Pff jammer, ff raad vragen. De eerste twee weken ging prima op school maar daarna begon het.. Mijn dochter is zo bang voor de grote jongens op school dat ze bijna niet meer heen wil. Ze spelen soldaatje dat vind ze vreselijk, ze dacht bijv dat ze echt doodgemaakt kon worden.. Ze praat steeds over oorlog en vijanden.. ook boefje vind ze eng, politie spelen, als enige doet zij dan niet mee.. Ik kan zeggen en uitleggen wat ik wil maar het helpt niet veel. Ze heeft nooit van deze spelletjes gehouden hoor maar ben nu een beetje bang dat ze buiten de boot gaat vallen.. In de klas gaat het goed, werkjes maken vind ze super, in de hoeken weer minder omdat de andere kinderen haar (nog) de baas zijn.
Misschien de juf eens er op aanspreken en vragen of ze eens kan leren om hiermee om te gaan? En zo ie zo of het haar ook al eens is opgevallen.
ja ga ik ook wel doen maar die spreek ik pas volgende week. Zij is lief maar chaotisch dus vergeet ze het vaak denk ik.. Inmiddels twee nieuwe kinderen erbij dus ja dan loopt ze ook niet meer aan de hand.
Ik herken het niet zo, maar mijn dochter vond met 4 jaar dingen als gevangenis, politie e.d. ook best beangstigend. Ze durfde een tijd geen monopoly junior te spelen, vanwege de gevangenis.. We hebben het vakje een tijdje afgeplakt Ik reed eens door rood met de fiets (op zondagmorgen, geen kip op de weg), was ze helemaal in tranen. Ojee, dat mag niet van de politie. Vanaf 4,5 ging het een stuk beter. Zij is sowieso wel van grenzen verleggen, stoer willen zijn, maar ik denk dat ze t toen ook wat beter begreep ofzo..
Dankje. Mijn dochter is niet stoer en grenzen verleggen, wat niet mag mag ook niet. Ze snapt niet dat andere kinderen moedwillig kattekwaad uithalen en zo. niet dat ze zelf nooit wat doet maar zeker niet ergens anders!
Herkenbaar. Onze dochter was ook best verlegen in het begin en vooral bang voor de jongens en de spelletjes die ze op het plein spelen. Wat hier erg heeft geholpen is dat ik haar vooral veel heb uitgelegd. Dus dat jongens anders zijn dan meisjes en ook van andere spelletjes houden. Dat ze soms wat ruwer spelen maar niet omdat ze boos zijn maar omdat ze dat leuk vinden. Ik merkte echt dat dit begon te landen en dat het 'begrijpen' haar sterker maakte. Ook merk ik dat ze vanzelf steviger is geworden na nu vier maandjes school. Ik vind dit altijd mooie: je kunt de wereld niet aanpassen aan je kind maar wel je kind 'de wereld' beter leren begrijpen.
ja Jiska zo doe ik het ook. Ook al voor school hoor. Misschien heeft het tijd nodig ja maar ik vind het zo sneu..