Gevoelig kindje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cindya1, Nov 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cindya1

cindya1 Actief lid

Nov 19, 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Beste dames,

Ik merk dat mijn zoontje, nu 9,5 maanden, na een drukke dag 's avonds ongeveer een uur na het slapen gaan in een keer wakker schrikt en hard begint te huilen. Echt overstuur, dus laten huilen heeft geen zin (heb ik geprobeerd en werkt niet ...)

Ik haal hem er dan uit, zing een liedje en 9 van de 10 keer valt hij dan in slaap en slaapt dan door tot de volgende ochtend. Een enkele keer werkt dit niet en moet ik hem aanleggen. Daarna valt hij dan tevreden in slaap en leg ik hem terug in zijn bedje.

In de meeste gevallen slaapt hij door zonder wakker te schrikken, maar meestal wordt hij wakker na de volgende dagen:
    - Als we bijvoorbeeld uit logeren zijn en hij in een 'vreemd' bedje ligt (bijvoorbeeld als wij logeren bij opa en oma)
    - Als hij een drukke dag heeft gehad, bijvoorbeeld een verjaardag van zijn neefje met veel geluid, drukke (kleine) kinderen en veel mensen

Mijn vraag is, is dit te wijten aan zijn leeftijd en groeit hij hier overheen, of is dit iets wat hij altijd zal houden en met de leeftijd af zal nemen?

Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe is dit over gegaan (of misschien wel niet overgegaan?)

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Fem heeft het tussen 5 en 8 maanden gehad. Precies jou verhaal.
    Nu al 2 weken niet gehad, gelukkig.

Ik denk dat het te maken heeft met ontwikkeling.

3. Icnurse

Icnurse Actief lid

Jun 11, 2012
    282
    0
    0
    Ons mannetje heeft dit ook vaak na een drukke dag! Begon zo rond de 6 maanden. Ze verwerken alles wat er gebeurd is natuurlijk. lekker even troosten!!

Liefs

4. cindya1

cindya1 Actief lid

Nov 19, 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Inderdaad! Ben alleen benieuwd tot hoe lang dit duurt, of dat het vanzelf overgaat ...

Iemand ervaring mee?

By the way, onze zoontjes zijn precies even oud! Hier ook 03-02-2013. Winterkindje ... wat was het koud he, die eerste maanden. Pas eind mei konden we hier lekker van de zon genieten.

Liefs,
    Cindy

5. cindya1

cindya1 Actief lid

Nov 19, 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Ja, ben erg benieuwd wanneer deze fase voorbij is ... We gaan gewoon door met alle activiteiten, hij moet er maar aan wennen. Binnenkort weer een verjaardag, rond Sinterklaas weekendje Landall en natuurlijk Kerst eind december ... drukke maanden zo aan het eind van het jaar.

Share This Page