wandelwagenbak ipv wieg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door iduna, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben dit bij onze oudste gedaan en gaan het nu weer doen. Ik heb de baby toch het liefst vrij snel in z'n eigen bedje (binnen een paar weken), dus ik vind het zonde om daar een wiegje voor te kopen. Daarbij is het effect het zelfde (namelijk dat je een wat kleiner, geborgener plekje hebt voor je kindje). Ik liet dan wel de baby overdag beneden slapen in de wagen, want anders blijf je die bak heen en weer slepen van boven naar beneden. Na een week of twee legde ik haar dan steeds vaker in d'r eigen bedje boven en deed ik alleen 's nachts nog de kinderwagenbak naast mijn bed. Ben nu van plan om het ledikantje nog een poosje naast mijn bed te hebben staan, dus daar kan dan ook de wagenbak in staan de eerste dagen.

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier heeft de wagenbak 6 weken boven gestaan maar ze sliep er niet in. Ook niet in haar eigen bed hoor maar alleen bij mij tja ook niet veilig natuurlijk maar hoe moesten we anders slapen. Het is allemaal goed gekomen gelukkig maar ben blij dat we geen wieg hebben gekocht zonde van het geld

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Onze dochter heeft de eerste 6 weken naast mij gelegen in de kinderwagenbak. De kraamverpleegster vond dat een goed idee. Heb er voor de zekerheid een aerosleepdekje opgelegd. Vond het heerlijk om haar 6 weken naast me te hebben, maar merkte wel dat ze uiteindelijk rustiger ging slapen op haar eigen kamertje. Mocht er nog een volgende komen, dan komt die zeker ook 6 weken op onze kamer.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik zou het ook niet doen... Omdat het zo warm was toen ik bevallen was, werd het ook afgeraden omdat er idd geen luchtcirculatie is.

Overdag lag hij in de box (op een matrasje) en 's nachts gewoon in z'n eigen bedje.

Ook bij dit beebje ga ik het zo doen.

5. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi,
    Ik moet nog bevallen van de 1e, dus het is voor mij even afwachten wat wel of niet werkt.
    Maar aanvankelijk wilde ik ook de kinderwagenbak bij ons op de kamer hebben. Vinden we toch een prettig idee, onze pasgeborene lekker dicht bij papa en mama.

Maar ik zag het niet zitten om de beeb urenlang op zo'n dun matrasje te laten slapen, dag in dag uit.
    Heb uiteindelijk toch een wieg gekocht.
    Geen fancy ding, gewoon een standaard houten wieg voor € 50,- nieuwprijs. Ik vind die "luxe" wiegjes gewoon te duur voor de relatief korte tijd dat ze gebruikt worden.

6. Sanne152

Sanne152 Actief lid

18 jan 2012
    146
    2
    0
    Ik heb de snoozebaby-draagwieg gekocht in de aanbieding bij de babydump, is een rieten wiegje die ik ook mee kan nemen naar mijn ouders om daar dan de kleine in te laten slapen tijdens een bezoekje.. (leek me wel een handig idee)
    Ik zet 'm bovenop een bankje van ikea naast mijn bed, past precies, mijn man maakt er nog wel even een steuntje op zodat ie er niet af kan glijden/vallen (sorry, beetje para) :D

Overigens.. weet iemand of er extra wiegbekledingen te koop zijn ergens?

7. Linana

Linana Niet meer actief

Ik lees allemaal dingen die ons weer anders verteld zijn.
    Het kraambureau vertelde dat hij prima in de kinderwagenbak kon slapen. Dat zou zelfs fijner zijn voor de kleine aangezien dat warmer was dan zijn ledikantje.

Laatst was de wijkverpleegkundige hier, die heeft er ook niks van gezegd. Over de buikligging werd zelfs gezegd de baby JUIST in verschillende houdingen te leggen om een voorkeurshouding tegen te gaan. Dus juist op de buik leggen, juist op zijn zij etc.

Wat een gelul ook steeds al die verschillende verhalen overal. Word er een beetje moe van soms. Ooit las ik in een tijdschrift een goed advies van een mommy: Laat je niet gek maken door alle "moetjes" van verschillende kanten, maar doe waarvan je gevoel zegt dat het goed is.

Je ziet snel genoeg of je kindje zich zo kan draaien dat die met zn hoofdje tegen de kant ligt bijvoorbeeld, dan weet je dat het tijd wordt voor een andere slaapplek ;)

8. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier wel een wiegje gekocht, maar via marktplaats, mooi ding, maar voor een erg lage prijs. Kinderwagenbak is ook een optie geweest, alleen vond ik het bestaande matrasje daarin niet geschikt, daarbij heb ik de slaapkamer niet iets waar ik de bak goed op kan zetten. Tussen ons in op bed vind ik zelf niet prettig. De aanpassingen die ik dan zou moeten doen, zouden ook geld kosten en toen kwam ik een mooi wiegje op marktplaats tegen. Uiteindelijk blij met deze keuze. Het wiegjes zou ik straks heel gemakkelijk voor minstens dezelfde prijs weer kunnen verkopen.....

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Buikligging wordt afgeraden om te slapen, maar als ze wakker zijn wordt het idd aangeraden ivm met voorkeurshouding en ook het heffen van het hoofdje (aansterken van spieren). Zijlig werd hier met opgerolde handdoeken gedaan, zodat ze niet op de buik konden rollen tijdens het slapen.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Op de zij en buik slapen is prima zolang jij het in de gaten kan houden. Dus je kunt prima je kindje beneden bij jou zo laten slapen.
    Alleen in een bedje is rugligging het veiligst.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb mijn zoontje de eerste 6 weken nooit op zijn rug laten slapen. Hij lag altijd 'om en om' op zijn linker- of rechterzij. Ik zorgde er wel voor dat hij zo lag dat hij niet om kon rollen op zijn buik. Al die platte achterhoofdjes komen ook vaak van het veel op de rug laten liggen (m.u.v. de kindjes die een heel sterke voorkeursligging hebben). Mijn kraamzorg zei ook dat platte hoofdjes helaas veel meer voorkwamen nu je je kindje op de rug 'moet' leggen vanaf 2 weken. Ik heb dat dus ook nooit gedaan toen hij heel klein was. Tuurlijk lag hij weleens op zijn rug, maar nooit lang. Mijn zoontje was toen ook een behoorlijke spuger, waardoor het ook fijn was dat hij op zijn zij lag, daardoor kon hij het makkelijker kwijt.

12. evelien28

evelien28 Actief lid

8 aug 2008
    107
    0
    0
    Ik heb van de week bij het kraamzorgbureau gehoord dat je de wandelwagenbak niet mag gebruiken als bedje.
    Dit omdat deze erg gewatteerd is en dus gevaarlijk voor wiegendood. Vandaar dat je de wieg ook niet mag watteren.

Ik zou het dus niet doen!

13. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben de eerste dagen ook de wandelwagenbak gebruikt. Maar al snel hebben we een wieg van iemand geleend, want ik zag het niet zitten om de bak elke keer van boven naar beneden te slepen om te gaan wandelen.
    Dit keer dus ook weer een wiegje. Heel simpel voor 10 euro op mp. Niet heel mooi, maar dat maakt me niet uit. Een matrasje op maat van schuimrubber en klaar is kees!
    De eerste dagen heeft hij op de zij gelegen, daarna op de buik. Hij sliep op de rug slecht en ik had er een raar gevoel bij (ook ivm het vele spugen).

Trouwens de meeste wiegen zijn ook dicht aan de zijkanten, helemaal de oude wiegjes. Als je de kap van de wagenbak gewoon open zet, dan is er echt wel genoeg lucht hoor.
    Laat je niet te veel gek maken door allerlei dingen.

14. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het ook wel eens gedaan (koelstra ook met goed matras, zit ook standaard aerosleep op), maar dan voornamelijk vanwege de reflux, kun je veel schuiner plaatsen. Maar in het ziekenhuis heb je toch ook helemaal dichte niet ademende plastic bakken, daar mag het wel...

Deel Deze Pagina