We zijn begonnen met 3 takken. Ik heb steeds de bodem (met eitjes) weggegooid . 1 keer wat eitjes laten liggen en die kwamen uit (waren er ongeveer 10 ofzo) en daarvan zijn er nog weer 2 groot geworden (de rest was ontsnapt of ging dood). Daarna weer gezorgd dat alle eitjes steeds weggegooid werden omdat ik echt geen kleintjes meer wilde. En toen de laatste 2 ook het loodje hadden gelegd vond ik het wel goed.
ik weet niet zo goed waarom ik dit topic lees maar… hoezo zijn geen mannetjes nodig? Waarom heb je dan überhaupt mannetjes? Of bedoel je dat alle wandelen takken hetzelfde geslacht hebben (man en vrouw)? Mijn hoofd draait ervan
In gevangenschap worden inderdaad geen mannelijke indische wandelende takken geboren. En de vrouwtjes hebben geen mannetjes nodig voor de voortplanting. Google maar eens op maagdelijke voortplanting wandelende tak. Hoe en wat met wandelende takken in het wild weet ik niet want daar bestaan dus wel mannetjes.
De bevroren eitjes gooide ik weg. Dan komen ze in ieder geval niet meer uit. Zo zielig als ze een hongerdood sterven in de kliko.
Nee dat wil ik inderdaad ook niet! De buurman heeft een klimop als omheining. Zal hem die kant op sturen en vragen of hij om de paar dagen een takje mag knippen. Als zoon het goed doet hoeft de buurman hem niet meer 2 keer in het jaar compleet te snoeien
Misschien dat we voor nu toch de kleinste bak halen. Die is 4 euro en zal voor de komende tijd beter zijn dan de kwark bak. Al zit daar een dunne gaas over en de deksel van de kwark met een uitgeknipte cirkel in het middel voor een beter circulatie. Kan ik ondertussen zoeken naar een hoge bak
Ik lees net dat de klimop giftig is voor katten. De takjes die we niet gebruiken gelijk in de groenbak gooien. (1 van die katten eet sliertjes plastic, pakt rietjes, cadeau lint is levensgevaarlijk) Dus we nemen maar geen risico
Ja, dit is gaat goed gegaan. Ze zijn alle 3 een paar keer verveld en dat heeft geen problemen opgeleverd.
Inmiddels heeft billie een andere bak. Een mini terrarium. We hebben nog geen hoge bak gevonden die niet meteen mega groot is. Zoon had er een lego poppetje bij gezet omdat hij net zijn nieuwe plek aan het verkennen was.