wandellijn / anti-wegloop lijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door grietje, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn mannetje is snel, heel snel! Nu gaan we binnenkort kamperen. Bij de camping is ook een meer met zandstrand.

Hoe is jullie ervaring met weg lopen/kruipen? Mijn mannetje wil alles zien en is echt voor niks of niemand bang.

Natuurlijk moeten we zelf vooral heel erg goed opletten, dat op de 1e plaats.

Heeft iemand van jullie zo`n wandellijntje gebruikt? En hoe reageert je dreumes er op? Ik vind het er eigenlijk best zielig uit zien, maar het is wel weer een veilig idee natuurlijk. Nu zag ik in plaats van een tuigje een polsband, dat ziet er wel wat vriendelijker uit vind ik.

Heel graag lees ik ervaringen!

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij hadden/hebben ook een tuigje, in de dierentuin hebben we hem voor het eerst gebruikt, ze vond het prima, ze had snel door dat ze zo zelf kon lopen en niet in de wandelwagen moets zitten. laatste keer was in emmen, ze wandelde mooi een eind op weg, zo kan ze toch lekker lopen, maar jij bepaald tot hoever en hoeft niet te rennen of te stressen.

wij gaan naar texel hebben het geluk dat de een boomsingel omheen zit waardoor er maar 1 smalle opening is, maar als we langs de dijk willen wandelen of hier bij ons bij de vijvers is het gewoon ideaal

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb polsbandjes gebruikt.
    En ja natuurlijk moet je opletten maar je kan niet continu op ze letten.
    En er zijn heel veel mensen die commetaar hebben maar dan zeg ik altijd "Maar mijn kind gaat tenminste niet dood door t weglopen!"
    Kijk, t kan altijd gebeuren, ongeluk zit in een klein hoekje, maar als je het zelf onderweg kan verkleinen? Gewoon doen!
    Mijn 2e was een echte wegloper, met 4 jaar lag ze bijna onder een vrachtwagen omdat ze gewoon hieper is en vooral onhandig, ze rent zonder uit te kijken, ze klapt ook vaak tegen een betonnen rand aan hier op t plein.
    Nu word ze 6 en nu gaat t beter, maar ooh wat een zorgen heb ik gehad, heb dr zelfs laten checken bij de HA omdat ze zo viel en onhandig was.
    Ligt ook aan t kind hoor maar ik denk, als mijn zoon een weglopertje word/is, dat ik dan weer dat bandje gebruik hoor!

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn schoonmoeder had het vroeger ook voor mijn vriend zo een tuigje. Die liep ook altijd weg, heeft op het Malieveld gelopen toen hij 2,5 was ofzo hup zo in zn eentje...
    Dus ik denk dat als mijn kleine kan lopen dat ik het toch ook doe, gewoon voor de zekerheid. Ben als de dood dat ik hem kwijt zal raken waar het druk is of hij daardoor een ongeluk krijgt. En andere mensen zullen wel commentaar hebben maarja dat moeten zij weten;)

5. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar vind het er echt niet zielig uitzien. Snap wel wat je bedoeld, maar ik vind het meer een verstandige keuze als je weet dat je kind anders in gevaarlijke situaties kan komen. Je hebt nou eenmaal maar 1 paar ogen..

Ik zou zeggen gewoon doen en je niets van een ander aan trekken. Mijn schoonmoeder zei tegen mij, nergens voor nodig je moet ze gewoon opvoeden... Nou mijn dochtertje is super ondernemend en nu al vliegensvlug. Heeft niks met opvoeden te maken, kleine kinderen gaan nou eenmaal graag op onderzoek uit. Wij hebben paarden en daar staat nu een box, maar sluit niet uit dat er ook zo'n lijn gaat komen ;)

6. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Toen ik zwanger was van de 2de, was mijn oudste dochter anderhalf. Ik had last van mijn bekken en kon niet goed de buggy meenemen op de fiets. Achter oudste aanrennen ging al helemaal niet, dus dan maar een tuigje dacht ik. Stappen we van de fiets, tuigje om in de zeer drukke winkelstraat, gaat dochterlief vrolijk huppellen en roept heel hard: waf, waf waf! Een meneer een stukje verderop bleef er bijna in van het lachen:)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Haha. Ik denk ook echt dat de meeste kinderen er niet zoveel moeite mee hebben hoor. Misschien dat een paar er aan moeten wennen. Vergeet niet dat kwijtraken niet alleen eng is voor papa en mama, maar vaak ook voor het kind! Het kind weet met zo'n tuigje ook dat papa en mama niet ineens weg zijn.

Ik heb trouwens als kind zelf ook in zo'n tuigje gezeten en heb er echt niks aan overgehouden. Ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat ik er ook niks aan over had gehouden als ze het tuigje NIET hadden gebruikt. Ik was nogal in het water-vallerig vroeger. Dat was niet zo erg meer toen ik eenmaal zelf kon zwemmen, maar voor die tijd niet zo handig...

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hier ligt het tuigje dat we voor Noah hebben gebruikt bij wijze van alweer klaar voor Hanne.
    Ja, je krijgt opmerkingen ('het is toch geen hondje'), maar de veiligheid van m'n kind gaat voor.

Ik vind het er niet zielig uitzien en Noah heeft er nooit problemen mee gehad zelf.

Polsband heb ik geen ervaringen mee. Tuigje vind ik er zekerder uitzien.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij hebben kinderen die een beetje handig zijn al snel in de gaten hoe ze zo'n polsbandje los kunnen maken. (Tenminste: de bandjes die ik ken zijn gewoon van klittenband.) Bij een tuigje zit het vast op de rug en kunnen ze er noet zo makkelijk bij.

10. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    @Towser; Dat moet een geweldig gezicht zijn geweest! Haha!

11. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Bedankt voor jullie snelle en fijne reacties!

Inderdaad heeft het niks met opvoeden te maken nu, mijn kleine is nog geen 13 maanden. Hij begint wel te snappen wat nee is, maar er naar luisteren is wat veel gevraagd!

Hij is bijvoorbeeld gek op honden, hoe groter hoe beter!

Als we bij de caravan zitten gaat hij er vandoor, dat weet ik zeker. Het is mijn bedoeling om hem juist op zulke momenten zo`n tuigje aan te doen. Kan hij spelen en wij bijvoorbeeld potje kaarten of lezen oid. Ook aan het strand lijkt het me gewoon heel prettig.
    Hij krijgt natuurlijk wel ruimte, maar wel zo dat hij niet in het water oid kan vallen.

Waar haal je zo`n tuigje? Prenatal ofzo? Of hoe heet het? Via google kan ik er weinig van vinden. Alleen van die polsbandjes van 1,20m. Maar dat is meer om mee te wandelen. Ik wil wel dat hij wat meer ruimte krijgt.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb een tuigje gehaald bij de prenatal, en daar hebben ze ook polsbandjes. De lijn aan het tuigje bij de prenatal is echter heel kort, en ik heb er gewoon een lange leren hondenriem aan gekocht zodat ze meer vrijheid heeft. L. vond het heel erg aan het begin, maar dat kwam omdat ze niet meer overal heen kon rennen. Nu vindt ze het prima.

Ik heb vroeger ook aan z'n weglooplijn gezeten. Gewoon een stuk waslijn heel strak spannen (echt strak, en hoog zodat ze er niet bij kunnen) en dan de lijn van het tuigje met het oogje erdoor halen. Veel bewegingsvrijheid en ze piepen er niet ineens tussen uit.

Je gaf al wel aan dat je je kindje zelf ook in de gaten blijft houden en dat is heel goed. Mijn moeder liep ook nooit bij mij weg als ik aan de wegloop/waslijn zat, want je kunt altijd nog proberen je er in op te hangen of zo, dus het is geen vervanger voor de oppas :D

13. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ben ook van plan hem te gaan halen.
    Het geeft mij gewoon wat meer veiligheid en mijn kereltje meer vrijheid. En wat anderen ervan denken, tja, dus hun probleem.

Overigens wel en giller "waf, waf"!

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik kocht het Jippies polsbandje bij Duimeland voor 1,95 ofzo

15. schaapie123

idd een stuk waslijn eraan is wel ideaal

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wij gingen ook op vakantie toen onze zeer drukke dreumes 13 maanden was.
    Kroop snel, ging net lopen.
    Wij vlogen heel de dag achter hem aan.
    Nu loopt hij als een dolle, maar hij vindt het fijn om aan de hand te lopen buitenshuis.
    Verder is ie best braaf:D, als ik de buggy op de fiets doe, rent hij niet weg, dan zeg ik: mama vasthouden en pakt hij m'n broekspijp.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
  18. schaapie123

nee dat snap je verkeerd, mama (en papa) gaan naar het strand voor zich zelf, dan kunnen ze bakken en de kinderen zijn dan eigenlijk een last,

19. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ze hebben ook van die grote gevanginissen noem ik het maar
    maar het zijn eigenlijk van die boxen maar dan in het groot voor op de camping dus
    kunnen ze ook nooit weglopen

wij zijn net terug van vakantie
    mijn dochter wordt bijna 2 maar luistert ook slecht
    maar geen lijntje gebruikt ze is geen hond

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat is het verschil dan met op de camping zitten?

Zo'n lijn dient toch altijd voor het gemak van de ouders?

Deel Deze Pagina