voedingsarmband

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door julia6, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Wie van jullie heeft ervaring met de voedingsarmband? (http://www.oggies.nl/voedingsarmbanden.html) Bij mijn eerste die ik ruim 10 maanden bv heb gegeven werd ik gek van mezelf omdat ik steeds weer vergat welke kant eerst te voeden, hoe laat was de laatste voeding etc etc. Nu zit ik mij af te vragen of dit misschien een leuk kraamcadeautje is en ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen! Dus... als iemand hem heeft gebruikt of nog gebruikt, let me know, zijn jullie er tevreden over of is het een miskoop of iets ertussenin?

Alvast bedankt!

2. Mavie

Mavie Lid

6 mrt 2007
    25
    0
    0
    Informatieanalist
    Assendelft
    Kwam laatst dit tegen: 'itzbeen' http://www.amazon.com/Coast-Innovations-Itzbeen-Baby-Timer/dp/B000MEB3GE....

Dacht: had ik dat maar eerder gezien... hoefde ik niet in de weer met boekjes. Alhoewel dat is wel leuk voor later. Heb tot ongeveer 10 maanden alles opgeschreven.

Ik weet natuurlijk niet of dit praktisch is met borstvoeding; je moet toch iets meeslepen.

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik noteer elke voeding in m'n telefoon, dus ook de tijd en welke kant.

4. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hoi,

Ik heb geen ervaring met de armband die jij laat zien, maar wel met een plastic armband met een schuifje. Hier kun je ook de tijden op aflezen zeg maar.
    Ik gebruikte hem voor de flesvoeding, want mijn geheugen liet me echt in de steek de eerste weken. En ik vond het ideaal, kon zo weer zien van oh ja zo laat heeft hij eten gehad.

Volgens mij is het een leuk kraamkadootje, het ziet er ook erg leuk uit. Valt niet eens op dat het een voedingsarmband is.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Voelde je dan niet welke kant het volst was?
    Ik heb nooit problemen gehad om te onthouden welke kant aan de beurt was, eigenlijk, voelde altijd duidelijk verschil.

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nee Luppy, voelde niet altijd welke kant aan de beurt was. In de eerste weken wel, groot verschil, maar zo na een maand of 2 toen alles weer wat in proporties kwam kon ik dat verschil niet meer zo goed zien, denk ook omdat hij tegen die tijd misschien gewoon beide kanten bijna leegdronk en hij 2 kanten kreeg per voeding op advies van de kraamzorg. Vandaar dat ik nu dus een oplossing zoek.
    Mavie, ziet er wel super uit zo'n ding, helemaal voor iemand die wel van technische speeltjes houdt, zal er eens over nadenken. Die armband blijf ik namelijk toch ook nog erg leuk vinden! Maar dank je wel voor de tip!
    Mocht iemand toch nog ervaring hebben met die armband, laat effe weten! :)

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik draai de sluiting van mijn voedingsbeha altijd om.
    en de tijden die onthoud ik wel

8. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Het lijkt me een heel leuk kadootje. Ook als diegene er toch nog voor kiest om flesvoeding te geven is het erg handig.
    Ik schreef alle tijden op anders wist ik het echt niet meer.

9. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik was tevreden met mijn bv armband (glow in the dark). De armband zat aan de kant waar ik als laatst bv had gegeven (je kon ook de tijd aangeven). Je hebt ook van die bandjes die je aan je bh kan hangen.

10. Sijke

Sijke Bekend lid

lijkt me niet zo heel handig eerlijk gezegd, maar ja, smaken verschillen. Ik heb wel eens een soort strikje/lusje gezien wat je om je bhbandje kunt doen en ook gemakkelijk kunt verplaatsten.
    Zelf schreef ik iedere voeding in een boekje, als je weggaat neem je het mee of onthoud je het even. Welke kant onthield ik door het kussen te laten staan aan de kant waar ik het laatst gevoed had (vaste voedingsstoel op kamertje en beneden een vast kussen op de bank).

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    krijgen ze geen voeding op vaste tijdstippen, om de 3 uur...? ik ga ook borstvoeding geven, ik gebruik gewoon een (haar) elastiekje die ik van pols naar pols doe zodat ik weet welke borst. ik dacht altijd dat babytjes routine moesten krijgen bv 6u sochtends, 9uur, 12uur, 3uur, 6 uur, 9 uur en 12uur en dan weer sochtends om 6uur beginnen? onervaren he...

12. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Heb je het nodig dan? Ik heb 6 maanden borstvoeding gegeven. Ik gokte maar wat. Het maakt echt niet uit om iedere keer bij de andere kant te beginnen hoor, je geeft vaak zat per dag. En wanneer gegeven? Dat is niet belangrijk. Borstvoeding geef je op verzoek. Dus al is het een half uur geleden, als je kindje honger heeft leg je aan. Zo werkt het het gemakkelijkst!

Dus: geen geld aan uitgeven, is helemaal niet nodig. :)

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Pollywop: het is niet altijd mogelijk op verzoek te voeden hoor! Bij mijn eerste deed ik dat wel, maar met een peuter van net 2 aan mijn zij moest ik bij de tweede toch echt duidelijke tijden gaan aanhouden hoor!

Ik kon ook altijd precies voelen welke kant aan de beurt was. Hoefde ook maar 1 borst per keer te geven. Maar mijn kraamhulp had wel een goeie tip. Neem een haarknipje en klik die vast aan je bh-bandje van de borst die je net hebt gehad. Nou ben ik zelf allergisch voor metaal wat dit alweer wat onhandiger maakt, maar je bandje een slagje draaien kan natuurlijk ook. Of wat dacht je van de borst die aan de beurt is van 2 ipv 1 pad voorzien?

Bij voeden op verzoek maakt de tijd ertussen nog niet zo veel uit. En als je tijden aanhoudt: die veranderen niet zo snel dat ze niet meer te onthouden zijn! Eerst zit er 3 uur tussen en als ze wat groter zijn 4 uur ;)

Maar geld eraan uitgeven is dus niet nodig.

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ik heb even gekeken op de site en het lijkt mij een super leuk kraamcadeautje!
    Zeker doen, is voor flesvoeding ook handig lijkt me.
    Ik vind zelf de zwarte het leukst en denk dat ik hem ga bestellen!

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik ga ook niet op verzoek voeden, heb ik bij de eerste ook niet gedaan. Trouwens, zodra je in een ritme zit en je kleintje went aan het ritme komt hij om de zoveel uur, en voed je dus eigenlijk toch op verzoek, alleen volgens een fijn ritme voor kind EN moeder ;) En ik heb idd ook een peuter aan mij zij, dus een beetje bewegingsvrijheid en niet het risico elk half uur te voeden lijkt mij fijner. Het blijft misschien een overbodige luxe zo'n armband. Heb bij de eerste wel 10 maanden of opgeschreven op een papiertje, tot ik daar geen zin meer in had, een stipje met pen op mijn hand om te onthouden welke kant aan de beurt was, een kussen op de bank etc etc. Ofwel het stipje verdween, het kussen... heb ik die nou niet net verwisseld of?, etc etc. En zo'n armbandje lijkt mij toch handig omdat je de tijd erin zet, die kan je moeilijk met een schuifje aan je bh onthouden. Voor welke kant voeden is dat schuifje trouwens wel een goeie oplossing! Maar met mijn geheugenverlies niet genoeg! :) Ik denk dat ik dus toch maar gewoon zo'n armbandje aan iemand cadeau vraag, er zijn genoeg mensen die mij vragen wat we willen hebben omdat we natuurlijk van de eerste nog veel spullen hebben en gebruiken. Dan maar beter iets specifieks vragen en ik denk dat het toch best handig zal zijn, ookal misschien een beetje overbodig ;) Soms genieten van een beetje luxe :)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee hoor, zeker niet zo dat kindjes op vaste tijdstippen voeding moeten. Je kan dit met borstvoeding proberen maar met kunstvoeding word het meestal gedaan. Met kunstvoeding zit je aan een maximaal aantal ml per dag. Bij borstvoeding niet, dat is ook lichter verteerbaar dan kunstvoeding en laten kindjes niet altijd 4 uur tussen een voeding zoals kindjes doen die bijv om de 4 uur 180+6 kunstvoeding krijgen. Om je borstvoeding goed op gang te laten komen en je productie goed te houden, het vraag en aanbod op elkaar afgestemd houden. Kan je beter op verzoek voeden. Hierdoor word vraag-aanbod op elkaar afgestemd en zit je niet met een achterblijvende productie.

Verder met de voedingsarmband geen ervaring, maar weleens van meiden gehoord die hem gebruik(t)en en er super tevreden over waren.
    Liefs, Hanneke!

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heb ook wel eens naar zo'n armband gekeken, maar ik vind ze zo duur!

Hier ook op verzoek, dus zo'n armband had hier wrs toch niet gewerkt. half uur-uur-soms 2 uur-vannacht 6 uur achter. Nu voel ik het ook welke borst ik heb gehad, althans redelijk. En anders is het ienemiene mutte;)

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik heb 'm net besteld op die site voor mijn hoogzwangere vriendin, bedankt voor de tip!

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik zit net te kijken op die site, ze kosten maar 15 euro.

Zaakje hier durft er 50 euro voor tevragen, vandaar dat ik dacht dat ze zo duur waren.

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Idd, ze zijn niet zo gek duur. Je kan haar trouwens ook een mailtje sturen mocht je er 1 willen met andere kleurencombinatie ;)

Deel Deze Pagina