Voor baby's tot 2 jaar geldt een bagagevrijdom van 10 kg, inclusief buggy en/of Maxi Cosi. Buggy, kinderwagen, Maxi Cosi. Let op: alleen een inklapbare lichtgewicht paraplubuggy (5-7 kg) mag meegenomen worden tot aan het vliegtuig. Alle overige buggy's en kinderwagens worden bij de check-in balie ingenomen
Ja. Ik heb net nog even gebeld en ze nemen de wandelwagen echt in bij Transavia. Dat het weleens lukt met een kleine baby en een kinderwagenbak is pure coulance en daar mag je niet vanuit gaan!
je mag 10 kilo voor je kindje meenemen maar daar gaatde buggy wel van af, dus weegt die 7 kilo mag je 3 kilo meenemen als bagage eten en drinken voor de kleine moet je apart aangeven zodat je meer mag meenemen dan de 100ml
Kreeg idd het zelfde antwoord op mijn mail.... Maar had niet het hele toppic gelezen duurde te lang dus sorry voor de dubbele vraag.....
Ik denk dat ze niet zo streng zijn met die 50 kilo. Heb trouwens nog nooit meegemaakt dat ik een paar kilo extra moest betalen. Met een baby zijn ze denk ik wel schappelijk.
Ik hoorde vandaag op het reisbureau dat de buggy`s nadat je in het vliegtuig zit alsnog het ruim ingaan en dat er behoorlijk hardhandig mee omgegaan word.
er wordt wel hardhandig mee omgegaan, net zoals een rolstoel keer de rolstoel van me moeder kapot terug gekregen we nemen onze reserve buggy mee
Volgende probleem: ik geef borstvoeding en er zijn een aantal redenen dat dat niet gaat werken in een vliegtuig; privacy, drukte, formaat kind (ruim 80cm en 12 kilo). Nu mag je onbeperkt opvolgmelk en water meenemen. Ik zou graag een fles met appelsap en wat crackers mee willen nemen voor tijdens de vlucht, zou dat mogen?
@ Zogelukkig: Met kindjes doen ze niet zo moeilijk. Vorig jaar was mijn dochter nog een ukkie, maar mocht onbeperkt water ed meenemen in het vliegtuig. Ook flesjes die al open waren. Nu neem ik ook gewoon wat te eten voor haar mee. (broodje, crackertje of een soepstengel) Ik ga ervan uit dat het geen problemen geeft. Ik kreeg gister onze tickets (transavia) en in een begeleidende brief stond vermeld dat de buggy incl. is in de 10 kilo die je mee mag voor je kindje! (voor degene die daar nog vragen over hadden! )
Hier deden ze over vocht ook niet moeilijk.. Mijn zoontje was bijna 7 maanden en hij had ook gewoon een flesje ranja en ik een fles water en poedermelk..
Moet je dat dan laten zien bij inchecken/douane? Mogen verpakkingen open zijn (crackers, flesje water/sap)?
Nee mijn zoontje had z'n drinken gewoon in zijn handjes in de kinderwagen, de rest zat in mijn pampertas...