Hoi hoi Mike is de hele dag al anders dan anders. Hangerig huilerig en vervelend. Nu is hij ook sinds vandaag voor t eerst in zijn jonge leven snik en snik verkouden . Neusje vol met snot, heel veel niezen en hij klinkt wat benauwd. Hij heeft al 2 tandjes onder(nou tandjes , paar kleine scherpe witte randjes hehe) en daar heeft hij helemaal geen last van gehad. Wel zit zijn hele mond zo langzamerhand onder de kleine bultjes dus heb zo een vermoeden dat t nu vrij snel gaat met zijn tandjes. Ook heeft hij sinds vandaag flinke verhoging(38,8 ) en ook dat is nieuw voor ons want dat is de eerste keer , als wij hem temperaturen dan, dat de thermometer over de 38 gaat. Kan dat komen omdat hij flink verkouden is of kan hij nu wel last krijgen van zijn tandjes? Of gewoon pech dat hij van beide ff last heeft? Ik weet van mezelf als ik flink verkouden ben dat ik dan altijd wel wat warmer ben dan normaal. En omdat dit de eerste keer voor ons is bij mike zijn wij natuurlijk iets meer op onze hoede als dat je t al veel vaker hebt meegemaakt kan ik me zo voorstellen. Hij dronk ook meer dan normaal en gelukkig at hij wel zoals normaal(goed dus Hij was wel snel vertrokken toen hij in bed lag. Dat scheelt dan weer hehe Alvast bedankt voor t lezen en mss antwoorden Michel
Als ik het zo lees denk ik ook een combi van beiden...Veel neusspray ( babyzeezout) gebruiken en als ie erg benauwd is de douche laten stomen en lekker ff met hem daar gaan zitten... Een halve ui op zijn kamer helpt hem de nacht goed doorkomen ( als ie steeds wakker wordt omdat zijn neus dichtzit) Hou wel even de koorts in de gaten, onze zoon( 10 mnd) heeft het deze week ook gehad met een zware hoest en rochelde... moest uiteindelijk ook overgeven etc. en bleek Bronchitis te hebben. Helaas moest ie voor het eerst aan de Antibiotica,,,, maar goed, dat lees ik bij jullie niet hoor... Succes en beterschap, en als je het neit vertrouwt gewoon de huisarts bellen, daar zijn ze voor!
Hier hetzelfde geval! Nina heeft haar ondertandjes al door en is nu bezig met boven. Daarbij is ze ook snipverkouden, veel hoesten en nogal benauwd. Ze wil overal op kauwen, kwijlt ineens en wil wat meer aandacht. Ze heeft er gelukkig nog geen verhoging bij gehad. Het is hier in huis op dit moment echt een apotheek. Babyneusspray, chamodent druppeltjes (iedere 2 uur),bisolvon (3x per dag), luuf voor het slapen gaan en een half ui onder haar bedje. Op het KDV zeiden ze dat (flinke) verkoudheid op dit moment erg heerst onder de kleintjes. Je kan er verders weinig aan doen. Vervelende is als het de verkoudheid en tandjes zijn. Veel aandacht geven en knuffelen is het beste medicijn! Beterschap
Dank je wel. Wij gebruiken alleen neusspray(baby) . Van de buurvrouw krijgen we nog spul voor de tandjes want denk idd dat het een combi is. Al lijkt hij toch meer last te hebben van de verkoudheid. Verhoging is weg. Gisteravond laat 37,2 en vanmorgen 37,6 Wel een vrij beroerde nacht achter de rug. Knaapje werd dus vaker wakker dan normaal(lijkt me logisch) en omdat hij echt niet meer in slaap kon komen(was zo rond 1 uur ) camping bedje tevoorschijn getoverd en maar bij ons op de kamer gelegd. Duurde tot over 2en voordat hij sliep. Neusje zit zo dicht en hij had ook ineens een soort van hoestaanval. Normaal maakt hij er nog wel eens een spelletje van om te hoesten . Dan stelt hij zich gewoon aan. Maar nu leek t wel of hem echt iets dwars zat. Dus mijn vriendin na een tijdje toch maar uit zijn (nieuwe) bedje gehaald en rondjes gelopen. Ging toen wel iets beter. Na 2en dus sliep hij ,al ging t niet van harte. Zijn lichaam was moe alles was moe alleen hij voelde zich te verkouden om lekker te gaan slapen(kennen we denk ik allemaal). En als hij dan slaapt hoor je dat hij probeert om door de neus te ademen maar dit gaat natuurlijk niet. En dan krijg je dus dat benauwde geluid. Paar keer schijnwakker geweest zoals ik dat altijd noem en gelukkig doorgeslapen tot half 8/8 uur. Nu weer net zo vervelend als gister overdag. Meer huilen en meer hangerig. Beroerde is dat ik ook behoorlijk verkouden ben en dus precies weet hoe hij zich voelt. Kan ook wel janken . Mijn vriendin snottert ook al en haar zusje die we ff op bezoek hebben zit ook al de hele dag met een zakdoekje. T zal dus wel niet alleen bij de kleintjes heersen iemand enig idee hoelang een fikse verkoudheid kan duren bij de kleintjes? En buiten neusspray en ui naast zijn bed kan ik nog meer doen of gewoon hier bij laten, kijken dat hij geen koorts krijgt en zorgen dat hij goed eet en vooral veel drinkt?
Zielig he die kleintjes die zo verkouden zijn. Het is heel verschillend hoe lang het duurt. De ene is er met een paar dagen vanaf en de ander heeft er 2 weken last van. Wat je ook zou kunnen doen is luuf op zijn borstje smeren en het hoofdeinde van zijn bedje omhoog zetten (bijv. door er een boek onder te leggen).
Wordt er nog niet beter op. Hij is zo verkouden niet leuk meer. Slapen overdag is er niet zoveel meer bij , eten gaat stuk moeilijker en nu al de derde avond op rij dat hij na 3 uurtjes slaap(rond half 9) huilend wakker wordt en zijn huiltje is dan zo zielig Afgelopen nacht was echt drama. Nu hebben we hem steeds in slaap gekregen na een paar minuten maar nu lijkt hij niet meer te stoppen met huilen Gelukkig geen koorts/verhoging meer. Komt dit alleen door zijn verkoudheid of kan mss een sprong ermee te maken hebben of dus zijn tandjes? Lig trouwns zelf ook voor apegapen al de hele dag op bed/bank. Zware verkoudheid heeft ook mij aardig te grazen genomen dus kan me goed voorstellen dat dat voor zo een hummeltje een behoorlijke impact is. Kan zelf ook wel janken hehe..maar goed ben een man, wij zijn nu eenmaal wat kleinzieliger hehe
Gelukkig heeft hij toch aardig doorgeslapen. Tegen 7 uur werd hij wakker. Fles gemaakt, neus schoon gemaakt, neusspray erin(vindt hij zooo leuk ), eten gegeven(mijn vriendin dan want ben zelf te zwak door de verkoudheid om wat te doen) en daarna maar mee naar ons bed genomen. En gelukkig slapen moeder en zoon nog steeds sinds kwart voor 8 of zo. Ik ben er maar uit gegaan want blaf werkelijk waar alles wakker hehe. Klinkt mss dom maar aan de ene kant hoop ik dat zijn wat huilerige en jengelige dagen gewoon door zijn verkoudheid komen want dan is dat ook wel weer voorbij over paar dagen. Mss zeg ik dit ook wel omdat ik dus zelf helemaal niet lekker ben. Kan daardoor mss niet zoveel hebben