Hoi, M'n baby ligt in stuit en nu heb ik vrijdag een draaipoging. Wie heeft dit ook meegemaakt? Viel het mee of tegen. Heb je ook weeënremmers gehad? (In mijn zkh doen ze dat niet). Ik heb nl best een strakke buik wat misschien een beetje belemmerend kan zijn. Ook heb ik redelijk vaak een harde buik, wat op zich niet erg is maar bij het voelen van de baarmoeder is er wel een reactie hierop. Hebben jullie nog evt tips? Qua voorbereiding of om te ontspannen tijdens de draaiing? Hoop echt dat het lukt! Heb me al wel ingelezen in de mogelijkheden voor als het niet mocht lukken (stuitbevalling/keizersnee) maar eigenlijk wil ik natuurlijk het liefst een "gewone" bevalling en dan het liefst thuis! Maar ja soms heb je niets te kiezen he? Ik zie uit naar jullie ervaringen!
sorry, zelf niet gehad, maar m'n zus wel. Eerst had de verloskundige het geprobeerd: tevergeefs. Na een aantal pogingen heeft ze het opgegeven. Het was best wel wat pijnlijk geweest, aldus m'n zus, maar niet dat ze het nou echt verschrikkelijk vond. Toen een paar dagen later naar het ziekenhuis. Daar was het gegaan van: hup hup, en binnen de twee seconden had het goed gelegen! M'n zus heeft met grote ogen liggen kijken dat het al gefikst was: ze had er niks van gevoeld en het was binnen no time voor elkaar! Het kan dus een makkie zijn, of soms kan het wat moeizamer gaan. Soms lukt het ook niet, maar ook dan krijg je vast een schat van een baby'tje!
Ik kan je helaas geen tips geven, bij de een is het pijnlijk en de ander voelt er nauwelijks iets van. Bij mij was het ontzettend pijnlijk en is het ook niet gelukt, maar ik was al 39 + 4 weken zwanger. Normaal doen ze het dan niet meer maar mijn buik was zo soepel dat ze dachten dat het nog wel kans van slagen had. Ik kreeg van tevoren een prik om de baarmoeder te ontspannen. Verder moet je proberen zelf zo ontspannen mogelijk te blijven. Louise bleek zowat horizontaal te liggen dus ik had niet eens een keus voor een vaginale bevalling en er werd meteen een ks ingepland. Ik wilde ook graag thuisbevallen maar dat was dus geen optie meer. Hopelijk lukt het vrijdag allemaal en kun je "normaal" bevallen! Veel succes.
Ik heb 3 draaipogingen gehad, allemaal in het ziekenhuis. De eerste in week 36, de andere 2 in week 37. De eerste poging; half uur CTG, echo, draaipoging, echo, half uur CTG. De tweede poging; 20 min. CTG, pillen om baarmoeder te verslappen, 20 min. CTG, echo, draaipoging, echo, half uur CTG. De derde poging, 65 min. CTG (waren gyn kwijt en kreeg toen een ander), echo, pijnlijke draaipoging, half uur CTG. Ik zou geen drede draaipoging meer krijgen, maar die andere gyn (na draaipoging Russische kogel stootster genoemd) dacht dat zij het wel kon. Deze was wel pijnlijk. De rest is me zoooow mee gevallen! Overigens stond mijn buik ook erg strak en was enorm! Maar je moet je gewoon ontspannen en het over je heen laten komen. Het ergste was de tijd, uren in het ziekenhuis gezeten. Groetjes, Mirelle.
ik heb een draaipoging gehad in week 37 youame lag in onvolkomen stuit ik kreeg alleen een echo niet aan de ctg spuit enz het draaien is niet gelukt de gyn heeft ook niet lang geprobeerd het deed wel pijn en de hele week met een beurs gevoel rond gelopen de gyn zei tegen mij het is niet fijn en voor jou kindje dus proberen we ook niet verder kon kiezen tussen KS of SB heb de KS gekozen omdat er 50/50 kans was dat het kindje zuurstof te kort zou krijgen of het zou niet lukken en dan alsno een KS en ze dachten dat youame groot was komt er maar zo'n klein meisje uit van 48cm maar de KS is me 100% meegevallen
hey, leuk om te horen dat ze in Nederland tenminste nog eens proberen om te draaien. Bij ons wordt dat niet meer gedaan, omdat er gevaar zou zijn voor het kindje. Bij mijn moeder hebben ze het wel nog gedaan, zo'n 25 jaar geleden. Deed wel wat pijn, maar ik was gelukkig wel gedraaid en zo kon ze dus nog gewoon bevallen. Onze kleine ligt gelukkig ook al een paar weken goed, dus ik ben blij dat het niet al meteen een ks wordt. Veel succes gewenst!
hai, ik heb in de 37ste week een draaipoging gehad. (ook 30 min CTG, echo, draaipoging, 30 min CTG). Ik moet eerlijk zeggen: het duurde niet lang maar het was niet fijn! Lize lag in een onvolkomen stuit en ze hebben wel even fors moeten duwen en trekken. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd te ontspannen en me niet te verzetten met mijn buik. (kortom, ik lag te puffen). Het was gelukkig wel snel voorbij en 3 weken geleden ben ik bevallen. Ik ben achteraf heeeeel blij dat ik een natuurlijke bevalling heb gehad! Succes! Amber
ik heb dinsdag ook een draaipoging gehad wat niet gelukt is jammer genoeg want ik kreeg gelijk een harde buik een een wee (zoals mijn gyn dat zei)dus zei hij dat ie het ook niet verder ging proberen omdat hij mij daar alleen maar pijn mee zou doen en de baby toch niet zou draaien dus hier kan ik alleen nog maar hopen dat ze uit zichzelf draait en zo niet dan maar een stuitbevalling
Ik heb ook 30 min. ctg dan draaipoging en dan weer 30 min. ctg. Ik hoop ook dat ik geen harde buik(en) krijg. Meestal reageert mijn buik wel sterk op aanraken etc. We zullen zien. Ik heb het in ieder geval dan geprobeert. Jullie horen morgen nog wel of het gelukt is. Groetjes
Nou helaas! Het is niet gelukt. De draaipoging was niet echt prettig maar ook niet superpijnlijk ofzo. Heb nu ook geen last van mijn buik. De gyn heeft ook niet echt lang geprobeerd omdat hij aanvoelde dat het niet zou lukken. Het hoofdje floepte steeds weer terug in z'n oude houding. Dus nu de keus voor een vaginale stuitbevalling of keizersnee. Was wel moeilijk om te beslissen maar we gaan waarschijnlijk voor een stuitbevalling. Groetjes