Wat een woord om te typen zeg! Maar goed, vraagje dus! Ik heb deze dus gekocht maar kunnen daar eigenlijk alleen maar Avent flessen in of ook bv de Difrax flessen? Thanks! x
Ik stop alles erin. Die grote s flessen van difrax kunnen er niet in staan maar ik leg ze er gewoon in. Soms moet het wat vaker omdat niet alles er in 1x in past.
Er hoeven inderdaad niet perse avent flessen in, alleen qua hoogte passen de lange flessen er niet rechtop in. Ik had bij dochter ook de avent sterilisator en gebruikte dodi flessen.
Ik heb ook de sterilisator van Advent en gebruik de brede hals flessen van Dr Brown en Born Free. Er passen 4 flessen in en een kleine fles van difrax. Wel liggen allemaal, maar goed, ze worden toch gesteriliseerd of ze staan of liggen.
Op de kop staand worden ze volledig gesteriliseerd, rechtop staand alleen aan de buitenkant, op de kant liggend aan de buitenkant en ook een klein stukje rond de opening. Liggend steriliseren kan in kokend water, maar niet in stoom.
Wij hebben er eentje van de prenatal zelf gekocht. Maar dat flessen moeten liggen maakt dus niet uit?
Tegenwoordig hoef je de flessen niet meer te steriliseren! Gewoon in de vaatwasser of met een sopje in de afwas is voldoende. Alleen bij kindjes die prematuur zijn wordt het nog geadviseerd....