Over ongeveer vier weekjes gaan wij op vakantie naar Turkije. Ons zoontje is dan 7 maanden. Op het reisbureau werd verteld dat je je wandelwagen gewoon mee mag nemen tot aan de gate en dat deze daar ingenomen wordt. Nu lees ik overal dat buggy's tot 5 kilo mee mogen tot aan de gate en grotere wandelwagens dat je die bij het inchecken al moet inleveren. Wij willen namelijk onze bugaboo meenemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt mij namelijk niet zo praktisch om nog een paar uur met een baby op je arm te moeten rondlopen, los van evt. vertraging die je kan hebben en je kleintje nergens in kan zetten.
Wandelwagen moet je inchecken en buggy mag mee tot aan de gate, ik zou een dan een draagzak meenemen voor de tijd dat je geen wagen hebt.
Ik heb in hk toevallig een bugaboo bij de gate gezien, volgens mij verschilt het heel erg per vliegmaatschappij, standaard is wel wandelwagen inchecken en buggy tot aan de gate... Zou voor de zekerheid rechtstreeks met de vliegmaatschappij bellen of een draagdoek meenemen.
Ik zou sowieso de bugaboo niet meenemen het vliegtuig in. Er wordt ontzettend met spullen gesmeten. En er zijn genoeg mensen die hun kinderwagen kapot terug kregen. Ik zou een buggy meenemen, deze mag je tot aan het vliegtuig bij je houden. En na het vliegen krijg je hem gelijk weer terug.
Wij nemen altijd de goedkopere buggy mee op vakantie en niet onze Quinny Buzz.......er wordt mee gegooid en heb ook weleens meegemaakt dat eht la een half uur buiten in de regen lag! Houdt er ook rekening mee dat je de buggy niet bij de gate terugkrijgt op je bestemming of op Schiphol.... Wij zijn tenminste nu 6x met ons dochtertje gaan vliegen, 3x naar Engeland, 2x naar Griekenland en 1x Spanje en bij alle keren kregen we de buggy pas op de bagageband... Veel plezier!
Bedankt voor de tips! Wij willen juist wel onze Bugaboo meenemen omdat hij op de vakantiebestemming er waarschijnlijk veel in zal liggen slapen. Hij is een hele makkelijke slaper en we hebben goede hoop dat hij in de schaduw onder een boom in zijn wagentje gewoon in slaap valt. De Bugaboo heeft gewoon meer comfort dan een "simpele" buggy. We weten idd dat je de buggy pas terugkrijgt bij de bagageband, maar dat is geen probleem... We hadden al min of meer besloten om de Quinny Zapp mee te nemen en de Bugaboo zodat we de Bugaboo kunnen afgeven bij inchecken en de Zapp mee kunnen nemen tot aan de gate. Beetje omslachtig, maar willen heel graag de bugaboo meenemen puur voor het comfort dat deze biedt.
Ik zou je dan aanraden om zo'n reistas te kopen, die zijn er speciaal voor de Bugaboo. Blijft je wagen tenminste schoon en worden beschadigingen beperkt.
Hier ook naar Turkije geweest, gevlogen met Transavia. Idd moest ik mijn wagen inleveren met het inchecken, kleine op mijn arm gehouden. Handig is het niet, maar het was prima te doen. Op de terug weg mocht ik de wagen wel tot de gate bij mij houden!
Bij de zapp zit als het goed is ook een beschermtas, zou die ook gebruiken, want ondanks dat de zapp meeging tot de gate, is de tas bijna versleten... kun je nagaan wat er met je buggy gebeurt in het vliegtuig... In taiwan deden ze de zapp in een speciale "ballon", tegen het stoten, maar volgens mij doen ze dat alleen als ze plaats over hebben of zo... Want ondanks dat we met de zelfde maatschappij gingen, hebben we het daarna niet meer gezien...
Ik zou geen dure kinderwagen mee nemen hoor .. Vorig jaar kreeg ik onze kinderwagen terug op de bagage band zonder wieltjes .. Ik zat toen op kos in Kardamena ( zuiden van kos ) en moest dus 1,5 uur rijden om bij kosstad te komen om een nieuwe kinderewagen te kopen want die hadden ze niet in dat dorp waar wij zaten .. Slaapt hij in een '' gewone '' buggy ook gewoon goed ? Aangezien je zegt dat hij een makkelijke slaper is zou ik er persoonlijk voor kiezen om een goedkopere kinderwagen mee te nemen .. Succes iig ..
We hebben idd besloten om een goedkope buggy mee te nemen. Waarschijnlijk slaapt hij daar net zo goed in . De bugaboo moet ook uit elkaar gehaald worden anders kan je deze niet inklappen. Ik zie het al helemaal voor me als we straks in Turkije aankomen en alleen het onderstel is er nog maar en de rest is foetsie..., net zoals jij dus met de wielen van de kinderwagen hebt gehad. Heel handig En het voordeel van een kleine buggy is dat deze zeker weten tot aan de gate mee mag. Wel zo praktisch...