Mijn dochter van nu 15 maanden oud hoest al een aantal maanden ontzettend. Vreemd is dat ze niet of nauwelijks overdag hoest, maar alleen het `s nachts, er komt dan zoveel slijm omhoog dat ze er verdrietig van word! Ook word ze al maanden `snachts wakker en kan pas weer de slaap vatten na een slokje drinken. Ze hoest dan soms nog 15 minuten na en valt dan in slaap soms rustig. Soms snikkend en verdrietig. Je hoort als ze ademhaalt een kleine roggel ( ik denk dat zelf altijd hoest een even flink) en als je haar rug vasthebt voel je het ook "vastzitten" Ook valt me op dat ze vaak een bleek gezicht heeft en rode randen om de oogjes. Nu ben ik al een aantal keren bij de dokter geweest en hebben ze zelfs een longfoto gemaakt om te kijken of ze iets ingeslikt had.... Gelukkig was dit niet het geval. De dokter denkt nu aan astma, maar zegt dat ze dan ook moet piepen. Nu wordt ik zelf van internet niet zo heel veel wijzer en zou graag wat ervaringen uitwisselen met andere ouders. Wat waren bij jullie de klachten en hoe wordt jullie kind nu behandeld? bedankt alvast!
Mijn zoontje is wat jonger als jou kindje, Maar mijn zoontje had ook een roggelende / zaagende ademhaling, en hoesten ook heel erg veel! Mijn zoontje maakt ook geen piepend geluid. Zijn longetjes waren verder ook schoon, de Kinderarts heeft hem toch een puffer gegeven met flixotide 125, dit krijgt hij nu 2 maal per dag, en hier gaat het nu stukken beter met hem
Kan ze niet allergisch zijn voor iets in haar matras/bed/kamer? Dat ze daar luchtwegklachten van krijgt? Ik zit maar te gissen hoor
Hier was ze altijd als ze verkouden was enorm benauwd. Beetje grauwig gezichtje, rode kringen rondom de ogen, piepen met ademen.. Ze heeft een puf gekregen, die krijgt ze nu twee keer per dag en sindsdien gaat het een stuk beter en heeft ze veel minder last!