baby drinkt flesje niet helemaal op

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Dalida1983, Jan 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dalida1983

Oct 3, 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo Adrienne,
    Ik heb een baby van 12 dagen oud. Hij krijgt een combinatie van BV en KV van mij, helaas valt hij steeds in slaap als hij bezig is met zijn flesvoeding. Als ik bijv. 90 cc heb gemaakt, drinkt hij maar 60 op, en daarna valt ie ie slaap, als ik hem wakker maak, houdt hij expres zijn lippen op elkaar, of gebruikt geen zuigkracht meer als ik het flesje bij zijn mond hou.
    Het gevolg hiervan is, dat hij steeds wakker wordt na 10 minuten, en dan steeds de fles en-of borst wil.

Inmiddels zijn we uitgeput, wat kan ik doen om zijn flesje te laten drinken?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je zegt dat hij een combi krijgt van bv en fv. Leg je eerst aan dan? En dan de fles erachter aan? Wat is de reden dat je combi geeft? Hoe lang doet hij over de fles? Hey lijkt alsof hij erg moe is namelijk.

Ik hoor snel van je..

Groetjes Adrienne

3. Dalida1983

Oct 3, 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Adrienne,

De reden dat hij combi krijgt is omdat mijn BV hem niet genoeg vult, vooral de eerste dagen kreeg ie veels te weinig binnen, vandaar dat ik heb gekozen voor een combi. Hij krijgt voornamelijk BV, voornamelijk het melk wat ik eerder afgekolfd heb, aanleggen doe ik vooral 's avonds, maar als hij na een uur nog honger heeft, geef ik hem dan 30 cc.
    Hij doet ongeveer 20 a 30 minuten over de fles, maar krijgt dan niet alles op, hij wordt dan over een half uur/uur wakker en krijgt dan de rest omdat hij weer huilt als ie wakker wordt.

Het komt er dus op neer dat hij niet elke 3 uur wilt drinken, maar vaker kleine hoeveelheden wilt.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik denk dat hij dan niet de juiste speen heeft of niet het juiste flesje. Hij wordt dan moe en valt in slaap terwijl hij nog niet genoeg gedronken heeft. Neemt de borstvoeding toe of neemt het juist af.

Doet hij een half uur over die 30 of over een volle fles?

Groetjes Adrienne

Share This Page