Heftige waterpokken met ruim 10 maanden. Toch immuun daarna?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door humptydumpty, 14 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn dochtertje heeft sinds gisterochtend -of all places tijdens onze nachtvlucht terug naar huis- flink de waterpokken. Vooral haar hoofdje en rompje zitten onder de bultjes. Ik heb ze niet geteld, want daar ben ik wel even mee zoet, maar het zijn er met gemak wel meer dan 100- ik denk véél meer. Verder heeft ze een beetje koorts (tot nu toe 39>) en is ze een beetje hangerig, maar niet heel erg. Ze speelt wel gewoon en heeft vooral heel duidelijk jeuk. Ik heb nu twee vragen.
    1) Denken jullie dat ze, ondanks dat ze nog geen 1 jaar is, straks toch immuun zal worden voor de waterpokken of is ze hier te jong voor?
    2) Wat kan ik verder nog doen tegen het krabben? Ik geef al havermout badjes, gebruik kidsclin, en knip haar nagels kort, maar ze blijft toch wrijven/krabben. Sokjes over haar handjes doen werkt helaas niet echt, want ze gaat dan gewoon met die sokken lopen wrijven (en ze wordt wild aggressief ;)). Ik ben zo bang dat haar hoofdje straks onder de littekentjes zit, aangezien ze daar de meeste pokjes heeft. :(

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ze zeggen dat de kans bestaat dat ze het nogmaals krijgen inderdaad, maar het hoeft niet. Onze middelste kreeg met 6 weken oud misschien drie waterpokken, maar tot op heden heeft ze het niet nogmaals gehad: niet toen het een aantal maal op de psz heerste, maar ook niet toen de jongste ze twee maanden terug had. Wie weet komt het ooit nog, maar eerlijk gezegd verwacht ik het niet meer.

Tegen het krabben/wrijven, lastig hoor! Denk dat je al gedaan hebt wat je kunt :(

3. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fenistil druppels werkten hier wonderen tegen de jeuk. Ze worden er ook wel slaperig van, dus ik gaf het wel op strategische momenten :)

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier heeft de oudste ze met 3 maanden gehad en met 2 jaar 10 maanden.de 2e keer was een stuk minder heftig, haar zusje van 10 maanden zat behoorlijk onder maar zij had er maar een paar.

5. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    @Belle: Kun je die Fenistil krijgen zonder recept of moet ik eerst langs mn HA?

@Abri: Wow, 6 weken is wel heel vroeg. Maar als ze ze niet meer heeft gekregen toen de jongste het had, lijkt de kans me inderdaad groot dat ze immuun is. Goed om te horen!

@LIeke: dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord. Dat als ze ze nogmaals krijgen dat het dan wel een mindere variant is gelukkig.

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mij werd verteld dat de 'grens' ligt bij de 6 maanden. Ik heb zelf waterpokken gehad toen ik 5 maanden oud was en kwam er deze zwangerschap achter dat ik helaas geen antistoffen in mijn lijf heb.
    Schrijf het wel op, mocht je dochter over zoveel jaar zwanger willen worden/zijn, dan moet ze zich even laten testen. Ik weet uit ervaring dat het geen prettige ervaring is om zwanger te zijn en in aanraking te komen met waterpokken zonder zelf de antistoffen te hebben...

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ze gehad toen hij een half jaar oud was. Hij is er heel ziek van geweest, met ziekenhuisopname. Toen is er door de kinderartsen gezegd dat hij ze zeer waarschijnlijk niet nog een keer krijgt omdat het zoooo heftig was. Ze hadden het zelden zo heftig gezien.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En als ze het al een tweede keer krijgt dan is het meestal maar heel licht.
    Sterkte!

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze oudste zat op zijn 1e verjaardag verschrikkelijk onder de waterpokken.
    En hij heeft het idd nog een keer gehad, maar toen had hij iets van 10-25 plekjes.

De grens zou liggen op een jaar, dus ja het kan nog een keer.

10. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Tip:
    Doe havermoutvlokken in een hydrofiel(washandje) en maak die met een elastiek ofzo dicht. Leg dat in een bakje met water. Er komt dan een laag slijm op de hydrofiel. Dat slijm kan je gebruiken om je kindje in te smeren. Dat hielp hier echt supergoed.

11. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fenistil is in België vrij te verkrijgen!

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

HAvermoutbadje niet doen bij open pokjes

13. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier heeft de jongste het van de oudste gekregen, hij was toen 10 maanden oud. Hij had het zeer heftig, zat werkelijkwaar helemaal onder en verging van de jeuk. Ik heb toen ook havermout in een washandje gedaan en tweemaal daags in een lauw badje. Verder had ik Heltiq waterpokken, hielp redelijk. Hij heeft helaas door de vele en grote pokken toch littekens overgehouden, vooral op zijn gezichtje 😔 Maar omdat het zo heftig was, verwacht ik niet dat hij ze nogmaals krijgt. Als hij nu nog niet immuun is, dan weet ik het ook niet meer! Succes in ieder geval!

14. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn jongste kreeg ze met 6 mnd, heel heftig ook, de huisarts en de cb-arts zeiden allebei dat ze het waarschijnlijk niet nog eens zal krijgen omdat ze het zo heftig heeft gehad.

Ze heeft er wel nog littekens van nu, ze is nu net 1, maar ze worden wel nog steeds vager. Toen ze ze had en vlak erna dacht ik echt dat ze enorme littekens zou houden, maar dat valt dus gelukkig mee!

15. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Bedankt voor jullie reacties!

@Belle: ik heb het even gecheckt en hier helaas uitsluitend op recept te verkrijgen.

@Polletjepiek: Ah, thanks- klinkt logisch, maar daar had ik niet eens aan gedacht. Wel lastig overigens, want inmiddels heeft ze pokjes in alle fases, waardoor die badjes dus geen oplossing meer zijn. Heb wel het idee dat KidsClin iets doet en dat smeer ik nu maar op de dichte pokjes.

Gisteren had ze uiteindelijk toch flinke koorts en voelde ze zich duidelijk beroerd. Vandaag ging het ondanks een slechte nacht toch al stukken beter. Veel maar nog niet alle pokjes hebben al een minuscuul laagje korst. De koorts is ook een stuk lager en ze heeft vandaag zelfs -ondanks haar ziek zijn- haar eerste drie losse stapjes gezet :D. Hopelijk gaat het morgen nog weer wat beter! Wat betreft littekens kan ik nu nog niets zeggen en moeten we zien hoe het eruit ziet als alles opgedroogd is en de kortsjes eraf gevallen zijn. Mn oudste heeft wel een paar iets grotere littekens, maar die zitten allemaal op haar lijfje. Mn jongste heeft helaas veel meer pokjes in haar gezichtje.

Deel Deze Pagina