Wandelen

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 6 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Het is dan pas dat ik er echt tijd en zin in heb.
    Tijd: ik ben ma, di, do en vrij van 8 tot 17 weg van huis, erna primeert het gezin en als de rust wat terug is neem ik mijn moment (vaak wandelt er een puber mee).
    Zin: ik ken heel veel mensen in ons dorp en als ik buiten kom als er nog veel beweging is word ik te vaak aangesproken :roflmao:.
    Dus wanneer iedereen op de bank gaat, doe in mijn schoenen aan en ben ik weg.

Anouk2005 en Zxcvb vinden dit leuk.
  2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik woon ook zo ongeveer in de polder, dus ga daar ook wandelen, maar als je goed oplet zie je genoeg mooie dingen hoor. (Bijzondere) watervogels, fazanten, zwanen, andere vogels, (reuze) hazen, konijnen, reeën, wezels, marters, etc. Maar ook mooie bloemen of paddestoelen. Als je goed ontspant dan zie je ineens genoeg mooie dingen. Maar als ik gestrest en of gehaast ben dan zie ik nooit wat.

MadeInUSA, Zxcvb, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

De eerste dag dat ik de stappen teller gebruikte was op een luie zondag en toen kwam ik maar aan 1500 stappen. Daar schrok ik echt van. Nu ben ik erachter dat ik op een gemiddelde dag rond de 4000 stappen zet. Die dagelijkse wandeling en de auto laten staan is dus hier wel fijn. En ik vind het wandelen lekkerder dan ik had verwacht. Wel alleen met muziekje en op mijn eigen tempo.

tuc vindt dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    1500 is idd bijzonder weinig, dan is het goed dat je wat extra gaat stappen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Netmama

Netmama Lid

19 sep 2014
    50
    30
    18
    Bij Spotify of Podimo kun je ook podcasts downloaden, dan kun je zonder Wifi/abbo wandelen. Ik wandel altijd met een vriendin of podcast, heerlijk!

Zxcvb vindt dit leuk.
  6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Overdag als de kinderen naar school zijn. Weekend. Avond als de kinderen in bed liggen. Tijd genoeg hoor :roflmao:

Neuzeke vindt dit leuk.
  7. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Ik loop ook elke dag minstens 1 a 2 uur. Het liefst in de natuur maar ook als ik ergens heen moet beschouw ik alles tm 6km als loopafstand (als ik geen haast heb).

heerlijk ontspannen en even eigen tijd :)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn man presteerde het in het weekend wel om aan 300 te komen:roflmao::roflmao: daar schrok hij ook van.

Luna86 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik heb van de week voor het eerst met een podcast gelopen, dat is zeker fijn. Nu nog even leuke/goede podcasts zoeken, degene die ik luisterde was niet zo m’n ding.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als het even kan wandel ik iedere avond 5 km, dit is om en nabij de 6500 stappen, daarbij loop ik nog minimaal 2x met de hond maar dit zijn rondjes van hooguit 2 km, de stappen in en om huis tel ik niet want ik tel enkel stappen op mijn telefoon, meestal kom ik wel op 10000 stappen uit en soms iets erboven.
    Ik vind wandelen sws heerlijk, lekker muziekje op en ik slaap daarna ook altijd heerlijk en het helpt bij mij echt heel erg om goed op gewicht te blijven in combinatie met een redelijk gezond eetpatroon ;)

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ga zelfs om en nabij half 10 nog weleens lopen. Dan zit ik maar een beetje doelloos op de bank en is er niks leuks op de tv en dan vind ik het nog wel even lekker om naar buiten te gaan maar als het regent dan blijf ik wel binnen. Een beetje miezer neem ik nog weleens een kleine paraplu mee maar als het met bakken uit de lucht komt dan ga ik sws niet, mijn asics zijn ook niet waterdicht en ik ga niet met natte voeten lopen.
    Vooral na een werkdag vind ik het heerlijk om een stuk te wandelen. Gisteren was ik echt enorm overprikkeld toen ik thuiskwam en dan heb ik het echt even nodig om goed te ontspannen. Ik ben tijdens de eerste corona pandemie fanatiek gaan wandelen en ben het blijven doen. In een sportschool zal je mij nooit vinden dus is dit zo'n beetje mijn sport.

Nellie4, Snoopy1979, Zxcvb en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit herken ik wel, als ik stipt om 19 uur ga lopen kom ik heel vaak bekenden tegen en heel eerlijk dan heb ik daar vaak echt even geen zin in.
    Ik ga dan juist wandelen om te ontspannen en dan moet ik weer een gesprek aangaan met iemand terwijl ik al de ganser dag naar andere mensen heb moeten luisteren ;)
    Ik heb wel een moeder van school waarmee ik zo nu en dan loop en dat is altijd gezellig maar zij loopt vaak net iets sneller dan dat ik doe dus moet dan flink bijbenen haha

Neuzeke vindt dit leuk.
  13. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Heb vandaag mijn horloge toch maar weer eens aan gedaan en heb bijna 10000 stappen nu, vanmorgen een half uurtje gaan wandelen en nog een paar keer de tuin op en af gelopen.
    Beetje trots. Als ik gisteren een aan had gehad was het op 2000 wel gestopt denk ik.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Vanmiddag in de Beekse Bergen rond gelopen en toen we terug van de mc donalds waren nog een rondje gedaan: 14952.

15. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Iemand nog tips voor leuke podcasts?

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Zo parken heb je toch al snel een hoop stappen e.

Wij deze week naar een pretpark geweest.
    upload_2023-4-8_20-7-58.png

En dat is dan nog zonder het aantal stappen die ik gezet heb in het zwembad.
    Daar ben ik makkelijk 40 keer de trappen op richting de glijbanen gelopen.
    Beetje slecht idee met mijn voet maar het is nu eenmaal vakantie (ik zal dinsdag wel onder mijn voeten krijgen bij de kiné).

tuc vindt dit leuk.
  17. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.314
    113
    Pfoe! Hoe komt iedereen aan zoveel stappen? Ik heb gisteren een stappenteller op mijn telefoon gezet en vandaag ben ik met de kinderen naar de kinderboerderij gewandeld. 30 minuten heen en 30 minuten terug, in totaal 4,9 km. Nu kijk ik in de telefoon en heb ik vandaag dus 5500 stappen gezet. Valt vies tegen.

18. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    7 km is ongeveer 10000 stappen.

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Vind ik ook, vooral op een thuiswerkdag. Ik probeer ook heel bewuste keuzes te maken door bijv mijn kinderen wandelend weg te brengen.
    Op mijn hardloopdagen kom ik er meestal wel aan, maar ik moet er wel heel bewust mee bezig zijn.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Vanochtend met man en de jongste naar de Heide. Zij hebben gemountainbiked daar en ik heerlijk gewandeld.
    Vanmiddag naar mn ouders (half uurtje lopen ongeveer) dus ik heb ipv gefietst ook weer lekker gelopen.
    Eindstand: 17659, want vanavond wordt er alleen nog gelopen om een glas rode wijn in te schenken:roflmao:

Deel Deze Pagina