ik ben me net echt doodgeschroken, de schrik zit er nog in en ik zit nog steeds te huilen, mijn zoontje dochter en ik kwamen thuis, dochtertje was moe dus die legde ik op bed. zoontje en ik gingen in de woonkamer nog wat spelen en tv kijken. niet lang daarna hoorde mijn zoontje (2 jaar) mijn dochter huilen via de babyfoon en wilde naar haar toe dus ok ik stond net op en voor ik er erg in had stond hij al bij de trap en rolde zo naar beneden! iks chrok me dood en sprong zowat naar beneden, toen ik hem optilde stroomde het bloed uit zn mond en ik viel bijna flauw. op dat moment kon ik ook niet zien wat er aan de hand was want he bleef maar bloeden en hij gilde het uit, dochter ook nog aan het huilen in bed maar ja op dat moment wat hij toch even belangrijker. Ik met hem naar de keuken rennen, theedoek gepakt en geprobeerd het bloed weg te vegen en zn mondje een beetje schoon te krijgen zodat ik kon zien wat er was, maar zijn bovenlip werd ontzettend dik en ik mocht niet in zn mond kijken. ondertussen zat ik huilend met mn schoonmoeder aan de lijn die gelijk in de auto stapte en me probeerde te kalmeren. toen mn zoontje weer gilde van de pijn keek ik snel in zn mondje en ging weer zowat van mn stokkie want 1 van zn voortanden was een heel stuk naar achteren geschoten. (zit nog steeds te rillen nu) hij huilen ik nog steeds in paniek en mn dochter nog steeds in bed aan het huilen. mijn vriend was op dat moment aan het werk. toen mn schoonmoeder arriveerde was hij gekalmeerd en ik enigszins ook en konden we even rustig nagaan wat er was gebeurd en mochten we een beetje in zijn mondje kijken. zn tandje is dus eingelijk eruit maar zit nog een beetje vast alleen ver naar achteren. mn schoonzus (een arts) was er ook van op de hoogte gebracht door mn sm en had voor ons het nr vn de ha post hier in de buurt opgezocht (wij zijn net verhuisd) wij bellen en uitleggen enz. we hoefden niet langs te komen tenzij hij zou gaan braken ofzo. ook moeten we hem om de 2 uur wakker maken. hij zal de eerste paar dagen niet of weinig kunnen eten vanwege de pijn maar hij moet wel drinken als hij dat niet doet moeten we langskomen. en wat betreft het tandje...we kunnen wachten tot het er zelf uitvalt (dat knap lang kan duren) of we gaan ermee naar de tandarts en dan kijken wat zij eraan kunnen doen. wij gaan dus morgen naar zo een spoedtandarts en zullen het dan zelf moeten betalen maja ik kan mn zoontje zo echt niet zien, doet me zoveel pijn. hij ligt nu leker te slapen en is nog in bad geweest, speelde ook weer vrolijk maar af en toe zei hij "ikke valluh" ikke pijn.... ooow dan brak mn hart echt! en ook steeds aan dat tandje zitten en dan zeggen mama helpen..maddotsssss auwiieee. ik sta dan zo machteloos omdat ik op dat moment niks kan doen en hij vraagt om mijn hulp. hij kreeg nog een ijsje waar hij normaal dol op is maar ook dat ging er niet echt in. hij krijgt altijd een beker melk voor het slapen gaan maar nu wilde hij dat ook niet. tandjes poetsen gaat niet. ik voel me echt verschrikkelijk. hoe kan ik nou vergeten dat traphekje dicht te doen!!!!!!!! ik zie em nog zo de trap af vallen en daar liggen. kan niet geloven dat dit gebeurd is. hij is nog nooit zo hard gevallen echt nog nooit en heeft zich ook nog nooit zo erg bezeerd als vandaag. ik ga nu lekker naast hem liggen want hij mocht bij ons slapen en hopelijk wilt hij morgen wel wat eten en als avondeten dan een soepje maken ofzo? kauwen gaat nu iig nog niet gebeuren. bedankt voor het lezen, wilde het echt van me afschrijven
Ach meid wat een schrik! Hoop dat hij het snel weer vergeten is en het allemaal weer goed komt met z'n mondje. En voel je aub niet schuldig, elke mama vergeet weleens wat. En vooral in zulke situaties met 2 kindjes dat je aandacht even bij de ander is.. Je kunt zo opletten maar zulke dingen gebeuren altijd op een onverwacht moment en bedenk je jezelf hoe dat nou heeft kunnen gebeuren. Dikke knuffel.
bedankt dames! ik hoop echt dat hij het gauw vergeten is en dat het gauw goedkomt met zn mondje. ik ga nu even mn traantjes drogen en dan lekker bij em liggen
Oh, oh oh goed dat je het van je af schrijft. Ik hoop dat er veel lieve reacties volgen die je weer een beetje geruststellen. Tja, je bent ook maar een mens en net als ieder ander maak je wel eens een foutje. Ik zou persoonlijk ook niet afwachten en liever naar de tandarts gaan. Heel veel sterkte! misschien voor morgen pap of wat ook lekker is; yoghurt met banaan en ijsblokjes in de blender, je kunt het met een rietje drinken.
Echt een geval van een ongeluk zit in een klein hoekje, je let 2 sec niet op en het is gebeurd. Vreselijk als je hem ziet vallen en je kunt het niet meer voorkomen. Arm kereltje, als ik je verhaal lees vind ik het zo zielig, moet jij helemaal hebben. Heel veel sterkte voor jullie allebei en hoop voor hem dat het morgen mee valt en hij wel goed kan drinken!
Oh meid wat een schrik, zeker als je het ziet gebeuren en dan dat bloed dat uit zijn mondje komt, dan denk je ook meteen het ergste in de eerste instantie.... Gelukkig is al met al goed afgelopen, op zijn tandje na dan, maar het had allemaal zoveel erger kunnen zijn. Wat voel je je dan machteloos he. Heb vorige week ook een nacht in het ziekenhuis doorgebracht met mijn dochtertje van 17 maanden, ook na een val dus weet hoe je je voelt. Jank maar ff lekker uit, je zoontje ligt lekker in zijn bedje. Komt vast goed allemaal.
och meisss ik krijg helemaal kippevel van je verhaal wat zal jij geschrokken zijn zeg ....voel je vooral niet schuldig!!!! ik hoopdat het allemaal erg meevalt dikke knuffel
He bah, dat is schrikken zeg!!! Jouw verhaal komt me bekend voor helaas. We waren net 1 dag in Frankrijk op vakantie en gingen boodschappen doen. De vloer was een beetje nat, omdat ze schoongemaakt hadden. Mijn zoon was een beetje baldadig van de lange rit in de auto. Hij gleed uit en viel keihard op zijn gezicht, het zag er heel naar uit. Er lag gelijk een plas bloed op de grond en ik voelde me gelijk niet goed. Kijken naar zijn gezicht en kwam dus ook bloed uit zijn mond. Hij had "gelukkig" alleen maar een flinke scheur in zijn lip en zijn tanden zaten er nog in. De volgende dag had hij een hele dikke lip en een paar dagen later had hij nergens last meer van. Het geneest zo snel bij die kleintjes en ze lijken het ook heel snel te zijn vergeten. Ik hoop dat het meevalt en dat hij niet zoveel pijn meer heeft.
Ach gossie wat sneu, maar je kan er echt niets aan doen meid. Ik heb nog maar 1 kind, en kom soms al handen, ogen en oren tekort. Dus neem het jezelf niet kwalijk!! Beterschap voor de kleine vriend!!
Meid toch, dat is inderdaad schrikken. En zoals de meiden voor mij al zeiden voel je niet schuldig, dit kan elke moeder gebeuren. Ik heb er helaas ook ervaring mee. Onze oudste dochter was denk ik 6 maanden toen ik mij even omdraaide toen ze op de commode lag. Voor ik er erg in had, lag ze op de grond. Ik heb echt slapeloze nachten gehad, en het mijzelf enorm kwalijk genomen. Gelukkig mankeerde ze verder niks, maar ik kan mij enigszins inbeelden wat er door je heengaat. Lekker je kereltje verwennen en knuffelen. en inderdaad lekker uitjanken. Ook van mij een dikke knuffel!
lennylenn, wat moet dat een vreselijk gezicht zijn geweest. Je bent een mens en mensen vergeten nu eenmaal weleens dingen, hoe shit ook. Hij heeft een engeltje op zijn schouder gehad, dat is zeker. Veel kuffels voor jou en je zoontje met zijn zere tandje, superzielig... Hij klinkt wel erg dapper moet ik zeggen!
ach meid toch, wat vreselijk! probeer je niet al te schuldig te voelen iedere moeder vergeet wel een keer iets....
Och meisje je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen. Een ongelukje is zo gebeurd, kindjes zijn ook zo snel. Heel veel sterkte met je zoontje, ik hoop dat de pijn snel weer weg is. Misschien een idee om hem een waterijsje te geven, dat werkt goed tegen de zwellig en het verzacht de pijn. Mijn dochtertje is een paar weken geleden met haar mondje tegen de tafel aan gevallen, ze haar tand door de lip en de tand kwam er aan de andere kant weer uit. Ik had haar meteen een waterijsje gegeven en het bloede stopte vrij snel. En de volgende dag viel het opzich wel mee met een dikke lip. Ze kon ook redelijk goed eten toen.
ooh wat een schrik! ik weet wat het is heb hetzelfde meegemaakt. Mijn zoon is in de leenbakker gevallen op een rand van een kast! ook heel erg bloeden uit de mond! toen was een vrouw in de winkel die verpleegster is dus die heeft ons goed geholpen (want mama zat er ook bij te huilen van de schrik) 's avonds thuis ontdekte ik dat hij een tand miste! volgende dag naar de tandarts geweest met hem bleek zijn tand naar binnengeslagen te zijn, dus terug in het tandvlees... en idd een paar maand later kwam de tand er weer uit maar wel 'dood" dus hij brokkeld af en is grijs Ook ik kon alleen maar huilen toen, je schrikt zo en je hebt zoveel medelijden met je kindje ik weet wat het is... ik heb toen wel gemerkt dat ik er meer last van had dan mijn zoon! mijn zoon at weer gewoon 's avonds terwijl ik dacht "dat doet zeer" maar nee hij at alles weer en ik hoorde hem er niet meer over De tand bij mijn zoon blijft zitten, ivm het wisselen. de tandarts is bang dat de nieuwe tand anders scheef komt te staan daarom blijft de melktand zitten die "dood" is. Het is geen gezicht een afgebrokkelde grijze tand in de mond, maar gelukkig gaat hij nog wisselen oh ja voel je niet schuldig! ongelukken gebeuren, nu zul je strax heel vaak horen: ooh die en die heeft dit ook gehad Het komt nl vaak voor, en nu je het zelf hebt meegemaakt zul je vaak horen hoe vaak het gebeurt. ik voelde me ook schuldig toen, maar nu niet meer... mijn zoon heeft er geen last van.
Dat is schrikken! Arm jochie, maar ja, inderdaad, een ongeluk zit in een klein hoekje. Die van mij is afgelopen week ook van de trap gevallen, gelukkig was hij pas halverwege de trap. Nu heeft hij een beetje blauw oog. Ik zou ook naar de tandarts gaan met dat tandje, wachten tot het er zelf uitvalt, vind ik niet zo'n lekker idee, straks valt het er in zijn slaap uit. Sterkte!
O wat een schrik zeg! Wij hadden het een paar dagen geleden ook met Julian. Die viel alleen maar voorover met zijn speen in zijn mond. Eigenlijk niet hard maar toch stroomde het bloed uit zijn mond. Heel lang een doek erop gehouden en toen hield het grootste gedeelte op. Hier was het geen tand maar wel een wond in het tandvlees bovenin het gehemelte. Brrrr, Zo zielig ook die kleintjes. Hoe gaat het met hem?
das idd flink schrikken zeg, maar echt je kunt niet alles onder controle hebben. je bent maar een mens hoor. ook hier vorige week niet zon fijn dingetje, ons mannek vond dat ie toch moest uitproberen of de houtkachel heet was of niet. dus alle 4 zijn vingertopjes verbrand met dikke blaren erop. hij heeft 2 uur lang geschreeuwt.....
aaaah meid ik voel helemaal met je mee!! Hier is mijn dochter ook eens een trap naarbeneden gerent! Ze dacht dat ze de kamer in rende maar in plaats daarvan rent ze zo het trapgat in....gelukkig alles goedgekomen...maar wat was ik geschrokken! Dus ik weet hoe jij je voelt nu....ik heb haar ook idd een paar keer wakker gemaakt in de nacht en haar goed in de gaten gehouden hoe ze zich gedraagde...maar kinderen zijn sterk en hard! Sterkte deze nacht en ik hoop dat je zoontje goed slaapt meid....
hallo allemaal! bedankt voor alle geruststellende woorden! ik heb er idd meer last van dan dat hij dat heeft. vandaag heeft hij goed gedronken en later op de dag begon hij kleine stukjes vlees te eten, daarna een koekje en vervolgens een hele kom erwtensoep, en nog stukjes kip van mij. ik heb niet het idee dat hij er nog pijn van heeft. ik heb ook heel goed kunnen kijken vandaag, het tandje zit nog goed stevig vast, maar is een stukje uit zn tandvlees getrokken (ieuwllll) en staat ver naar achteren. we konden dus maandag gewoon langs onze eigen tandarts/kinderarts gaan en vragen wat ermee te doen. ik laat hem in bad goed zn mondje spoelen met water want poetsen gaat nu gewoon niet. zn lip is nog wel erg dik maar daar heeft ie geen last van want hij plukt steeds een korstje ervan af...die sufferd hahahahaaa. toch kan ik weer bijna huilen als ik hem zo vrolijk zie lachen en dan het tandje zie. mn arme schat. het eerste wat hij vanochtend zei toenik nog maar net 1 oog open had was..KADOOTJE? haahhahaha ik had hem beloofd na de valpartij dat we de volgende dag een kadootje gingen kopen omdat hij zo sterk was geweest nou die was het dus echt niet vergeten. hij heeft zelf een cars autootje gekozen en is er helemaal verliefd op, nu slaapt hij ermee. ook heb ik vloeibare paracetamol gekocht voor de zekerheid want gisternacht werd hij regelmatig wakker van de pijn maar een zetpil mocht er absoluut niet in. verder is hij echt weer de oude, zo brutaal als maar zijn kan hahahaaha. we waren naar de braderie gegaan en hij had een helium ballon van cars gekregen, toen we thuis kwamen gingen mn vriend en ik even op de bank uitpuffen en hij speelde met zijn ballon. vond het geweldig dat die ballon zomaar aan het plafond bleef plakken alleen kon hij niet goed bij het touwtje om het weer naar beneden te halen, dus vroeg hij mama helpuuhhh??? ik zat met onze dochter op schoot dus wilde mn vriend opstaan om hem te helpen. nouuuu en wat kreeg hij te horen van ons zoontje die met grote strenge ogen naar hem keek: NEE PAPA NEEE NIET HELPUHH ZIITUH JIJ! hahahahaa ik pieste bijna in mn broek. en dan ook echt met die wijsvinger erbij.