Elzas / Vogezen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Pinkflower, 27 nov 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Wij zijn opzoek naar een 4p stacaravan, chalet of huisje in de Elzas of Vogezen voor aankomende zomer. In de regio van Gerardmer / Colmar. Heeft iemand een leuke tip voor een camping, park of particulier?

Ik las dat het rondom Colmar vaak beter weer is dan rondom Gerardmer. Iemand daar ervaring mee?

2. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    582
    383
    63
    Vrouw
    De Vogezen zijn qua weer best vergelijkbaar met hier, behalve dat buien soms langer blijven hangen. Wij zijn er 2 keer geweest in Xonrupt Longemer. 1e keer hebben we heel veel regen gehad, maar dat wisten we. 2e keer was het prachtig weer en dat was het in Nederland ook.
    Ik weet niet wat je zoekt, maar wij hebben in Xonrupt Longemer op camping La Vologne gezeten. Dat was destijds een hele mooie camping, er loopt een beekje doorheen waar de kinderen in kunnen poedelen als het niet te hoog staat. Ook loop je achterlangs in 10-15 minuten naar het meer toe. Wij waren toen nog samen en de 2e keer dat we er kwamen was die camping vol.
    Ik weet ook niet wat je wilt doen in de omgeving. Als je in de omgeving van Colmar zit, moet je wellicht verder rijden om te wandelen. Daar zijn wel hele mooie plaatsjes (Ribeauvillé en Riquewhir) en dus wat meer cultuur. Je kunt ook nog iets zuidelijker kijken, rondom Cernay. Maar weerzekerheid heb je er niet helaas.
    Nog een tip zijn de loopgraven uit WOI bij Hartmannwillerskopf. Vonden de kinderen ook erg indrukwekkend. Inmiddels schijn je er wel voor te moeten betalen, maar het is wel een indrukwekkende plek om te zijn.

3. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Bedankt voor de info.
    Ik zal de camping eens opzoeken.
    We houden van een mix van natuur (wandelen, rondrijden) en stadjes, maar wel meer richting natuur.
    En maximaal een uur rijden voor een dagje weg. Een keer wat verder rijden is niet erg, maar niet standaard.
    Het weer is altijd maar afwachten. Tussen de 18-25 graden zijn wij tevreden en het liefst droog weer ;)

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij vinden camping domaine des messires heel fijn. Ze hebben ook wat sta caravans. Het is een zogenaamde charmecamping - vanwege de mooie ligging aan het meer. We zijn er in de afgelopen 15 jaar denk ik 3 of 4x geweest . Wij vonden de eigenaren ook altijd erg prettig in de omgang, een nederlands koppel met inmiddels 2 kinderen (tenzij er inmiddels nog een 3e bijgekomen is) . En oja, op de camping zijn kano's te leen -gratis - maar je moet wel even reserveren. Vandaar dat de camping hier in huis door de kinderen 'de kano-camping' werd genoemd. Ook is het leuk om een rondje om het prachtige meer te wandelen - zeker in de avond heb je kans dat je de bevers ziet die er wonen.

https://www.domainedesmessires.com/nl/

5. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Arhina, Leuk zeg dat je er kunt kano varen.
    Ik ga de camping eens bekijken.

Iemand anders nog tips?

6. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    Wij zijn naar au mica geweest. Kleine camping. Omgeving was heel erg leuk/mooi!

7. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Au Mica ga ik ook eens bekijken.

Welke uitjes hebben jullie gedaan?

8. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Wij zaten op een camping tegenover Au Mica, die heette Au Clos de la Chaume. Ook een leuke en gezellige camping met een zwembadje en een beekje om in te spelen. Wij vonden het een heel mooie omgeving met genoeg te doen. Pretpark, zwemmen in het meer van Gerardmer, leuke stadjes, zomer rodelbanen in de wintersportgebieden.

9. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    De campings zien er allemaal goed uit.
    Helaas soms wel bedden van 190cm lang; ik denk dat mijn man daar niet blij van wordt. Kleine Fransosen ;)

Ik heb al een beetje zitten rondkijken en volgens mij is er genoeg te doen in de omgeving.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    https://www.tripadvisor.nl/VacationRentalReview-g424982-d7744131-Maison_OTTO_Les_Chataigniers_67510_LEMBACH_FR-Lembach_Bas_Rhin_Grand_Est.html

Als je van wandelen houdt en gezellige restaurantjes etc., is dit een leuk, klein vakantieparkje wat ooit eens gestart is onder voornamelijk Nederlanders in de Elzas.
    Dit huisje is (of was, want het is alweer jaren geleden) prima. Als je op Résidence des Chataigniers zoekt, kom je waarschijnlijk nog meer huisjes tegen.
    Er zit ook een zwembad bij, maar wij waren er eens in het najaar, dus daar toen geen gebruik van gemaakt.
    Leuke stadjes in de omgeving om te bekijken.

11. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    @Jo79; dank voor de tip. Het ziet er als een gemoedelijk parkje uit.
    We willen graag wat meer in de buurt van Colmar / Gerardmer een accomodatie vinden.

12. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Iemand anders nog tips?

Deel Deze Pagina