HELP! Dochter slaapt plots s nachts heel slecht!! Tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elleke, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden, sinds een aantal nachten slaapt ons dochtertje ineens slecht. Ze was altijd een grote slaper, sliep het klokje rond van 20-8 uur en ook s middags slaapt ze altijd nog een uurtje-1,5, want dat had ze altijd echt wel nodig. Sinds een aantal weken slaapt ze nu in een groot bed. Dit gaat prima! Alleen nu de laatste nachten slaapt ze heel onrustig: soms ineens even hard huilen, wakker worden als mn man naar zijn werk gaat.. En nu vannacht was ze om kwart voor 4 klaarwakker en is nog steeds af en toe aan het kletsen. Wat zou dit kunnen zijn? Hebben jullie tips? Ze is overigens bijna 2,5 jaar.

2. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krijgt ze misschien nog kiezen?

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou zeggen dat ze haar middagslaapje niet meer nodig heeft. Misschien eens proberen over te slaan en kijken wat voor effect dat heeft.

4. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou, volgens mij hangt er iets in de lucht! Zoveel topics over dit onderwerp.

Mijn zoontje van ruim 2,5 jaar slaapt sinds een maand ook heel slecht. Terwijl het normaal echt een slaapkop was. Meerdere keren ( 4 tot 5 keer) per nacht wakker. Beer kwijt, water drinken. Geen duidelijk aanwijsbare reden. Vermoeiend!

Hij heeft al lang zijn gebit compleet en slaapt al een jaar in een groot bed. Overdag niet laten slapen werkt niet, dan huilt hij alleen maar meer...
    Dus ik lees mee!

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Volgens mij is het idd een fase. Heb er hier ook veel topics over gezien de laatste tijd en onze dochter van 2,5 doet ook vrolijk mee af en toe. Niet willen gaan slapen, 's nachts wakker worden, etc.

Middagslaapje eraf halen helpt hier niet. Ik accepteer het maar gewoon zoals het is en hoop dat het snel over gaat. ;)
    Ze is nu de ene keer om 5.00 uur klaar wakker en de andere dag slaapt ze uit tot 8.00 uur.

Deel Deze Pagina