hem niet op zijn loopfiets mee laten lopen/fietsen? Werkte hier altijd goed.

9. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Hier ook eentje die niet graag loopt. We hebben eigenlijk standaard zo een plankje op de wagen en daar wil hij altijd direct op. Loopfiets vind hij wel geweldig, maar due neem ik niet overal mee naar toe.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Het is misschien gewenning, maar jullie zoon is toch ook hypermobiel ?

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nee dat niet. Hij gebruikt 1 voetje verkeerd, heup eigenlijk maar ondervind daar geen last van. Als hij wil kan hij blijven gaan maar met gewone dingetjes kiest hij de gemakkelijkste weg.
    hij is nu ook begonnen met voetballen en de eerste 10min zit hij non stop achter die bal aan te rennen, en ik achter hem want hij neemt het hele plein in beslag ipv het kleine stukje voor de kleuters :D
    maar de bal meenemen met wandelen helpt niet. Meneer vind het dan leuk om die bal in de brandnetels te gooien zodat ik het eruit kan vissen pfft ;)

Deze week de poppenbuggy proberen en ik ga eens kijken voor die puky loopfiets

Wandelwagen gaat niet zo goed. De wandelwagen heeft geen luchtbanden dus dat trilt alle kanten op op de veldwegen.
    we hadden ook eentje met luchtbanden, 2e hands gekocht maar 2 banden zijn helemaal krom. Om nu nog geld uit te geven aan dat mormel? Is ook een vreselijk lelijk ding haha

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ooh ik dacht dat ie oon hypermobiel was, want dan is lopen ook erg vermoeiend al denk je af en toe is dat wel zo 😂

13. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik heb niet gelezen reacties maar ik zou gewoon niet oppaken nooit meer. Leg steeds uit waarom.
    Hier was ik zwanger toen ze nog geen 2 was en deed ik niet. Als ze niet wilde lopen dan wachtte ik tot ze klaar was met drama op straat en liel zelf.
    Geduld hebben is echt topsport;)

Mijn man houdt niet van dramA en wachten dus hij is makkelijker in pakken op handen. Waardoor ze dus altijd kan bij hem "aankloppen" en ik moet vaak zeggen: niet oppaken/zet neer/zeg nee

Misschien loopfiets voor hem wat is? Hier loopt ze zelf zonder buggy al va 1.5 jaar etc en va 2 jaar loopfiets kunnen we zeker 2km in een stuk lopen. Ik til haat nooit echt amper alleen als ze niet trap op wil en gilt "tillen tillen" want ik kan haar niet op straat laten met autos dan beneden.

14. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik ben rugpatient en draag hem gewoon niet. Niet lopen dan pech. Ik loop door en ook echt door. Dit weet hij dus komt hij altijd wel gillend achter mij aan. Nu weet hij het gewoon en loopt altijd netjes mee. Wat ook helpt is een trolley. Ik heb een fietstrolley en ons zoontje loopt er meestal mee. Zo loopt hij niet te snel en maakt het lopen weer interessant.

Share This Page