Wandelwagen, tot welke leeftijd?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door monkeylove, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lianna zit niet meer in de wandelwagen sinds ze 2 is. Yosyp wilde rond die leeftijd er ook niet meer in. Jorja wil niet in de wandelwagen, maar die moet anders loopt ze weg. Af en toe gaat ze er uit en dan houdt ze de wandelwagen vast.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lenn zit eigenlijk nooit meer in de buggy. Denk dat ik hem dit jaar 3x gebruikt heb. Eigenlijk alleen omdat mn moeder meeging naar de dierentuin:D Zij vindt het leuk om hem te duwen en Lenn is dan spontaan zo lui als wat:D
    Dagje dierentuin redt hij ook prima, sjouwt rustig 3 uur lang de dierentuin door. Meerijplankje gaat wel standaard mee, maar eigenlijk staat hij daar ook nauwelijks meer op..

We wandelen elke dag wel veel. Kunnen rustig na 1.5 uur pas weer thuis komen. Gewoon richting de eendjes, geitjes of gewoon dom rondlopen.

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij gebruiken,de buggy dan,nog wekelijks. Als we meerdere winkels ingaan meestal. Hij verveelt zich snel en gaat drama maken en dan vind ik zo een buggy wel erg handig;)

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Isabelle wordt in september 2 en wij gebruiken 'm eigenlijk al een paar maanden niet meer.

5. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik gebruik de buggy alleen nog als mijn zoon ( bijna 4) in de winkel vervelend wordt als we gaan winkelen voor bijv. kleding. Dan is het hup de buggy in. Zolang het goed gaat mag hij gewoon lopen en verder gebruiken we de buggy nooit meer.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn dochter wordt in september ook 2 maar hier gebruiken we de wandelwagen nog volop. Dochter heeft bananen in de oren als ze loopt en ze gaat links als ik rechts ga.

DUs ik denk dat we voorlopig de wandelwagen nog wel gebruiken.

Ze loopt wel regelmatig maar met de hond uitlaten, winkelen of dagjes uit gaat ze gewoon in de wagen. (ben der al een keer kwijt geweest in de hema)

7. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Onze zoon van 3,5 vindt het (als uitzondering) nog heerlijk om in de buggy rondgereden te worden.

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    Wij gebruiken hem nog volop, vooral als ik alleen weg ga met mijn zoontje gaat hij bij voorbaat in de wagen om de simpele reden dag hij veel harder en sneller loopt als ik en dat erg goed weet en als hij een klierbui heeft hier dankbaar misbruik vanmaakt en er snel vandoor gaat want mama kan dan toch niet bij me, maar hij zal echt niet netjes stoppen voor de weg,we oefenen het los mee gaan geregeld en het gaat steeds beter maar ik vind hem nog te impulsief om zelf volledig los mee te nemen ;).
    Oja en braderieen, rommelmarkt en dat soort dingen kun je hem ook niet los mee hebben :D

Ik zou zeggen gebruiken hoelang je het handig vind en je kindje het leuk vind.

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel zit vanaf 1,5 al weinig meer in de wagen/buggy. Gingen toen ik (bijna) uitgerekend was elke avond 2km lopen en nu nemen we die ook niet meer mee voor em. Als hij moe is gaat hij even in de wagen en dragen we lydia of zitten ze er samen in. Vind het persoonlijk onzin om kinderen die 3/4jaar zijn nog te rijden.

10. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Nou onzin? Dat verschilt per kind.
    Als ik met mijn dochter ga winkelen, ben ik meer tijd kwijt aan achter haar aanrennen dan dat ik daadwerkelijk aan het winkelen ben.
    Dat het er niet uitziet interesseert me niet. Liever vast in de buggy dan dat ik haar kwijt ben.
    Mijn dochter is drie en gebruik hem nu alleen nog voor het winkelen.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.446
    36.345
    113
    Tot een jaar of 2 gebruikte ik een wandelwagen of buggy, daarna liepen ze altijd zelf muv dagjes dierentuin oid, maar dan alleen de jongste dus. De oudste heeft sinds zijn 2e verjaardag zo ongeveer niet meer in een buggy gezeten.
    3/4 jaar vind ik persoonlijk geen gezicht meer.

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Zoontje is 2,5 en zit al minimaal 6 maanden niet meer in de buggy
    Hij loopt gewoon de hele dag, ook in de stad ofzo

Alleen naar de Efteling nemen we de buggy mee

13. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Als ik met onze dochter alleen op stap ga , loopt ze alles (3,5) maar zo dra haar broer (1,5)mee gaat en dus ook de dubbele kinderwagen wil ze niet heel veel lopen en wil ze ook zitten...
    Maar gelukkig vindt ik het geen probleem..

14. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik gebruik hem ook nog regelmatig, zeker als we wat langer moeten lopen.
    Dochter is hypermobiel en kan gewoon nog niet hele grote afstanden lopen, thuis moet ze ook regelmatig even rusten als ze veel heeft gedaan.
    Ik vind het geen probleem en we oefenen gewoon in de buurt met afstanden lopen en sinds kort gaat het ook een stuk beter met de loopfiets dus het komt vast een keer goed.

15. Helemaal mee eens! Als ik boodschappen ga doen mag Damiën op de heenweg in de buggy, in de winkel mag hij met een wagentje/mandje rondlopen en op de terugweg gaan de boodschappen in/op/aan de buggy en loopt Damiën zelf.

Als we gaan winkelen mag ie zelf lopen, maar hij krijgt maar 1 kans. Loopt ie weg, mag ie de buggy weer in.

Pretpark/dierentuin, buggy absoluut mee! Sowieso omdat het véél sneller is, en omdat ik mijn ventje echt nog geen 8 uur achter elkaar zie lopen..

16. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Met anderhalf wilde ze niet meer in de grote wagen, ze liep liever. Toen hebben we de grote wagen maar opgeborgen. Naar de stad nemen we wel de buggy nog mee maar ze loopt het grootste gedeelte eigenlijk zelf. Naar de Dierentuin ofzo gaar de bolderkar mee, maar meer voor de spullen en de tassen, mien zit er bijna nooit in ;)
    Als de tweeling er is dan is zij net 3, denk dat ze het dan wel een heel eind zelf redt, hoogstens een meerijplankje of -stepje

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn dochters zijn nu 4 jaar en eentje van bijna 3 jaar (4 aug) ... eigenlijk zitten ze er zelden nog in.... als we lopend naar de winkel gaan dan neem ik hem wel mee voor als er eentje lastig gaan doen :p dan moeten ze in de wagen.... maar gelukkig is die fase zo goed als voorbij....

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

dan houd je toch wat meer pauzes en een uitje gaat toch niet om snelheid wij passen dat gewoon aan op de kids hun loopje en even moe is even wat drinken, eten ofzo, geen probleem.

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

Misschien kan je dan wat meer met haar gaan oefenen want weglopen hoeft niet hoor, dat is een kwestie van opvoeding van vastzetten in een buggy leert ze niets uiteindelijk en blijf je het probleem houden (en je ziet jezelf toch niet met een kind van 10 ofzo in een buggy lopen)

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier een duowagen voor zoon van 2.5 en dochter van 4 mnd. Mijn zoon loopt motorisch achter hij kan wel lopen maar niet stabiel en ook niet super lang.. Een dagje weg zou niks zijn voor hem en dan is de wagen nog wel handig ;)

Deel Deze Pagina