hallo de eerste week willen we ons keintje in een wieg op onze slaapkamer,,hebben we nu appart beddengoed nodig voor dit wiegje of kan je dat voor in het ledikantje pakken,,anders koop je alles dubbel..en wat is een molton hoeslaken,,,ik zag op de pranatal uitzetlijst dat je 3 gewonen hoeslakens en 3 moltonhoeslakens nodig hebt?
Elk wiegje is anders, maar voor mijn wiegje is het beddengoed van het ledikant veel te groot. Ik heb er dus wel speciaal beddengoed voor gekocht. Dit kun je overigens ook weer gebruiken in de bak van de kinderwagen.
Het beddegoed van het ledikant is echt te groot voor een wieg. Je kan dan beter wiegespul kopen en dat later ook in de kinderwagen gebruiken. Gewone hoeslakens zijn de lakens die je bovenop het matras doet (net zoals bij je eigen bed). En molton hoeslakens zijn hoeslakens van dikker materiaal. Dit is tegen doorlekken ed. Het beschermt dus je matras. Wel echt een aanrader om te kopen.
ok ja ik ben altijd zon twijfelaar ik heb al van alles maar ik weet niet of het genoeg is kan iemand even naar mijn lijstje kijken ik heb het volgende ledikantje matrasje 1duo deken 2 overtrekjes 1 bedzeil ik moet nog 3 hoeslakens 2 molton hoeslakens? ( is het of dit of de gewonen hoeslakens? of echt allebei) 1 bedzeiltje erbij is dit het zo dames?
Ik zou je wel aanraden om inderdaad voor onder je gewone hoeslakens molton hoeslakens te kopen. Bedzeiltje heb ik niet gebruikt (wel gekocht overigens). Mocht niet meer van mijn kraamzorg. Voor je wieg zou ik ongeveer hetzelfde aanschaffen: - 2 dekentjes - 2 molton hoeslakens - 2 hoeslakens - 2 lakentjes Voor de kinderwagen idem. Tenzij je het dekbedje gaat gebruiken bij de kinderwagen, dan hoef je geen dekentjes. Voor de kinderwagen heb ik trouwens 1 deken, die doe ik dubbel, lekker warm!
ja dan wilde ik idd de dekentjes die ik gebruik voor de wieg gebruiken voor de kinderwagen...maar bij mijn kinderwagen zit een deken trouwens...
jawel zeker wel..maar tis toch wel ff goed kijken hoe en wat,,je wilt natuurlijk geen smakken met geld uitgeven als het niet hoeft,,voor je het weet heb je alles dubbel
het beddengoed voor de ledikant is bij onze wieg veelste groot, heb speciaal 1 duo deken 1 laken 3 overtrekjes gekocht bij prenatal voor de wieg.. kun je later mooi weer gebruiken voor het matrasje voor in de kinderwagen.. en als het te weinig is , het kan er later altijd nog bij gekocht worden..!
Hoi Danielle Hebben jullie zelf geen molton onder jullie hoeslaken? Volgens mij is dat heel gebruikelijk... In de wieg kun je als molton ook een flanellen doek onder het matrasovertrekje leggen. Volgens mij is een bedzeiltje gewoon verboden. Dat mag nóóit onder het hoofdje van een kindje liggen. (wel tot het middel dacht ik) En als de kruik gaat lekken ligt je kindje in het hete water Heel veel kraamverzorgsters halen zo'n zeiltje weg. Als ik jou was zou ik voor de wieg van alles 2 kopen (een in de was, een op bed) Dus als je voor de duodeken 2 overtrekjes hebt en 2 hoeslakentjes en 2 moltons of flanellen luiers ben je klaar.
hallo lynn22 wij hebben dit bij ons matrasje gekregen (leg je deze onder het overtrekje?) we hebben een duo deken met 2 overtrek setjes,,,,wat heb ik nu nog nodig bij alle uitzet lijsten staat 3 gewone hoeslakens en 3 moltonhoeslakens heb ik dit nodig? molton onderlegger? en ? een molton hoeslaken?
Je hebt 1 deken met 2 overtrekjes, dus dan koop je er nog 2-3 hoeslakentjes en 2 moltons bij, dan ben je klaar. Bij de Hema is alles nu afgeprijst qua beddengoed. Drie moltons is veel hoor, 2 vind ik genoeg, en als er 1 extra bij moet dan is ´t zo gekocht. Dat bedzeil wordt bij veel mensen niet meer gebruikt omdat de kraamzorg het afraad.
dus met moltons bedoel je molton hoeslakens? ja ik zag het idd bij de hema echt super geprijst ,,hoe zit dat met aerosleep hoeslakens moet je als je deze koopt dan ook een earosleep molton bij kopen?
Ja, moltonhoeslakens. Je hebt dan het matras, daarop een moltonhoeslaken, daarop een gewoon hoeslaken, evt. een hydrofiel onder het hoofdje voor het spugen, daarop je kindje, daarop je dekbedovertrekje met het dekentje er in.
Als je niet met losse dekentjes en lakentjes wilt werken, kies je voor de duo-deken. De duo-deken vervangt het dekbed.een duo dekbed zijn eigenlijk 2 dekens,ze zitten met klitteband op aan elkaar! zo kan je ervoor kiezen om ze eraf te halen,zo heb je 2 handige dekens. Voordat je de duo-deken op het bedje legt, stop je deze in een dekbedovertrek. Er bestaan dekbedovertrekken met veel verschillende kleuren en prints.
als je ervoor kiest om een aerosleep hoeslaken te willen gaan gebruiken (zonder aerosleep matras oeregens) met je dan onder je aerosleep hoeslaken nog een molton hoeslaken gebruiken? gaat dan de werking van het aeromatras niet verloren?
Neh, dan kun je die molton overslaan, molton is meer ter bescherming van je matras, en dat is overbodig in dat geval.