Hoe hydrofiele luiers monddoekjes te wassen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by missguit, Jun 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missguit

missguit Bekend lid

May 17, 2011
    886
    1
    16
    Hoi meiden,

Binnenkort wil ik ook beginnen met het wassen van de kleertjes en alles.
    Ik las op de verpakking bij de hydrofiele luiers dat je ze koud moet wassen?Hoe doen jullie dat?ook op 60 graden?Want dat is warm?Of moet je ze eerst een nachtje laten weken in koud water en dan warm wassen....op 60 graden..

Wie helpt mij;)?

Alvast bedankt!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik was eerst gewoon alles op 30 of 40 en als het gebruikt is soms de luiers op 60. 't Zijn gebruiksvoorwerpen toch? Ze zouden tegen de kookwas moeten kunnen.

3. Meandor

Meandor Bekend lid

Jan 9, 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    De eerste keer op 30 graden, daarna gewoon op 60 of desnoods 90, kunnen ze prima tegen! :)

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Ik laat dit soort dingen altijd even een nacht weken in koud water en was het daarna gewoon op 40 graden.

5. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    :$ Dat wist ik niet? Ik heb alles al klaar en gewoon heet gewassen en gestreken. Waarom zou het koud moeten?
    Het gaat toch om de chemische fabrieksstofjes die eruit moeten?

Wel goedkoper om het koud te wassen.

6. missguit

missguit Bekend lid

May 17, 2011
    886
    1
    16
    stond op de verpakking (prenatal)liefst eerst in koud water wassen..tja dat wist ik ook niet hoor..want had her en der ook al gelezen dat ze anders krimpen..maar goed..kennelijk is het bij jouw wel goed gegaan?:D

7. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

Dec 15, 2011
    173
    0
    0
    dat is zodat ze beter vocht opnemen, net als bij handdoeken en theedoeken. eerste keer koud wassen of in emmer koud water laten weken en daarna normaal wassen.

8. Blays

Blays Niet meer actief

Heb ze gewoon op 30 graden gewassen, als ze gebruikt zijn kunnen ze wel op 60 :)

9. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    gewoon op 40 of mssn wel 60 gewassen...
    wist niet dat het eerst koud moest hihi

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Eerste keer heb ik ze koud gewassen, nu gaan ze meestal op 60. En je kunt ze beter ook niet strijken; ongestreken nemen ze meer (en sneller) vocht op!

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hier ook eerste keer koud gewassen (zoals alle nieuwe spullen) en daarna gewoon op 60°. Ik strijk ze wel altijd, want dan ben je zeker dat alle bacteriën er ook uit zijn. Heb ze lange tijd ook op het verzorgingskussen gehad en dan hing er al eens regelmatig plas of stoelgang op.

Share This Page