Hoi allemaal, Ik vroeg me af, met alle commotie die er nu gaande is, of jullie je baby zouden laten vaccineren tegen de mex griep als dit geadviseerd wordt denken jullie dat t gewoon zwaar overtrokken is? Ik lees er wel veel over maar word er toch niet echt wijzer van zoals het er nu voor staat zou ik zeggen nee ik doe t niet maar ja mijn kereltje is nog maar 4 maanden wat vinden jullie? groetjes Violet
ja ze willen het nu doen voor kinderen onder de 4 jaar ik weet het niet mijn gevoel zeg doen maar andere zeggen juist niet doen omdat en dit en dat maar denk toch dat je het beter voor kan zijn met zulke kleintjes en de risico dat er iets gebeurd met je kindje is 1 op de zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dat het allergische zou zijn voor de vaccinatie
Ik hoop zelfs dat het er door komt dat kinderen ook gevaccineerd mogen worden... Als het tot en met de pubers is gaan beide kinderen van mij heen! Ik vind dat er momenteel juist veel te laconiek over gedaan wordt... We hebben gezien wat er in de andere landen is gebeurd... Dus zeker niet over laten waaien... Ik laat mijn kind(eren) meteen enten zodra het kan en ik wil zelf ook wel als alleenstaande moeder...
@ Wishgirl: Heb je ook gelezen wat er in andere landen is gebeurd met mensen die al een prikje hebben gehad??
Nee dat heb ik niet gelezen... maar ik weet wel dat de vaccinatie inmiddels voldoende is getest en het schijnt nu net zo veilig te zijn als alle andere vaccinaties voor babies en de gewone griepprik, etc. Maar wat is er gebeurd dan? Pb me dat anders even anders krijgen we topicvervuiling...
Ik ga Thirza hoe dan ook niet laten enten, als het er volgende week doorkomt dat kids onder de 4 gevaccineerd kunnen gaan worden. De prik is helemaal niet op kids getest, de mex griep is niet anders dan een gewone griep (waarvoor ze ook niet gevaccineerd hoeft te worden) en bovendien reageert Thirza niet al te best op vaccinaties, dus ik ben bang dat ze juist door de vaccinatie weer ziek wordt (zoals ook met de andere vaccinaties) en dan net even met haar weerstand zo laag komt te zitten dat ze wel ziek wordt. En als dat gebeurt, loopt ze dus juist risico om met ernstige complicaties te komen zitten... Dus, da's hier bij ons de afweging We houden haar liever even binnen/weg bij grote groepen als de griep hier echt extreem uit zou barsten...
Bij gezondheid zijn twee topics over dit onderwerp. Deze doe ik dicht om het overzicht er een klein beetje in te houden. Elmo