Fietsvraagje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jatobe, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Wij hebben hier iets vreemds, ofwel het lijkt vreemd. Onze zoon is vrij lang voor zijn leeftijd, nu rond een meter. We hebben hier een 12 inch fietsje van Loekie, zadel op de laagste stand. Maar we merken dat ondanks zijn lengte, hij echt een heel stukje nog tekort komt om met zijn voeten bij de grond te kunnen. Is dit niet raar? Ik zie bij allerlei sites staan dat het goed is als kinderen die gaan leren fietsen met hun voetjes bij de grond moet kunnen, maar aan de andere kant zijn de fietsjes met de 12 inch maat vaak al vanaf 94 cm (of 2 jaar) geschikt voor kindjes, zo zegt men. Ik snap het even niet meer. Hoe zit dit bij jullie kindjes?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Sven is nu ongeveer ook een meter en die heeft een 12 inch fietsje waarbij we laatst wel het zadeltje wat hoger hebben gezet. Die kan dus makkelijk met zn voeten bij de grond.

Maar volgens mij heeft de inch maat vooral te maken met de bandenmaat. Weet ik niet zeker hoor, ben geen fietsenkenner.
    Maar wellicht ligt het wel gewoon aan het type fietsje.

3. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Dank je. Hmm.........zouden Loekie fietsjes groter zijn?

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Geen idee, zou natuurlijk best kunnen.

Hier even een fotootje ter vergelijking. Hier was Sven net 1 meter...

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.345
    36.200
    113
    Ja, dat ligt natuurlijk ook aan de maat van het frame, maar ook van de lengte van de beentjes.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

een 2 jarige van 94 cm kan erop fietsen omdat hij/zij met zijwielen fietst en niet met zijn/haar benen bij de grond hoeft te kunnen. Mijn 3 jarige van 89 cm fietst ook op een 12" maar kan inderdaad niet bij de grond.

12" zegt niets over afstand zadel tov de grond.
    Loekies zijn inderdaad wat hoger.

7. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    ok, bedankt!

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje van 21 mnd komt gewoon met haar voeten op de grond op de 12 inch fiets.
    Ze is ook 1 meter lang maar heeft ook erg lange benen.
    Dat scheelt natuurlijk ook.
    Zij heeft een roze Corvino fiets :)

9. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Quincy heeft ook een 12 inch fiets en komt echt net met haar voetjes bij de grond, ze is 93 cm, dus bij 7 cm langer zou je toch denken dat t zeker makkelijk moet gaan. Is het niet toch een 14 inch, dat ze een verkeerde maat hebben gezegd ofzo?

10. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje heeft een lang bovenlichaam en korte beentjes. Hij is nu 1.08m en kan op een 16inch fiets, maar dan wel zadel op de laagste stand een niet te hoog frame en niet te dikke banden. Wij hadden een heel leuk cruiser-modelletje voor hem gekocht, maar dan kon hij amper met zijn tenen bij de grond. Hij fietst nu op een oude van zijn neef. Ook 16 inch, maar het scheelt ruim 5cm met zijn fiets.

11. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    o, wat gek he dan. Ik heb toevallig een fotootje. Hij kan echt niet met zijn voeten bij de grond! En volgens is t echt een 12 inch fiets?...:(

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

loekie fiets is echt wat hoger, dochter kon ook pas fietsen met 4j omdat de fiets eerder te hoog was en ze niet met haar voeten bij de grond kon. Dat kon ze pas met ongeveer een meter. Mijn zoontje is net 89 cm en kan echt net met zijn voetjes bij de trappers (kan een paar maandjes fietsen nu).

En misschien heeft hij in verhouding korte beentjes en een langer bovenlijf

Deel Deze Pagina